Riikka Hajman | Články / Recenze | 21.12.2022
Když v roce 2019 Štěpán Hebík představil svůj nový hudební projekt 7krát3 singlem Promiň, bylo to jako zjevení. Podobný dopad měla na tuzemskou scénu i jeho debutová deska I, na níž představil líbivé hudební aranžmá, kombinující reggae, R&B a pop s inteligentními, vtipnými a chytlavými texty. Jeho letošní nahrávka II si dokázala udržet vtip a ironii, zároveň se vydává popovější cestou.
Otázkou je, jestli je to správná volba. Pop je sice přístupnější pro širší publikum, ale taky má tendenci být stereotypní a povrchní. Když se dobře vyváží s hudební inovací, vznikají hity, ale na albu II je jich jen pár.
Prvním problémem je dramaturgie, mnohem silnější je druhá polovina materiálu. Ta začíná trackem Headphones, textově pracujícím s klišé písniček, které se pouští na rande: “Jen pohybem úst, na byt naviguje mě, kam to může růst, když sníme nóbl crème brûlée...” Její výhodou je, že se vymezuje vůči zbytku desky hudebně, ozvláštněná o saxofon, jinak nahrávka jako celek splývá. Následující YoYo je nejsilnější moment celého alba. Má více “disco” zvuk a hostující Erika Rein jiným frázováním, jazykem stylem zpěvu, vytváří zajímavou tenzi. Za zmínku stojí track Když to mám nabitý, který má chytlavý beat a celkovou instrumentaci, nejslabší je naopak Bleju vibe. Ten pracuje se zaměnitelným beatem a text postrádá nosné téma. Hostující Rytmus do něj navíc vůbec nezapadá, působí zbytečně.
Vyplatila se sázka na pop? Přístupnější aranžmá může silnějším skladbám pomoct, aby se hrály v rádiích, na druhou stranu deska II je jako celek nevýrazná, málo zapamatovatelná, což vynikne i ve srovnání s debutem. Monotónnost způsobuje, že necelá půlhodina se jeví delší, než doopravdy je, a ve výsledku je jedno, jestli deska běží v daném pořadí, anebo se hodí na shuffle.
Martin Šmíd 02.02.2023
Pod nánosem infantilního humoru se skrývá melodická schopnost a talent.
Julie Šafová 01.02.2023
Navzdory slabé dějové lince nechybí Babylonu technická preciznost ani živelná energie, která snímek žene kupředu.
Michal Pařízek 24.01.2023
Třetí album je jedním z klíčových archetypů showbizu, pověstným gordickým uzlem, milníkem, který ne každý dokáže jednoduše a správně překročit.
Richard Kutěj 18.01.2023
Mount Kimbie nedělají revoluci. Zůstávají ale sví, současní a ano, post.
Dominik Polívka 08.01.2023
S veškerou úctou a osobitostí uzavírá svou kapitolu dospívání a zvědavé generaci Z poskytuje čitelnou hudební road mapu s otevřenými cestami a jasným směrem.
prof. Neutrino 27.12.2022
Agilní vydavatelství Blue Lizard Michala Kořána vydalo jako svůj stý počin pravděpodobně jedno z nejpozoruhodnějších alb letošního roku.
prof. Neutrino 23.12.2022
V této podobě je to tedy spíš hra kreativců a jistý druh umění než skutečně aplikovaná věda, i když se odvolává na matematiku.
Akana 20.12.2022
S přestávkami dodnes fungující a stále relevantní nahrávky produkující Wire se oficiálnímu vydání tohoto bootlegu dlouho bránili.
Tomáš Hladký 15.12.2022
Eddie Vedder vždy tvrdil, že nejlepší na tom být rockovou hvězdou je, že se potkáte s jinými rockovými hvězdami.
prof. Neutrino 08.12.2022
Ruské anarcho-aktivistky Pussy Riot mají obdobnou strategii jako hackerská skupina Anonymous. Může jimi být kdokoliv. Poslechněte si jejich poslední mixtape Matriarchy Now.