Popluh | Články / Reporty | 25.02.2014
Už to tak bývá s koncerty, které jsou od počátku experimentem. Projíždíte program místních osvědčených scén a narazíte na něco jako Blackbird Blackbird, což musí být podle popisu hudební zázrak nebo minimálně všemi propagovaný wunderkind. A protože si to chcete nechat vpálit do sluchové žíly pěkně na čisto, dopředu se moc nepřipravujete a čekáte na ten řízný mix folktroniky, popu, psychedelie a hypnotických songů v kombinaci s analogovými i digitálními hrátkami. Od pohledu to znělo jako mix Bratří Orffů s M83 a možná i Dub FX, ve skutečnosti to spíš připomnělo vytuhnutí ve dvě ráno na gauči provinční diskotéky, kdy se místní DJ Těsto pokusil rozjet něco progresivnějšího.
A začalo to tak slibně. Za předkapelou Mayen se skrývá nový projekt Lukáše Mayena aka Lukáše Vydry (ex-Deaths). Ten si na podium přizval kromě sebe ještě dalšího kytaristu, automatického bubeníka a nasamplované podkresy v notebooku. A do stále ještě řídkého davu pro koncert zmenšeného sálu MeetFactory valil velmi poslouchatelný a chytlavý dream pop plný kytarových i hlasových reverbů a skvělé atmosféry. Škoda, že jednotlivé písně se (možná i vinou mechanické rytmické složky) ke konci setu trošku slévaly. I tak ale projekt potvrdil, že se o něm jako o vycházejícím objevu tuzemské scény mluví naprosto zaslouženě. Chladnější reakce publika vyhlížejícího hlavní hvězdu večera mě pak jen utvrdila, že jestli si takhle kvalitní výkon předkapely zaslouží takto chladnou odezvu, to, co bude následovat, nebude koncert, ale modlitba za současnými trendy napříč (ne)digitální hudbou…
A možná než modlitba to byl spíš náhrobek. Náhrobek všech těch hudebníků krčících se celý koncert za notebooky a djským aparátem, valících do posluchačů hudbu v nesynchronizovaných vlnách, samplujících všechno a nic, ochotných naplnit prázdnotu kolem i v nás vším, co se do ní vejde. A prázdnota se většinou vyznačuje tím, že se toho do ní vejde opravdu dost. Pejsek s kočičkou za mixákem tahají hudební vlivy a sypou je tam, nechají je projet skrz aparát a pošlou ven. Co naplat, Velká nádhera mě při třech návštěvách kina přinutila uznat, že není možné ztrácet čas věcma, co člověka nebaví. Odešel jsem po půlce, naštvaný spíš sám na sebe a s vědomím, že na koncerty naslepo na základě orgasmických popisů pořadatele nejsem ucho dostatečně otevřené a připravené. Hudební revoluce-nerevoluce, (nejen) kytary jsou pořád potřeba.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.