Daniel Nádler | Články / Reporty | 02.04.2019
Nové album kanadského rappera a producenta Night Lovella GOODNIGHTLOVELL se vás snaží vtáhnout do snového světa připomínajícího ale spíše noční můru než růžové obláčky. Přestože v určitých momentech nudí a spíše ukolébává, Lovell přesto dokázal hudbou vykreslit stav své depresivní mysli. Před vyprodaným sálem Roxy se ale šeď a nevýraznost materiálu z aktuální nahrávky změnila. Z originální, ale přesto nudné atmosféry alba se při živém vystoupení stane něco energického, byť stále temného.
Night Lovellův hluboký a místy až strašidelný hlas v člověku obvykle dokáže rozpohybovat samotné vnitřní orgány. Jinak tomu nebylo ani naživo, až na to, že před tisícovkou lidí stál vysoký stydlín. Hubené tělo, nejisté pohyby a rozpačitý výraz ve tváři. Stačilo ale jen, aby DJ rozehrál jeden z mnoha jeho tajuplných, pomalých beatů, a z introvertního Kanaďana se stal ten, kdo udává tempo večera. Zpěvákovo kouzlo a charisma se pomalu odemykaly až v průběhu vystoupení, a celý koncert tak gradoval každou písní.
Repertoár byl primárně poskládán ze skladeb nové desky, nicméně pro starší a ikonické písně jako Dark Light nebo Contraband se také našlo místo. Tracky z nové desky na rozdíl od studiové podoby nemají uspávací efekt, ba naopak a lidé během nich nekontrolovatelně skákali z pódia, balkonů a utvářeli pogující kruhy. Nejednou vyburcoval šílené fanoušky samotný Night Lovell. Symbióza mezi vystupujícím a posluchači fungovala a jemu samotnému to přidávalo sebevědomí do celého projevu. Fanoušky pak odměňoval svým úsměvem, z kterého mu zářily černofialové grillz.
Síla muziky Night Lovella tkví hlavně v noční, pochmurné atmosféře. Nesnaží se na vás vychrlit, co nejvíce informací a sdělit něco konkrétního. Jeho projev je nenásilný a spíše míří na vaše city, proto spousta skladeb vyvolá vzpomínky, obejme vás, cítíte-li se špatně nebo vyburcuje k akci, dusíte-li v sobě negativní emoce. Přesně takový byl a působil i Night Lovell na živo, jen s tím rozdílem, že většina jeho tracků přidala na obrátkách. Night Lovell se ukázal v Praze před dvěma lety v klubu Futurum, dva roky na to vyprodal v Roxy, prostor pro jednou tolik lidí. Jeho tempo šlape, a i přesto není žádná superstar a ani si na ni nehraje. Bez jakýchkoliv manýrů či pózy dokáže předat lidem maximum.
Night Lovell (ca)
20. 3. 2019 Roxy, Praha
foto © Petra Jansová
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.