mArcElkrIz | Články / Recenze | 23.11.2013
Divné věci se dějí po setmění v zákoutích, do nichž nevidíme. Divné věci se dějí ve městě daleko od dálničních tepen. Divné věci se dějí v rodině s bytem s věčně zataženými, silně škrobenými záclonami. A divné věci se dějí v malých šelmách...
První, co vás při poslechu nového alba severské zlatovlasé krásky doslova slastně omotá, je jedinečná kompaktnost, minimalismus a čistota. Všechny nástroje zní, jako když spolu dýchají, probouzí se i trpí. A není divu. Všemožné kytary, ukulele, baskytara, kontrabas a piáno jsou vedeny a rozeznívány jednou jedinou osobou. Stejně jako housle, violoncello, vokální efekty či její oblíbená pila. Souzní, odpovídají si a vytvářejí jedinečnou pavučinu zvuků, která je tak jemná a lehoučká, až chvílemi přechází ve všepohlcující mlhovinu. Lynch se zjeví, ať už chcete nebo ne. Atmosféra pohlcení, tušeného tajemna, nejistoty. Spíše plochy než snadno identifikovatelné melodické linky.
Na celém albu je minimum hostů – drobná pomoc s rytmikou a vokály. Dokonce ani dva duety (One of the Folks, Familiar Act) s temně hučícím sympaťákem Markem Laneganem z alba znatelně neční a pouze dokreslují celou paletu nálad a příběhů. Naprostým vrcholem se nakonec překvapivě stává pozvolna gradující Fear & The Body s odtikávající akustickou kytarou, skřípěním, klenutým violoncellem a hradbou vokálů. A pak je tu na smyčcích vystavěná litanie I'd Rather Die Than Play Dead se skvěle využitou melodikou, dusavým rytmem, nenápadnou elektrickou kytarou a zlomem kdesi mezi melancholií a šílenstvím. Když nic, tak tuhle věc si najděte!
Christine Owman je písničkářka mapující ty odvrácenější kouty života. Bolest, děsy, ubíjející city a strach. Christine Owman je písničkářka, jejíž hlas vábí do smrtelných pastí. Christine Owman vás už neopustí...
Jiří Vladimír Matýsek 06.03.2021
Téměř čtyřicítka stop nabízí dost prostoru pro široký autorský rozptyl. Jsou tu bluesově laděné kusy, reggae, country, hravé popěvky na „moravskú notečku“ i rozsáhlé skladby-příběhy.
Jiří Přivřel 04.03.2021
Deska Ignorance zrcadlí přetrvávající krásu rozbitého světa.
Jiří Vladimír Matýsek 27.02.2021
Najít v domácí hudbě posledních několika let titul, který by byl básnicky evokativnější nežli Sně Beaty Hlavenkové, je zatraceně obtížné.
Filip Rabenseifner 23.02.2021
Rubino nedosahuje pěveckých kvalit svého předchůdce Äsberga, který je klasicky školený operní zpěvák, což se podepsalo na zpracování vokálů.
Jiří Přivřel 22.02.2021
Nové album Distractions je plné zkoušení, hledání, osahávání a nakonec i úspěšného nalézání. Nechybí ani ohlédnutí zpět.
Jakub Koumar 20.02.2021
V jednom starém stavení se odehrává příběh poslední hry brněnského herního studia Amanita Design – Creaks.
Bibiána Hajdanyová 18.02.2021
Francúzski tvorcovia Olivier Nakache a Eric Toledano sa preslávili spoluprácou na Nedotknuteľných). Tentokrát sa ponorili do života združenia, ktoré sa zaoberá ťažkým autizmom.
Akana 13.02.2021
A i když Morrison později litoval, že album částečně poskládal z materiálu ne už nejčerstvějšího, skladatelsky tady opět nabízí jen to nejvybranější zboží.
Jiří Vladimír Matýsek 12.02.2021
Missa Jazz je dynamická a strhující nahrávka, která šlape v rytmu jazzových synkop, ale zároveň nabízí dost na oko vážných, kontemplativních pasáží.
Adéla Polka 04.02.2021
Tellier vkládá důležitost do banalit, a naopak vážné věci mnohdy odkrývá jakoby náhodou. Myšlenky moc nerozvádí, nechává je viset ve vzduchu.