Články / Reporty

Už není jen dívkou z Once (Markéta Irglová)

Už není jen dívkou z Once (Markéta Irglová)

Jana Vondrušová | Články / Reporty | 16.11.2014

První návštěva nově otevřeného SONO Centra, od které jsem nic zvláštního nečekala, prostě další mamut, kam se vejde spousta lidí, člověk je pořád pod dohledem security a připadá si jak pták v kleci. Ale kdepak. Prostor je sice poměrně velký, ale není to tak hrozné, jak se může na první pohled zdát, celkový dojem je příjemný a i ve větším množství lidí máte pocit, že jste s účinkujícími „v kontaktu“.

Nebylo vyprodáno, na druhou stranu bylo znát, že ti, co přišli, věděli. Jedinou neznámou tak byla americká písničkářka izraelského původu Rosi Golan a její spoluhráč Brendan Walters, kteří celý večer zahajovali. Zavítali k nám vůbec poprvé a určitě ne naposled. Rosi má krásný sametový hlas a její písničky se zaryjí pod kůži, zvláštním způsobem se zdají být povědomé, i když nevíte odkud. Po krátké přestávce se na pódiu začali objevovat muzikanti z doprovodné kapely a pak i Markéta Irglová. Zdálo by se, že vypadá pořád stejně jako kdysi, jen už není tou -náctiletou dívenkou z Once, ale dospělou ženou s vyzrálým hlasovým projevem a působivými texty, které člověka donutí se zamyslet a přenáší do jiného světa. Zazněly převážně skladby z nové desky Muna, ale došlo i na staré a osvědčené jako If You Want Me, The Hill nebo oscarovou Falling Slowly. Zajímavou a nepřeslechnutelnou součástí skupiny je původem íránská zpěvačka a hráčka na tradiční buben daf Aida Shahghasemi, která si po neuvěřitelném sólu vysloužila bouřlivý potlesk. Zaujala i úprava instrumentálky The Swell Season, nyní opatřená textem v jazyce farsí.

Publikum se nebránilo společnému zpívání s interprety, napřed podpořili Rosi a pak v jedné z posledních skladeb večera (I Have Loved You Wrong) i Markétu, která se omlouvala za text v angličtině, prý jednou napíše český. Čeština zazněla na samém konci, kdy bez doprovodu vystřihla Krylovy Jeřabiny, za což ji sál odměnil potleskem vestoje. Markéta Irglová je pořád stejně pohodová holka jako dříve, ať jí to vydrží.

Info

Markéta Irglová + Rosi Golan (usa)
8. 11. 2014, SONO Centrum, Brno

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace