Články / Rozhovory

Cash Savage: To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo

Cash Savage: To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo

Abbé | Články / Rozhovory | 18.06.2019

V diáři australských The Last Drinks, kteří jsou známí divokými koncerty a jejich nahrávky představují velmi osobitý mix surového blues, indie rocku nebo alternativního country a nekompromisních textů, jsou tři neobvyklé tuzemské štace. O loňském 35. výročí prvního disidentského koncertu v Šonově, tvůrčím procesu The Last Drinks a trochu jiném fotbalu jsme skypovali s hudebnicí, zpěvačkou, feministkou a trenérkou Cash Savage.

Letos túrujete přes Českou republiku. Všechny vaše zastávky jsou mimo běžné trasy, u nás na festivalu Mišmaš, v pražském klubu Café V lese a v broumovském Edenu. Jak jste se zrovna o něm dozvěděli?
Hráli jsme loni na festivalu v Šonově. Zeptali se nás, jestli bychom nepřijeli napřesrok do klubu.

Jak se vám tam hrálo?
Přišlo nám to fakt neuvěřitelný. Zrovna slavili, že se tam v roce 1983 konala první undergroundová akce, přišlo hodně lidí z té doby a pro nás bylo výjimečný bejt u toho.

Jak filtrujete nevyžádané chlapské rady, jak vylepšit vaši show?
Myslím, že teď je to trochu jednodušší. Publikum už nebývá nutně tak ubohý, umravní se samo.

Co u kapely The Last Drinks bývá dřív: text, nebo hudba?
Záleží na písničce. Někdy je to muzika a jindy zase text. Když jsem byla mladá, mívala jsem nejdřív nápady na pár různejch řádek, teď pro to nejsou žádný pravidla.

Jak u vás hudba a text spolupracují?
Při skládání se podporujou navzájem. Text není důležitější než písnička, do popředí nevystupuje ani muzika.

Jste hudebnice, zpěvačka, ale taky fotbalová trenérka, feministka a lesba. Jak přežíváte ve fotbalovém prostředí?
Velmi snadno. Tohle nikdy nebyl problém.

Protože netrénujete tým z nejvyšší ligy?
Určitě. To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo. Možná dřív by byla velká věc, kdybych tým trénovala, ale dneska fakt ne.

Jak jste k fotbalu dostala?
Jako mladší jsem hrávala na škole, později jsem se k tomu vrátila.

Jak si stojí australský fotbal?
Pozor, já nehraju kopanou. Když jsem byla děcko, kopanou tu nikdo ani nehrál. Australský fotbal je jiná hra, míč vypadá jako ten na rugby, ale má úplně jinej tvar. Náš fotbal nepřipomíná ani ten americkej, ve kterým se hráči přetlačují. A taky má zcela jiná pravidla.

Současná Austrálie vznikla na troskách té staré, aboriginské, který byla zničená. Od kultury po životní prostředí. Dá se říct, že proto tamní bluesrockové kapely znějí tak temně a nemocně?
Nevím, taky nechci mluvit za ostatní kapely. Tohle je nad naše chápání hudby. The Last Drinks inspirují ti, které jsme v Austrálii potkali.

Info

web kapely

živě: Cash Savage & The Last Drinks (aus)
20. 6. 2019 Café V Lese, Praha
21. 6. 2019 Mišmaš, Bojkovice
23. 6. 2019 Eden, Broumov

foto © freetoeknee

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

SF MINI aneb Není to jen o nás

Michaela Susedíková 11.05.2021

Zatímco pamětníci vzpomínají na Olomouc kvůli devadesátkovému klubu Nausea, dnes nabízí výživnou dramaturgii prostor SF MINI. Hovory nejen o kompilaci z rukou Coffee Breath Records.

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Tiziano Popoli: Důležité věci se naštěstí často vrací

Michal Pařízek 19.04.2021

Tiziano Popoli o cyklech popkultury, které se v některých případech naštěstí vrací, kino jako zdroji inspirace nebo zhudebněnému daňovému přiznání.

Magdaléna Petráková (Luhovaný Vincent): Na dovolenou do svého města

Jiří Přivřel, mxm 13.04.2021

Jedinečné kulisy scénografů Dušana Jurkoviče a Bohuslava Fuchse, pečlivě připravený program a místní Vincentka jako životabudič. Festival Luhovaný Vincent letos bez nánosu.

Jakub Němeček (Aerovod): Zažíváme nejlepší momentum

Jarmo Diehl 29.03.2021

Ptáme se dramaturga Jakuba Němečka na bující popularitu videotéky Aerovod. Ale dotkneme se i věcí obecných.

Běla Čurlinová, Ricardo Delfino (Top RoofTop fest): Sedět se založenýma rukama doma nám moc nejde

redakce 27.03.2021

Jaké je pozadí příprav uměleckého klání v době, kdy i na procházku můžeme jen na hranici okresu? Rozhovor.

Martin Opatrný (Ledoborci Kultury): Jsme na začátku plavby

mxm, su 23.03.2021

V době zamrzlého kulturního dění se spolek snaží prorážet cesty interpretům a zavřeným klubům formou benefičních streamů na výjimečných místech. Rozhovor.

Punctum: Nebrať folklór ako zakonzervovanú formu s nánosom nacionalistického pátosu

mxm 16.03.2021

Rozhovor s tvůrci jedinečné kompilace, propojující experimentální elektroniku se slovenským folklórem. Punctum, Punctum Tapes, krásovka.

Zuzana Novotová Godálová (Nástupiště 1-12): Vychovávaní novej generácie

mxm 15.03.2021

Občanské sdružení Nástupište 1-12 funguje přímo v centru slovenského maloměsta, pod autobusovým nástupištěm. Unikátní prostor? Ano! Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace