Jana Vondrušová | Články / Reporty | 16.11.2014
První návštěva nově otevřeného SONO Centra, od které jsem nic zvláštního nečekala, prostě další mamut, kam se vejde spousta lidí, člověk je pořád pod dohledem security a připadá si jak pták v kleci. Ale kdepak. Prostor je sice poměrně velký, ale není to tak hrozné, jak se může na první pohled zdát, celkový dojem je příjemný a i ve větším množství lidí máte pocit, že jste s účinkujícími „v kontaktu“.
Nebylo vyprodáno, na druhou stranu bylo znát, že ti, co přišli, věděli. Jedinou neznámou tak byla americká písničkářka izraelského původu Rosi Golan a její spoluhráč Brendan Walters, kteří celý večer zahajovali. Zavítali k nám vůbec poprvé a určitě ne naposled. Rosi má krásný sametový hlas a její písničky se zaryjí pod kůži, zvláštním způsobem se zdají být povědomé, i když nevíte odkud. Po krátké přestávce se na pódiu začali objevovat muzikanti z doprovodné kapely a pak i Markéta Irglová. Zdálo by se, že vypadá pořád stejně jako kdysi, jen už není tou -náctiletou dívenkou z Once, ale dospělou ženou s vyzrálým hlasovým projevem a působivými texty, které člověka donutí se zamyslet a přenáší do jiného světa. Zazněly převážně skladby z nové desky Muna, ale došlo i na staré a osvědčené jako If You Want Me, The Hill nebo oscarovou Falling Slowly. Zajímavou a nepřeslechnutelnou součástí skupiny je původem íránská zpěvačka a hráčka na tradiční buben daf Aida Shahghasemi, která si po neuvěřitelném sólu vysloužila bouřlivý potlesk. Zaujala i úprava instrumentálky The Swell Season, nyní opatřená textem v jazyce farsí.
Publikum se nebránilo společnému zpívání s interprety, napřed podpořili Rosi a pak v jedné z posledních skladeb večera (I Have Loved You Wrong) i Markétu, která se omlouvala za text v angličtině, prý jednou napíše český. Čeština zazněla na samém konci, kdy bez doprovodu vystřihla Krylovy Jeřabiny, za což ji sál odměnil potleskem vestoje. Markéta Irglová je pořád stejně pohodová holka jako dříve, ať jí to vydrží.
Markéta Irglová + Rosi Golan (usa)
8. 11. 2014, SONO Centrum, Brno
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.