Eva Karpilovská | Články / Reporty | 02.11.2023
Na halloweenský večer přivezly Američanky Larkin Poe hudbu, která spojuje jejich jižanské kořeny s moderním feelingem a živelností. Ve Foru Karlín předvedly většinu svého loňského alba Blood Harmony, elektrickou show oživily akustickým setem a publikum bavily originálními vícehlasy, mistrnou hrou na nástroje i přirozenou pokorou.
Rebecca Lovell boří mýty o ženské jemnosti drsnou hrou na kytaru, přitom si dál udržuje sympatie něžným vzhledem, tancem, milým doprovodným slovem a zejména melismatickým zpěvem, silným a zároveň velmi procítěným. Na ten je podle toho, jak si s ním během koncertu hraje a nešetří improvizací, řádně hrdá a ví proč – publikum na její zpěv reaguje obrovským nadšením. Megan Lovell do toho čaruje srdceryvnou hrou na steel kytaru, střídá jich hned několik, metá okouzlujícími úsměvy a přidává se v pevných a promyšlených dvojhlasech, které bohužel občas, ať už vinou zvukaře či frekvence dalších nástrojů ve velkém sále, nejdou slyšet tak, jak by si zasloužily. Neokázale se přidává rytmická sekce, která sestrám po celý večer buduje pevný základ k energickému pojetí. Na podiu září obrys zeměkoule měnící se podle nálady skladeb, modré paruky hudebníků kontrastují se sterilně působícím bílým oblečením, na kterém se efektně odrážejí pestrobarevná světla.
Larkin Poe hrály hlavně skladby z nejnovější desky Blood Harmony, mají se také čím chlubit. Písně jsou rafinované a prováděné s citem a duchaplností. V Georgia Off My Mind vzpomínají na své kořeny, kterým také vděčí za možnost dělat to, co chtějí a co je těší. V Bad Spell se dívky střídají v dlouhých sólech podle momentální nálady v sále. Halloween? Tak tedy trochu strachu a mystiky, jak určila Rebecca Lovell kytarou i slovy.
fotogalerie z koncertu ke zhlédnutí tady
Vrchol večera přišel paradoxně v jeho nejtišší části, kdy se kapela semkla do bluegrassového kroužku u prostorového mikrofonu a na akustické nástroje předvedla baladu Might As Well Be Me s citem, který vháněl slzy do očí. Southern Comfort poukazovala nejen na whiskey, kterou si připili, ale i na píseň toho názvu, navozující domácí klid a lásku k místu, kam patříme. Hudebnice i dva doprovodní muzikanti tvořili harmonie, které konečně naplno vynikly. A po cover verzi Crocodile Rock už publikum opět dovádělo při opakovaném „la“ a přesunu zpět k elektrickému zvuku i rychlým písním jako Wanted Woman AC/DC. Přídavek Deep Stays Down pak pojaly sestry zpočátku jako ukázku své vokální semknutosti, když reprodukovaný hudební podklad až později nahradily kytarami.
Larkin Poe nejsou něčím, co tu ještě nebylo, ani si na to nehrají. Vystupují jako spřízněné duše, které spojuje nejen krev, ale i láska k rodné zemi, její hudbě – gospelu a blues i k lidem kolem sebe. Do Prahy přivezly podruhé nejen toto zázemí, ale i evidentně odpracované roky dřiny na nástroje, a hlavně přirozený smysl pro nenabubřelé bavení publika s neustálým úsměvem.
Larkin Poe (us)
31. 10. 2023 Forum Karlín, Praha
foto © Pedro Noir
Michal Pařízek 29.11.2023
Vizuální charakteristika jubilejního patnáctého ročníku byla ve znamení jakéhosi obřího flipperu, což se záhy ukázalo jako nadmíru příhodné.
Eva Karpilovská 28.11.2023
V půlce koncertu skupina opustila podium, aby se vrátila k upravenému, akustickému setupu, kterým se opravdu přenesli do dob před rock’n’rollem. Long Before the Rock’n’roll.
Tomáš Jančík 26.11.2023
Absolutní zapálení a smysl pro detail je vidět i ve chvíli, kdy raperovi na moment vypadne text – žádná nejistota, ve vteřině nastupuje freestyle.
Dominik Polívka 26.11.2023
Holubice, Macintosh a řecké sloupy. Procházím estetiku videí kanadského producenta Patrika Driscolla. Vše v dřevní kvalitě 3D modelů z počátku milénia.
Kryštof Kočtář 24.11.2023
Laťku norští hudebníci nasadili dost vysoko hned ze startu, avšak euforická cesta do cíle se nesla v jejím neustálém navyšování a překračování.
Michal Smrčina 23.11.2023
Kdo by se nebál do Divadla Hybernie? Toto místo si příliš nespojuji s kapelami typu Laibach...
Lukáš Grygar 22.11.2023
Když došlo na O Superman, nebudu lhát, že mě nedojala – slyšet naživo basový nájezd doprovázející „so hold me, mom“ je samozřejmě chvilka do památníčku.
Jiří V. Matýsek 21.11.2023
Post-festivalová deprese bude po letošním Blues Alive tak nějak silnější. Všechno si prostě sedlo.
Ondřej Pěkný 18.11.2023
A pak se na scéně objevuje kladivo. S topůrkem barvy magenta, jiným, než dvě výše zmiňovaná. Jsou tedy tři? Jedno se transformovalo?
Filip Peloušek 15.11.2023
Když se o pár měsíců později blížím šlehaný štiplavým podzimním větrem přes Hlávkův most k Fuchsu, mám tušení, že tentokrát dostanu trochu jiný druh zážitku.