Články / Rozhovory

Aparde: V Berlíně nejsem navždycky

Aparde: V Berlíně nejsem navždycky

MfS | Články / Rozhovory | 02.09.2019

Hlas je mým dalším nástrojem říká v rozhovoru Paul Camillo Schroeder alias Aparde, inovátor německé elektronické scény, který se netají tím, že nemá rád rivalitu v branži. Má za sebou dvě nahrávky a nespočet singlů, rád remixuje nejen kolegy z Ki Records jako Christiana Löfflera, ale i z jiných labelů, namátkou Jana Blomqvista nebo Roberta Babicze. Aparde se tuzemskému publiku představí na festivalu Cool v plotě v jihočeském Písku, a to ve speciálním AV setu, navíc přiveze nové, zvukově pozoruhodné album Hands Rest.

Jsi momentálně na své Hands Rest tour, jak to jde? Kde to bylo nejlepší?
Mám se na fajn a jsem šťastný, že můžu sdílet vlastní hudbu s více a více lidmi. Není snadné říci, kde to bylo nejlepší, ale jestli mám říct jen jedno místo, tak to byl festival Atom ve Francii. Tam to bylo velmi autentické.

Nedávno jsi vystupoval v legendárním londýnském klubu Fabric s kolegou Christianem Löfflerem. Jaké to bylo?
No, popravdě, bylo to zajímavé už tím, že obvykle odehraju živé vystoupení, ale tentokrát jsem si střihl svůj první DJ set, což bylo pro mě něco nového. Všechno proběhlo v pohodě a lidi byli skvělí, moc jsem si to užil. Nakonec jsem zjistil, že prožívat hudbu s lidma prostřednicvím DJ setu není nic obtížného.

Jaké máš producentské plány? Rýsují se další kolaborace s jinými producenty?
Moc se těším na vydání remixů skladeb z desky Hand Rest, hlavně na ten od Lusine. Taky jsem udělal track s Oliverem Koletzkim, který brzy vyjde, a podařil se mi remix pro Vimala & Wallis Bird, který bude rovněž brzy venku.

Deska Hands Rest, kterou propaguješ na své tour, je velmi kreativní, organická. Co stálo za skladbami Integrity a Hand Rest?
V Integrity jsem chtěl vytvořit dobrý i nadupaný klubový track. Bavilo mě kombinovat vlastní hlas s pomocí hypnotických a atmosférických zvuků arpeggiátorů. Pokusil jsem se o silný kontrast mezi jemnými hlasy a silným instrumentálním výrazem. Track Hands Rest je o zklidnění mysli, o vyrovnání se s emocionální událostí, text k ní jsem napsal až několik měsíců po tom, co byla hotová instrumentální verze. A když jsem dokončil track Hand Rest, tak jsem se rozhodl, že udělám celou desku.

Co tě k elektronické hudbě přivedlo?
Poslech Aphex Twina, Apparata a Extrawelt.

Žiješ v Berlíně – co ti tohle město dává, co bere?
Berlín je hezké místo, mám tam hodně nových přátel. Občas mi chybí více prostoru k odpočinku, chillout na zklidnění a je pravděpodobné, že v Berlínu nezůstanu napořád.

V jednom rozhovoru jsem se dočetl, že ti vadí přílišná rivalita v hudební branži. Co bys změnil?
Například bych rád sdílel kontakty, zval a aktivně podporoval talentované umělce, jako to dělá label Ki Records.

Ve vlastním dokumentu Aparde an Introduction zdůrazňuješ, že live sety nikdy nehraješ stejně, hodně improvizuješ. A že je pořád co vylepšovat. Co přesně?
Chtěl bych využívat i další hardware jako třeba syntezátory a taky svůj hlas coby další nástroj, s možností jej ovládat přes kontrolér. No a určitě se chci zlepšit jako zpěvák.

Tvůj hlas je zajímavý element. Tím, jak využíváš polyfonické vrstvy, jak s hlasem pracuješ rytmicky. Uvažuješ o tom, že budeš zpívat i naživo?
Ano! Zrovna v Písku, což bude můj jediný festivalový live act, bych chtěl poprvé zpívat pár písniček, tedy kromě toho, že intenzivně dělám i na své AV show, kterou s sebou přivezu. Česko mám rád.

Info

Aparde (de)
fb umělce

živě: Cool v plotě
13. - 14. 9. 2019
Písek
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vstupní prohlídka: Small Town Life

redakce 21.01.2020

Small Town Life se díky eponymnímu EP dostali na největší slovenský festival Pohoda, aktuálně dokončují debutové album. Na jaře se chystají objet společně s Guilty Echoes krajinu.

Douška vydavatelská: Divnosti

redakce 21.01.2020

Hudebník, dramaturg, promotér, producent, zvukař a příležitostný publicista nejenom na stránkách Full Moonu, Tomášovo portfolio je široké.

Karel Spěšný (Festival krátkých filmů Praha): Témata, která hýbou světem

redakce 15.01.2020

Příběhy nepoddajných žen z oblasti Amazonie, filmy reflektující tvorbu švédského režiséra Ingmara Bergmana, kraťasy sekce La Quinzaine z Cannes a fůra dalšího. Rozhovor.

Vstupní prohlídka: Plum Dumplings

redakce 11.01.2020

Tématem desky je ztrácení, ať už se ztrácí zábrany, nebo jen důvěra. Jaká další životní témata jsme z kapely dostali?

Vstupní prohlídka: Sekvoye

redakce 03.01.2020

Po dvou vydaných EPs se rozhodli pro konceptuální album a posun k syrovějšímu a nekompromisnějšímu vyjádření. Co více na sebe řekli?

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Tolerance nestačí. Proměny queer v umění a společnosti

Viktor Palák 02.01.2020

Jaké osobnosti a momenty dopomohly k citlivějšímu vnímání sexuálních identit a práv LGBT+ lidí? Můžeme umění nálepkovat slovem queer? A která díla posouvala hranice?

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Milovníci pokleslých žánrů (Rány těla)

Michal Pařízek 02.01.2020

Tak dlouho jsme hledali na rozhovor s nimi redaktora, až mi nakonec došlo, že to budu muset udělat sám. A že vlastně chci... Rozhovor z edice nejlepší texty Full Moonu…

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Deklarace štěstí v digitálním kapitalismu (Rafani)

Zuzana Krišková 02.01.2020

Během rozhovoru, u kterého chyběl člen skupiny Brody, se pilo a jedlo a členové Rafanů by byli rádi, kdyby zde bylo řečeno, že se mají jako prasata v žitě. Print…

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Daleko od babičky (Awali + Margo)

Vadim Petrov 02.01.2020

Jedním z nejlepších rozhovorů z magazínu Full Moon za loňský rok je tandemový seskok, tedy rozhovor s dvojicí Awali - Margo. Dáváme k dispozici online.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Tati, můžeš mi vysvětlit, proč nehrajou tvrdej rap? (Affro)

Jakub Šíma 02.01.2020

Affro je již takřka dvacet let jednou z nejvýraznějších postav zákulisí české rapové scény. Rozhovor s ním pochází z tištěného Full Moonu a v rámci výběru toho nejlepšího je nyní…