Články / Recenze

Apokalyptická atmosféra Gnaw Their Tongues

Apokalyptická atmosféra Gnaw Their Tongues

David Čajčík | Články / Recenze | 21.03.2018

OHODNOŤTE DESKU

Jednočlenný projekt Holanďana Maurice de Jonga, nekorunovaného krále experimentu tamní extrémní scény, přidává do dlouhé řady desek další zkázonosnou kapitolu, a to již potřetí na špičkovém labelu Consouling Sounds. Před více než deseti lety začal ve studiu koketovat s blackmetalovou estetikou, dnes tvorba Gnaw Their Tongues dokáže obsáhnout snad všechny přístupy v hlukové hudbě. Ty jsou schované do domyšlené sonické koule, kde nepřebývá jediný tón, šum či úder. Apokalyptická atmosféra je schopná pohltit v jakémkoliv prostředí, kde si desku pustíte.

Metalovým šablonám se Genocidal Majesty zdálky vysmívá a zároveň pomrkává spíše do scény extrémní elektroniky, industriálních beatů, ale i postdubstepové filozofie. Dle hesla „nepřítele je třeba držet si u těla“ se dočkáme i smyčců kombinovaných s rozbitými samply. A pokud se na rozdíl od de Jonga potřebujeme držet povědomých mantinelů, mysleme na The Body, ale i na noisový brutalismus Prurienta či nezvyklou práci s posluchačovým očekáváním Rolyho Portera. Chip King z The Body se ostatně na desce hned dvakrát objeví a jeho vokály pomáhají prohloubit už tak vydatně hororovou atmosféru.

Nečekaně náhlý první akord v Death Leaves the World se zařízne do kůže tak hluboko, že všechny další tracky jsou jen sypáním soli do nezhojitelně otevřené rány. Nehledě na výkřiky. Závěrečná Void to Sickness přichází v deliriu, cesta přes portál na druhou stranu. The Revival of Inherited Guilt, pravděpodobně nejlepší skladbu na albu, pokud o něčem takovém můžeme vůbec mluvit v měřítku výhradně negativních emocí, pohání téměř portalovský riff, zlověstná a zamlžená kytarová meluzína, před kterou není úniku. Genocidal Majesty je deska, která na posluchače nebere naprosto žádné ohledy, ocelově chladná, nepřátelská, účinná zbraň útočící na všechny smysly. Podlehnout není snadné, podlehnout je jediná možnost.

Info

Gnaw Their Tongues – Genocidal Majesty (Consouling Sounds, 2018)
bandcamp projektu

Živě:
24. 3. 2018 Žižkovská noc, Žižkostel, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Sofistikovaný meditačný mood (Owen Pallett)

Matej Kráľ 18.09.2020

Ostrov je pre Palletta samota aj prázdnota, na ktorú vôbec netreba nahliadať výhradne negatívne. Objavujú sa v nej totiž obligátne úlomky svetla.

Omamnými bylinkami vyvoněná potní chýše (Fadex)

Vadim Petrov 16.09.2020

Fadex se dlouho utápěl v různých podobách dubstepu – pomalém, rychlém, smutném, veselém, sám poznal, že už stačilo.

Věčně pomíjivé pocity (Aiko)

Michaela Šedinová 14.09.2020

Album spojuje příjemné stránky popu s upřímnými texty, které odkrývají často bolestivé hledání sebe sama i k ostatním bytostem.

Pokoj na celé léto (Pottery)

Štěpán Sukdol 02.09.2020

Žánrově Pottery originálně přistupují k postpunku a art popu, nebojí se ale zapracovat i další stylotvorné prvky, například funky a groovy basové party.

Konců se nebojme, naopak je vítejme (Protomartyr)

Max Friedrich 31.08.2020

Ultimate Success Today je ucelené dílo, které demonstruje konečnost jako takovou, ať už je to, jak říká Casey, život kapely nebo život soukromý.

Izolace i nekonečná samota (Fur)

Ondřej Rudel 28.08.2020

Facing Home Mixtape obsahuje sedm skladeb připomínajících nostalgické melodie The Beatles, The Beach Boys a The Monkees.

Fantazijné podoby budúcnosti (Deerhoof)

Richard Michalik 24.08.2020

Motív apokalypsy zvukovo definuje roztržitosť jednotlivých skladieb. Deerhoof sa príliš neohliada za melódiou alebo harmóniou.

Všetko zlé raz predsa musí skončiť (Old Man Gloom)

Filip Švantner 22.08.2020

OMG na svojej novinke vstávajú doslova z popola a je potrebné podčiarknuť, že smútok je integrálnou súčasťou nahrávky.

Ničivě přesný hlas T. S. Eliota

Libor Staněk 21.08.2020

„Do dnešní doby žádný z básníků Eliotovu Pustinu nepřekonal,“ zapsal si do deníku zkraje šedesátých let Jiří Kolář.

Zábavná hudební archeologická výprava (Yaeji)

Jiří Akka Emaq 18.08.2020

Za obřími brýlemi, které se před pár lety společně s mrkváči a roláky prokopírovaly skrz časoprostorovou anomálii do současnosti, se skrývá americko-korejská hudebnice.