Články / Rozhovory

Aparde: V Berlíně nejsem navždycky

Aparde: V Berlíně nejsem navždycky

MfS | Články / Rozhovory | 02.09.2019

Hlas je mým dalším nástrojem říká v rozhovoru Paul Camillo Schroeder alias Aparde, inovátor německé elektronické scény, který se netají tím, že nemá rád rivalitu v branži. Má za sebou dvě nahrávky a nespočet singlů, rád remixuje nejen kolegy z Ki Records jako Christiana Löfflera, ale i z jiných labelů, namátkou Jana Blomqvista nebo Roberta Babicze. Aparde se tuzemskému publiku představí na festivalu Cool v plotě v jihočeském Písku, a to ve speciálním AV setu, navíc přiveze nové, zvukově pozoruhodné album Hands Rest.

Jsi momentálně na své Hands Rest tour, jak to jde? Kde to bylo nejlepší?
Mám se na fajn a jsem šťastný, že můžu sdílet vlastní hudbu s více a více lidmi. Není snadné říci, kde to bylo nejlepší, ale jestli mám říct jen jedno místo, tak to byl festival Atom ve Francii. Tam to bylo velmi autentické.

Nedávno jsi vystupoval v legendárním londýnském klubu Fabric s kolegou Christianem Löfflerem. Jaké to bylo?
No, popravdě, bylo to zajímavé už tím, že obvykle odehraju živé vystoupení, ale tentokrát jsem si střihl svůj první DJ set, což bylo pro mě něco nového. Všechno proběhlo v pohodě a lidi byli skvělí, moc jsem si to užil. Nakonec jsem zjistil, že prožívat hudbu s lidma prostřednicvím DJ setu není nic obtížného.

Jaké máš producentské plány? Rýsují se další kolaborace s jinými producenty?
Moc se těším na vydání remixů skladeb z desky Hand Rest, hlavně na ten od Lusine. Taky jsem udělal track s Oliverem Koletzkim, který brzy vyjde, a podařil se mi remix pro Vimala & Wallis Bird, který bude rovněž brzy venku.

Deska Hands Rest, kterou propaguješ na své tour, je velmi kreativní, organická. Co stálo za skladbami Integrity a Hand Rest?
V Integrity jsem chtěl vytvořit dobrý i nadupaný klubový track. Bavilo mě kombinovat vlastní hlas s pomocí hypnotických a atmosférických zvuků arpeggiátorů. Pokusil jsem se o silný kontrast mezi jemnými hlasy a silným instrumentálním výrazem. Track Hands Rest je o zklidnění mysli, o vyrovnání se s emocionální událostí, text k ní jsem napsal až několik měsíců po tom, co byla hotová instrumentální verze. A když jsem dokončil track Hand Rest, tak jsem se rozhodl, že udělám celou desku.

Co tě k elektronické hudbě přivedlo?
Poslech Aphex Twina, Apparata a Extrawelt.

Žiješ v Berlíně – co ti tohle město dává, co bere?
Berlín je hezké místo, mám tam hodně nových přátel. Občas mi chybí více prostoru k odpočinku, chillout na zklidnění a je pravděpodobné, že v Berlínu nezůstanu napořád.

V jednom rozhovoru jsem se dočetl, že ti vadí přílišná rivalita v hudební branži. Co bys změnil?
Například bych rád sdílel kontakty, zval a aktivně podporoval talentované umělce, jako to dělá label Ki Records.

Ve vlastním dokumentu Aparde an Introduction zdůrazňuješ, že live sety nikdy nehraješ stejně, hodně improvizuješ. A že je pořád co vylepšovat. Co přesně?
Chtěl bych využívat i další hardware jako třeba syntezátory a taky svůj hlas coby další nástroj, s možností jej ovládat přes kontrolér. No a určitě se chci zlepšit jako zpěvák.

Tvůj hlas je zajímavý element. Tím, jak využíváš polyfonické vrstvy, jak s hlasem pracuješ rytmicky. Uvažuješ o tom, že budeš zpívat i naživo?
Ano! Zrovna v Písku, což bude můj jediný festivalový live act, bych chtěl poprvé zpívat pár písniček, tedy kromě toho, že intenzivně dělám i na své AV show, kterou s sebou přivezu. Česko mám rád.

Info

Aparde (de)
fb umělce

živě: Cool v plotě
13. - 14. 9. 2019
Písek
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Martin Kalenský (Světadílna): Tak trochu divnej country club

Libor Staněk 01.07.2020

Nezávislý prostor Světadílna se za dobu své krátké existence stal stěžejním místem pro pořádání hudebních akcí na jihu Čech. Skejty a country?

Vstupní prohlídka: Melis

redakce 30.06.2020

Písničkářka a producentka Melis je dlouhodobě usazená v Berlíně. Před vystoupením v Mariánských Lázních ji necháváme projít vstupní prohlídkou.

Marianna Cimburová (Festival Deziluze): Máme rádi kontrasty

Jarmo Diehl 23.06.2020

Začátek léta se už slibně rozjíždí, tedy co se týče menších festivalů, čehož důkazem je i multižánrová Deziluze, letos se odehrávající v pivovaru Herold.

Vstupní prohlídka: LemonHeart Club

redakce 16.06.2020

LemonHeart Club tolik nevěří na melodie, spíš na noise, sludge, drone, jak dokazuje i aktuální nahrávka Nevědomí. I do něj se vydali členové skupiny během Vstupní.

Douška vydavatelská: Deadred Records

redakce 14.06.2020

Label Deadred se věnuje především vydávání „slovenského over-electronického terénu“. Co chystají, co mají venku?

Markéta Rodryčová (Oakfest): Už nechceme jen pařit

Jarmo Diehl 10.06.2020

Jeden z mála a prvních letošních takřka letních festivalů se uskuteční v Dubu nad Moravou. Co a jak bude? Muzika i battly.

Vstupní prohlídka: sinks

redakce 09.06.2020

Poslední EP July vychází kapele již 19. června, tedy dva dny po brněnském koncertě, na kterém budou předskakovat Chief Bromden.

Chief Bromden: Naše ambice nejsou světové

waghiss666 03.06.2020

Před plánovaným křtem alba Slunovrat jsme vyzpovídali kapelu Chief Bromden. Povídání o jižní Moravě, ambicích i folklórních odkazech.

Ivan Hronec (Edison Filmhub): Hodnota projektu je len v jeho realizácii

Jarmo Diehl 02.06.2020

Pokud jste návštěvník klubových kin, galerií, koncertů s hlubším zájmem o kinematografii, měli byste znát Edisona. Rozhovor s jeho ředitelem o tom, co čeká film.

Vstupní prohlídka: Favorite Obsession

redakce 01.06.2020

Vintageový zvuk dekád minulého století i reverbový fetiš a taky osobitý vokál, to jsou poznávací znaky skupiny. Favorite Obsession. Dále?