Články / Reporty

Twenty One Pilots: Najdi si svého Tylera (Josepha)

Twenty One Pilots: Najdi si svého Tylera (Josepha)

Iveta Křenková | Články / Reporty | 06.11.2016

Tyler Joseph a Josh Dun letos navštívili Česko podruhé. Tentokrát ukázali vyprodané Tipsport areně, proč se z nich stal světový fenomén.

Večer zahájil irský zpěvák Bry. Mezi písničkami se snažil o vtipné hlášky, které se mu více méně dařily, taky si posteskl, že jeho hudba se stala známou díky playlistu na Spotify, jehož jméno je „sad indie“. Přesně tak by se dala tvorba Bryho popsat ve dvou slovech. Odehrál poměrně zdařilý set a na pódiu se zbytečně nezdržoval.

Před začátkem koncertu Twenty One Pilots by se atmosféra dala krájet. Za bílou plachtou se chystala stage, zatímco fanoušci neúnavně ječeli pokaždé, když se někdo jen mihl v zákulisí. Přesně ve 21:21 (náhoda?) se na stagi začalo konečně něco dít. Spustila doprovodná hudba, která zněla až do začátku koncertu. Ve chvíli, kdy zhasla světla a na bílé plachtě se objevily siluety dvou postav, se strhlo davové šílenství.

Twenty One Pilots set zahájili intrem Fairly Local a úvodní písní z alba Blurryface – Heavydirtysoul. Při druhé Hometown zažili nejlepší moment večera diváci v sektoru číslo 300. Když na zamaskovaném Tyleru Josephovi za klavírem přistála obrovská černá plachta, nikdo nechápal, co se děje. Kapela využila dokonalého momentu překvapení, protože všichni zírali na tmou zahalenou stage v očekávání, co se bude dít. V tom zasvítilo světlo nahoru a fanynky začaly pištět jako o život. Na tribuně stál Joseph. Veškeré pochybnosti o tom, že je to skutečně on, zmizely se sundáním masky, ale než se fanynky stihly vzpamatovat a vrhnout se na něj, sekuritka ho odváděla pryč. Jak rychle by musel běžet, aby to z pódia stihl na tribunu? Byl to u klavíru falešný Joseph? Nebo nový Houdini?

Po skladbě Polarize zazněla nejaktuálnější písnička nazvaná Heathens, která vznikla jako soundtrack ke komiksovému filmu Suicide Squad. Atmosféru filmu podtrhovala i atmosféra v hale, světla svítila zeleně a fialově, za Josephem a Dunem se na obří obrazovce vznášely lebky. Překvápka a přemisťování pokračovaly i nadále, několik písní americká dvojice odehrála na menším pódiu uprostřed haly. Bubeník Dun předvedl svůj backflip, při písni Ride si užil hraní na bicí mezi diváky. Josephovi triky nestačily, takže si hned několikrát vlezl mezi fanoušky, kteří ho unášeli na rukou. S halou se kapela rozloučila písničkou Goner a následnou Trees, před kterou zazněla snad jediná promluva k fanouškům za celý večer.

Twenty One Pilots předvedli parádní show, nejen co se týče hudební stránky. Promyšlený vizuál, světla, převleky, koncept celého turné Emotional Roadshow a snaha překvapit publikum je povyšuje na jinou úroveň. Otázka je, jestli jim celosvětová popularita svědčí. Za mě to bylo nejlepší na menším jevišti uprostřed haly.

Info

Twenty Øne Piløts (usa) + Bry (irl)
4. 11. 2016, Tipsport arena, Praha

foto © Tereza Rzymanová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace