Vadim Petrov | Články / Recenze | 09.06.2016
Nejnovější EP The Upbeats bylo oznámeno spolu se skladbou Pharaoh a hned v prvním okamžiku nastaly dva momenty prostupující celou deskou: zmatení a následné nadšení. Na skladbě spolupracovali s Ivy Lab – ti jsou poslední dobou známí zejména díky své tvorbě ve vodách halftimu (vždyť také nedávno založili halftimový label 20/20), spojení s The Upbeats tak nutně slibovalo hutné basy, rozbitý rytmus, skřípání a vrzání. Místo toho přišli s jemnou, ale naléhavou basovou linkou v elegantním rolleru Pharaoh.
Celé EP charakterizuje odklon od směru, kterým se The Upbeats s triem Noisia vydali během loňského léta na EP Dead Limit. Technický, komprimovaný zvuk je patrný ještě v písni Dr. Kink, která EP De-Evolution Part 1 otvírá, zbytek jsou hutné a potemnělé kompozice odpovídající spíše staršímu zvuku The Upbeats. Místo fan service epických dropů vhodných tak na YouTube se skladby rozvíjí, a co se ze začátku zdá být otřepanou hitovkou dnb dědečka z roku 2005 skončí až orchestrálním crescendem, kdy smyčce nahradí reese bass a dechy drobné vlnky kvílejících oscilátorů. Junglové bicí smyčky, odkazy na klasiky Konflict či reinkarnované Bad Company, nezastavitelné basy a hororově táhlé výšky dávají vznik hudbě, kterou lze jen těžko označit za dnešní neurofunk, přitom na původní styl navazuje stejnou či větší měrou, než všichni maďarští pojídači mozků.
Od posledního LP od The Upbeats uplynuly tři roky a svět se změnil – vydávat dlouhé desky už není trendy, alespoň v elektronice ne, a The Upbeats dělí svoje další album do série tří EP. Na De-Evolution Part 1 není žádný slabší článek, žádná přeskakovací píseň; pusťte si Pharaoh a až deska dojede, začněte Dr. Kink a pak ještě jednou celé znova. V zuřivé době gravitačních vln, ložnicových producentů a EDM šaškování vrací The Upbeats elektronice temný, ale neagresivní zvuk, chvilkové nadechnutí před potopením se do spirály vlastního narušeného podvědomí.
The Upbeats – De-Evolution Part 1 (Vision, 2016)
www.soundcloud.com/theupbeats
Live: The Upbeats, Exploration Festival Warm Up
10. 6. 2016 Storm Club Prague
www.facebook.com/events/979076768829596
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.