Články / Recenze

Bezradný bluesman Bonamassa

Bezradný bluesman Bonamassa

Jiří Vladimír Matýsek | Články / Recenze | 04.09.2018

Joe Bonamassa prochází, jak je opakovaně avizováno v tiskových materiálech, vnitřní proměnou. Tato „bolestivá cesta k růstu“ dostála svého zhmotnění na Redemption, na třinácté Bonamassově studiovce, na třetí desce, která je složená výhradně z nového materiálu.

Proměny v hudbě, v rámci tvorby jednoho interpreta, jsou obecně vzato vítané, musejí se však opírat o pevný základ. Bonamassa se mění (není úplně jasné, jak), hudebně ale zůstává na svém. Je otázka, jestli je to dobře. Přibližně od Dust Bowl se totiž začíná topit pod tíhou vlastní nadprodukce a novinka v tomto ohledu trpí zdaleka nejvíce. Předchozí sólovky Different Shape of Blue a Blues of Desperation rovněž překypovaly stopáží, jenže obě měly také řadu světlých momentů, držely pohromadě a dokázaly si udržet posluchačovu pozornost.

Redemption se rozpadá na dvě části, když ta první vrcholí atmosférickou temnotou The Ghost of Macon Jones a pak už to jde bohužel trochu z kopce. Ne že by došly nápady, jen se rozpliznou do série beztvarých, více než pětiminutových kompozic, které nudí. Bonamassa jako by se hudebně ztrácel v oblasti, kterou má prochozenou horem dolem, příliš nefunguje ani bluesově typická I've Got Some Mind Over What Matters ani akustická balada Stronger Now in Broken Places.

A to je začátek tak slibný. V kusech jako Evil Mamam, King Bee Shakedown nebo Deep in the Blues Again je cítit starý dobrý Bonamassa: technicky dokonalý kytarista s rozmanitým výrazem, který dokáže prodat svou hrou. Redemption chce sdělovat hlavně slovy, nikoliv hudbou. A když už na snahu sdělit něco hudbou dojde (druhá polovina alba), nedaří se mu najít adekvátní, funkční způsob. Joe Bonamassa se začíná vyčerpávat a převládajícím pocitem je bezradnost.

Info

Joe Bonamassa – Redemption (J & B Productions, 2018)
web interpreta

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Temné, minimalistické i taneční okamžiky (Dead Janitor)

redakce 11.07.2019

Výsledkem soudobé IDM elektroniky mixované s industriální špínou a syrovostí je zvukově pestré album, které přináší temné, minimalistické i taneční okamžiky.

Bez práce není budoucnost? (Práce na budoucnosti)

redakce 07.07.2019

V brněnské Fait Gallery právě probíhá rozsáhlá výstava uměleckého i partnerského dua Pavly Scerankové a Dušana Zahoranského s názvem Práce na budoucnosti.

Vzpomínání pouze s úsměvem (Keb' Mo')

redakce 04.07.2019

Keb' Mo' je nejsilnější v podobě, která je předložena na aktuální nahrávce. Hudba je to nanejvýš hravá, má v sobě nostalgii po starých časech, auru vzpomínání.

Rokec par excellence (Arrogant Twins)

redakce 29.06.2019

Tahle deska je prostě sakra zábavná i bez nadstavby historek z podsvětí, i když právě ta ji ale v ringu často zvedá z průměru.

Košické morské panny vracajú úder (Business Mermaid)

redakce 26.06.2019

Album Light Delight zhudobňuje práve pocity stiesnenosti, všadeprítomnej šedivosti všedných dní, stereotypného kolobehu a stresu z nezvládania valiacich sa deadlinov.

Kde jsem tohle naposledy slyšela? (Jungle)

redakce 25.05.2019

Nahrávka míchající soul, disco a funk prestižní cenu sice nevyhrála, ale i nominace zajistila jejím autorům nemalý zájem.

Porouchané rádio Devina Townsenda

redakce 15.05.2019

V jedinečném bodě se celý Townsendův neuspořádaný vesmír sjednotí a vznikne řád. Novinka Empath trápí i překvapuje.

Hauschka v lese bez nástrah?

redakce 07.05.2019

Technika „připraveného klavíru“ se stala brzy proslulou a německého tvůrce dokázala bezpečně odlišit od dalších pianistů, jako jsou Nils Frahm nebo Ólafur Arnalds.

Vykouzlit ten okamžik (Anna von Hausswolff)

redakce 03.05.2019

Vyslovit se proti vykořeněné současnosti, prožít kouzlo přítomnosti. Zmrazit čas a vnímat sama sebe v celé svojí zranitelnosti.

Kronika spomienok Maggie Rogers

redakce 02.05.2019

Celé to odštartovalo video z jej hodiny na New York University, kde prezentovala svoje demo jednému z najúspešnejších producentov pop music, Pharellovi.