Články / Recenze

The Upbeats pod struskou komerčního drum & bass

The Upbeats pod struskou komerčního drum & bass

Vadim Petrov | Články / Recenze | 09.06.2016

Nejnovější EP The Upbeats bylo oznámeno spolu se skladbou Pharaoh a hned v prvním okamžiku nastaly dva momenty prostupující celou deskou: zmatení a následné nadšení. Na skladbě spolupracovali s Ivy Lab – ti jsou poslední dobou známí zejména díky své tvorbě ve vodách halftimu (vždyť také nedávno založili halftimový label 20/20), spojení s The Upbeats tak nutně slibovalo hutné basy, rozbitý rytmus, skřípání a vrzání. Místo toho přišli s jemnou, ale naléhavou basovou linkou v elegantním rolleru Pharaoh.


Celé EP charakterizuje odklon od směru, kterým se The Upbeats s triem Noisia vydali během loňského léta na EP Dead Limit. Technický, komprimovaný zvuk je patrný ještě v písni Dr. Kink, která EP De-Evolution Part 1 otvírá, zbytek jsou hutné a potemnělé kompozice odpovídající spíše staršímu zvuku The Upbeats. Místo fan service epických dropů vhodných tak na YouTube se skladby rozvíjí, a co se ze začátku zdá být otřepanou hitovkou dnb dědečka z roku 2005 skončí až orchestrálním crescendem, kdy smyčce nahradí reese bass a dechy drobné vlnky kvílejících oscilátorů. Junglové bicí smyčky, odkazy na klasiky Konflict či reinkarnované Bad Company, nezastavitelné basy a hororově táhlé výšky dávají vznik hudbě, kterou lze jen těžko označit za dnešní neurofunk, přitom na původní styl navazuje stejnou či větší měrou, než všichni maďarští pojídači mozků.

Od posledního LP od The Upbeats uplynuly tři roky a svět se změnil – vydávat dlouhé desky už není trendy, alespoň v elektronice ne, a The Upbeats dělí svoje další album do série tří EP. Na De-Evolution Part 1 není žádný slabší článek, žádná přeskakovací píseň; pusťte si Pharaoh a až deska dojede, začněte Dr. Kink a pak ještě jednou celé znova. V zuřivé době gravitačních vln, ložnicových producentů a EDM šaškování vrací The Upbeats elektronice temný, ale neagresivní zvuk, chvilkové nadechnutí před potopením se do spirály vlastního narušeného podvědomí.

Info

The Upbeats – De-Evolution Part 1 (Vision, 2016)
www.soundcloud.com/theupbeats

Live: The Upbeats, Exploration Festival Warm Up
10. 6. 2016 Storm Club Prague
www.facebook.com/events/979076768829596

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Prosvítající naděje ve světě izolující samoty (Malcuth & Facutum)

Viktor Hanačík 17.04.2024

Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.

Historky otců zakladatelů budou těžko hledat čtenáře (Neviditelné řemeslo)

Martin Šinkovský 14.04.2024

I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.

Marko Damian a úpadok menom Skeeter

Matej Žofčín 09.04.2024

Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.

Kolekce rozmanitých emocí (Page Turners)

Tereza Bartusková 01.04.2024

Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.

Dva svety (Eva Sajanová & Dominik Suchý)

Veronika Vagačová 29.03.2024

Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace