David Stoklas | Články / Reporty | 12.12.2022
Předskakující Hachiku nebyla části pražského publika cizí. Několik týdnů zpátky otevírala show Courtney Barnett v Lucerna Music Baru a pro ni byl tento koncert posledním z její tour s Porridge Radio. Jestli v sobě měla australsko-německá zpěvačka nějakou porci únavy, zmizela v nekonečné smyčce zloopovaných kytar, syntezátorů a chorálů nazpívaných na mikrofon z Playstationu. Čirý minimalismus, krabičkové kutilství a pokojíčkový pop.
Na poslední desce Waterslide, Diving Board, Ladder to the Sky se Porridge Radio snaží dosáhnout zvuku větší kapely a oprostit se od pokojového lo-fi. Zvlášť naživo to funguje. Z osobnosti Dany Margolin je navíc cítit obrovské sebevědomí, ačkoliv se párkrát vyjádřila, že tomu tak není vždy a ona sebe začala pokládat a vnímat jako umělkyni až poměrně nedávno. Tyto pochybnosti v ni musí zmizet po zhlédnutí vystoupení z letošní Primavery, kdy sama uhrála naprosto fantastický set. A co teprve s kompletní kapelou.
fotogalerii z koncertu najdete tady
Porridge Radio mají dvě polohy a celý večer mezi nimi ve svém bazénu se skluzavkou a odrazovým můstkem přeplouvali. Sugestivní jednoduchá hesla padala do postpunkových kytar ve skladbě U Can Be Happy If U Want To, kdy Dana Margolin odložila kytaru, vplula do publika a s důrazným očním kontaktem recitovala: „Back, and back, and back again.“ Opakovat fráze dokola, dokud bolest úplně nezmizí. Rovnováhy se dosahovalo jemnými skladbami. Vzhledem k úpěnlivosti, s jakou Porridge Radio podávali emotivně náročné písně, v nás museli něco zanechat – bolestné rány, co zůstávají po okousaných nehtech až do masa, o kterých zpívala Margolin v poslední skladbě Sweet.
Velkou roli hrálo celý večer i samotné publikum, které oplácelo tak vřelým přijetím, až čtveřice Porridge Radio těžko maskovala dojetí. Včetně mě. Je tohle ten správný vánoční čas? Bylo to krásné. Jako vždycky, když jste ve vyprodaném klubu. Až doteď jsem si nikdy po koncertě nešel pro podpis na vinyl.
Porridge Radio (uk) + Hachiku (de/au)
11. 12. 2022 Café V Lese, Praha
foto © Jakub Václavek
Dominik Polívka 06.02.2023
Snaživé promo na sociálních sítích ale s nízkou účastí nic nesvedlo, taky nebylo poznat, kdo přišel kvůli Bonnetovi a kdo se tu ocitl náhodou.
Kyril Bouda 26.01.2023
Cesta k víře není jednoduchá, devítihodinový trip napříč tuzemskými drahami i silnicemi je dobrodružstvím svého druhu.
redakce 23.01.2023
První dojmy od zástupců redakce a dalších kolegů či přátel najdete níže, podrobnější report čekejte v březnovém čísle Full Moonu.
Minka Dočkalová 14.01.2023
Dvě originální brněnské galerie si na stejný čas připravily otevření výstav, přičemž obě měly jednoznačně co nabídnout.
Jiří Přivřel 13.12.2022
Vídeňská Albertina Modern vystavuje abstraktní expresionismus. Od Jacksona Pollocka k Marii Lassnig.
Václav Valtr 10.12.2022
Když se vepředu utvořil kotel, utrousil: „Pamatujte si, když někdo spadne, tak mu pomozte vstát, když to neuděláte, jste pěkný hovada.“
Aneta Kohoutová, Šimon Macek 07.12.2022
Ty čtyři dny pod střechou Konviktu ve mně vyvolaly hluboký pocit mentální závratě. Stav, ve kterém se podpisu na smlouvě s ďáblem rovná náš tichý souhlas se stavem věcí současných.
Jiří Procházka 07.12.2022
Swans mají rozpracovaný nový materiál, který začátkem roku vyšel ve strohých demoverzích na fundraisingovém albu Is There Really a Mind? Co z něj Gira zahrál?
Jiří Přivřel 05.12.2022
Bouřlivě přijatý návrat ztraceného Syna.
Ema Klubisová 03.12.2022
Svet nečakanej hudby, ktorý reflektuje základné elementy duše. Sú svieži, vizionárski a hraví.