Conor Oberst začal nahrávat své první skladby v Omaze v suterénu v roce 1995. Pokoušel se o jakýsi disent – osobní a politický, vnější i vnitřní. Byla to studie krásy v nestálosti – v hlase, víře, lásce, identitě a ve všem, co je mezi tím. Tak vznikali Bright Eyes, kteří se teď, v roce 2020, vracejí. Mezi venue, která budou poctěna comebackem tohoto tria, se 19. srpna zařadí také pražský Lucerna Music Bar.
Rok 2020 je naplněn mnoha výraznými výročími Bright Eyes. Album Fevers and Mirrors vyšlo před 20 lety v květnu, zatímco deskám Digital Ash in a Digital Urn a I’m Wide Awake It’s Morning bylo letos v lednu rovných patnáct. Ta druhá je mistrovské autorské dílo – vyšla za vlády prezidenta Bushe, během války v Iráku. Oberst zpívá o mrtvých vojácích, televizních skřetech, bezedné americké chamtivosti, boji o to, jak porozumět světu a sám sobě. V roce 2011 vyšlo dosud poslední, deváté album Bright Eyes nazvané The People’s Key, jako předznamenání dlouhé pauzy. Klíčoví členové Bright Eyes – Oberst, multiinstrumentalisté Mike Mogis a Nathaniel Walcott se pak věnovali vlastním projektům či spolupráci s jinými umělci. Mogis produkoval desky svým oblíbeným folkovým First Aid Kit, Joseph, míchal průlomový debut Phoebe Bridgers z roku 2017 Stranger in the Alps. Mogis a jeho kolega Walcott se spojili při skládání hudby k filmům The Fault in Our Stars, Stuck in Love a Lovely Still. Walcott spolupracoval s Mavis Staples, First Aid Kit a M. Wardem, s U2 a jazzovým kytaristou Jeffem Parkerem. Dokonce hrál na turné s Red Hot Chili Peppers. Oberst, který se věnuje hudbě již přes třicet let, vydal sólová alba Salutations (2017), Ruminations (2016) a Upside Down Mountain (2014), hostoval na deskách First Aid Kit, Phoebe Bridgers a Alt-J. Jeho někdejší punková kapela Desaparecidos po třinácti letech vydala v roce 2015 LP Payola. A v roce 2019 Oberst a Bridgers společně natočili album jako Better Oblivion Community Center.
Obrovský katalog Bright Eyes přesahuje žánry. Vyberte si – vibrující folk, elektrifikovaný rock nebo zvonivé country. Skvělé písničky a muzikantské mistrovství. V roce 2020 se Bright Eyes vracejí, jako kapela pod indie gramofirmou Dead Oceans. V časech nejistoty a otřesů globálních a osobních světů se Oberst, Mogis a Walcott spojili ve jménu úniku i konfrontace. Pro Bright Eyes je návrat něčím přirozeným, pokračováním jejich zásadního přátelství – pilíře skupiny. Jako by se Bright Eyes vraceli domů.
redakce 17.04.2021
Koncerty australských Flyying Colours i britských Shopping plánované na letošní jaro se organizátorům podařilo přesunout na náhradní termíny.
redakce 15.04.2021
Audiovizuální performance Fluid Frontiers/Liquid Borders streamovaná ze Studia Alta propojí akci několika producentů a umělců.
redakce 13.04.2021
Letní hity a kouzelné okamžiky všedního života Alvara Solera. Předem prohrané osobní bitvy jedné z nejupřímnějších a nejodvážnějších písničkářek Julien Baker.
redakce 07.04.2021
Film nikdy němý nebyl. Ve dvacátých letech ozvučovali filmy klavíristé a hudební tělesa různorodými skladbami více či méně populární hudby.
redakce 06.04.2021
Fóra se zúčastní zahraniční experti na kulturní politiku Pier Luigi Sacco, Jordi Pardo, Ragnar Siil a Michal Hladký.
redakce 29.03.2021
Na nové desce The Underground Youth opustili svůj obvyklý potemnělý kytarový postpunk provoněný shoegazem a přináší jednodušší zvuk.
redakce 28.03.2021
Ve své tvorbě tak často skáče mezi hédonistickým moderním rapem s výraznými refrény a melodickými R&B baladami.
redakce 24.03.2021
Speciální online koncert nazvaný Už jsme doma hrají písně FPB, se bude vysílat z pražského klubu Kaštan.
redakce 23.03.2021
Sytě modrá nostalgie, americký písničkář Nick Waterhouse vystoupí v Praze a červená kapuce a zlomená srdce Girl in Red míří do Prahy poprvé.
redakce 21.03.2021
První tři díly Oscilátoru jsou věnovány 90. létům a prvním akcím a klubům, které v Čechách vznikly.