Články / Rozhovory

Aparde: V Berlíně nejsem navždycky

Aparde: V Berlíně nejsem navždycky

MfS | Články / Rozhovory | 02.09.2019

Hlas je mým dalším nástrojem říká v rozhovoru Paul Camillo Schroeder alias Aparde, inovátor německé elektronické scény, který se netají tím, že nemá rád rivalitu v branži. Má za sebou dvě nahrávky a nespočet singlů, rád remixuje nejen kolegy z Ki Records jako Christiana Löfflera, ale i z jiných labelů, namátkou Jana Blomqvista nebo Roberta Babicze. Aparde se tuzemskému publiku představí na festivalu Cool v plotě v jihočeském Písku, a to ve speciálním AV setu, navíc přiveze nové, zvukově pozoruhodné album Hands Rest.

Jsi momentálně na své Hands Rest tour, jak to jde? Kde to bylo nejlepší?
Mám se na fajn a jsem šťastný, že můžu sdílet vlastní hudbu s více a více lidmi. Není snadné říci, kde to bylo nejlepší, ale jestli mám říct jen jedno místo, tak to byl festival Atom ve Francii. Tam to bylo velmi autentické.

Nedávno jsi vystupoval v legendárním londýnském klubu Fabric s kolegou Christianem Löfflerem. Jaké to bylo?
No, popravdě, bylo to zajímavé už tím, že obvykle odehraju živé vystoupení, ale tentokrát jsem si střihl svůj první DJ set, což bylo pro mě něco nového. Všechno proběhlo v pohodě a lidi byli skvělí, moc jsem si to užil. Nakonec jsem zjistil, že prožívat hudbu s lidma prostřednicvím DJ setu není nic obtížného.

Jaké máš producentské plány? Rýsují se další kolaborace s jinými producenty?
Moc se těším na vydání remixů skladeb z desky Hand Rest, hlavně na ten od Lusine. Taky jsem udělal track s Oliverem Koletzkim, který brzy vyjde, a podařil se mi remix pro Vimala & Wallis Bird, který bude rovněž brzy venku.

Deska Hands Rest, kterou propaguješ na své tour, je velmi kreativní, organická. Co stálo za skladbami Integrity a Hand Rest?
V Integrity jsem chtěl vytvořit dobrý i nadupaný klubový track. Bavilo mě kombinovat vlastní hlas s pomocí hypnotických a atmosférických zvuků arpeggiátorů. Pokusil jsem se o silný kontrast mezi jemnými hlasy a silným instrumentálním výrazem. Track Hands Rest je o zklidnění mysli, o vyrovnání se s emocionální událostí, text k ní jsem napsal až několik měsíců po tom, co byla hotová instrumentální verze. A když jsem dokončil track Hand Rest, tak jsem se rozhodl, že udělám celou desku.

Co tě k elektronické hudbě přivedlo?
Poslech Aphex Twina, Apparata a Extrawelt.

Žiješ v Berlíně – co ti tohle město dává, co bere?
Berlín je hezké místo, mám tam hodně nových přátel. Občas mi chybí více prostoru k odpočinku, chillout na zklidnění a je pravděpodobné, že v Berlínu nezůstanu napořád.

V jednom rozhovoru jsem se dočetl, že ti vadí přílišná rivalita v hudební branži. Co bys změnil?
Například bych rád sdílel kontakty, zval a aktivně podporoval talentované umělce, jako to dělá label Ki Records.

Ve vlastním dokumentu Aparde an Introduction zdůrazňuješ, že live sety nikdy nehraješ stejně, hodně improvizuješ. A že je pořád co vylepšovat. Co přesně?
Chtěl bych využívat i další hardware jako třeba syntezátory a taky svůj hlas coby další nástroj, s možností jej ovládat přes kontrolér. No a určitě se chci zlepšit jako zpěvák.

Tvůj hlas je zajímavý element. Tím, jak využíváš polyfonické vrstvy, jak s hlasem pracuješ rytmicky. Uvažuješ o tom, že budeš zpívat i naživo?
Ano! Zrovna v Písku, což bude můj jediný festivalový live act, bych chtěl poprvé zpívat pár písniček, tedy kromě toho, že intenzivně dělám i na své AV show, kterou s sebou přivezu. Česko mám rád.

Info

Aparde (de)
fb umělce

živě: Cool v plotě
13. - 14. 9. 2019
Písek
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Radim Zbránek (Story): Jen vnímat, nechat mobil v kapse

redakce 16.09.2019

Večírku s názvem Story se po několik let dařilo odvážným propojením dvou zdánlivě neslučitelných světů vyvolat atmosféru, jakou široko daleko zažil málokdo... Rozhovor.

Wrekmeister Harmonies: Všetko má expiráciu, krása aj utrpenie

redakce 15.09.2019

Predo mnou zrazu sedeli dve vyrovnané a veľmi príjemné bytosti, hovoril najmä JR. A pokojným hlasom ma dôkladne vyškolil o kráse a šťastí, ktoré je všade okolo nás.

Dušan Svíba (Earth Music): Potkávat se s lidma

redakce 09.09.2019

"Ústředním bodem je zájem a potřeba mít vliv na prostředí, ve kterém se pohybujeme," říká o svých plánech i ambicích Dušan Svíba.

George Clark (Deafheaven): Ordinary Corrupt Human Love je nový začátek

redakce 08.09.2019

Během kodaňské zastávky evropského turné se frontman Deafheaven rozpovídal o procesu, který z novinky Ordinary Corrupt Human Love udělal nejdůležitější album jejich kariéry.

Protokol: Alyona Alyona

redakce 30.08.2019

Na podzim se Alyona Alyona do České republiky vrací ke dvěma klubovým koncertům a u té příležitosti jsme se jí zeptali na její vzory a inspirace.

Bernard Sumner (New Order): Po letech jsme měli deadline

redakce 29.08.2019

Rozhovor se členem Joy Division a New Order se neodmítá, peripetie kolem náslechu a utajení alba ovšem překonaly všechna očekávání... Čtěte před pražským koncertem.

Milan Lipavský (Festival hudby Bez ambicí): Třeba se to brzy změní k lepšímu

redakce 28.08.2019

Festival na náměstí bez „kolotočů“? Lidi kolem litomyšlského klubu Kotelna se o to pokusí druhý rok za sebou, a ačkoliv říkají, že je to „bez ambicí“...

Courtney Barnett: Prokaž světu službu a vyřeš si sám sebe

redakce 26.08.2019

Courtney Barnett, jeden z nejvýraznějších hlasů v indie rocku, písničkářka s pronikavým viděním světa, přijede poprvé do Prahy. Rozhovor o pocitech nejistotu a jiných.

Jonathan Wilson: Objevování něčeho speciálního

redakce 23.08.2019

Jonathan Wilson o desce Rare Birds, temných stránkách Instagramu i přílišné romantizaci jeho podílu na restaurování hudební „scény“ kolem losangeleské čtvrti Laurel Canyon.

Petr Vrba (Minimaraton elektronické hudby - Ostravské dny): Stačí jen trocha otevřenosti a zápalu

redakce 18.08.2019

Jedna z nejvýraznějších postav tuzemské improvizační scény, která ji zároveň velkým krokem překračuje. Petr Vrba a jeho role v rámci Ostravských dnů. A nejen tam. Rozhovor.