Články / Reporty

Cítit Bicep

Cítit Bicep

Dominik Polívka | Články / Reporty | 24.03.2019

Našlapaný páteční večer podpořila i britská dvojice Andy Ferguson a Matt McBriar alias Bicep z labelu Ninja Tune. A bylo to dilema, protože v klubu Fuchs2 v rámci Žižkovské Noci vystoupila dubstepová legenda The Bug s Miss Red. Těžké rozhodování pro fanoušky elektronické hudby, pro „housově“ orientované jasná volba – Roxy. Opojná atmosféra, šerosvit, naškrobené límečky i renezance devadesátek. Různé vůně, různé chutě a neustávající tanec.

Zahájil tuzemský dj Tomics a jeho odlehčený melodický set vystřídaly po půlnoci hutnější atmosférické rytmy krajana Luky Novy, které rozhýbaly naplněný sál. Zadní stage okupovaná Arturem Legorretem a Bronee střídala elektrizující basové vibrace tech-housu s deephousovou pohodou. Místo pro bolavé nohy s volným barem pro ty, co měli fištróna a nechtěli čekat věčnost u hlavní stage.

fotogalerie z koncertu zde

Celí v bílém převzali Bicep mixážní pulty a navázali svébytnou kombinací deep housu, italského diska, techfunku a vzpomínek na ostrovní rave deváté dekády. Atmosférické plochy doplňovaly nostalgické melodie a rovné beaty střídaly zlomené. Hypnotické basy dotvářely laserové stěny, ve kterých se zrcadlil hustý dým, za dvojicí se na plátně točil znak se třemi bicepsy, do něhož se promítaly staré disko choreografie. Taneční momenty přecházely v až cinematické pasáže s étericky ambientními harmoniemi.

Zvuk postupně hrubl a rozjařené beaty přecházely v temnější a údernější groovy, krev se vařila a party neustávala, stroboskopy umocňovaly intenzitu breakbeatových vln s acidovými texturami. Euforické zakončení setu v podobě všemi očekávaného hitu Glue vygradovalo celou katarzi, nebylo, kam dál jít… Feel the Bicep, feel the beat.

Info

Bicep (uk)
22. 3. 2019 Roxy, Praha

foto © Vít Řezáč

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

House (není) pro starý? (Ross from Friends)

redakce 18.05.2019

Outsider house plný drobných glitchů a neuhlazených samplů držel pevné tempo, zaťatý groove a hra s intenzitou ve skladbě Project Cybersyn...

Vražedné tempo (Anifilm 2019)

redakce 15.05.2019

Kino Světozor má pořád stejně specifické aroma, květnové počasí v Třeboni je pořád stejně matoucí a řada u asijského okýnka je pořád stejně dlouhá?

Donaufestival 2019: Co bylo nejvíc

redakce 09.05.2019

Donaufestival je pravidelně sázkou na kvalitní dramaturgii zasazenou do kulis historického rakouského městečka Kremže. Co bylo letos tím nejlepším? Nejen koncerty...

Tradice a progres, ruku v ruce (GoGo Penguin)

redakce 02.05.2019

Mrštné pianové kudrlinky v hravém songu Window přehazovaly otěže z jednoho nástroje na druhý, až se rozeběhly každý jinou cestou, stále však dokonale sehrané.

Pryč s hranicemi (Coilguns, Wrong, Or)

redakce 28.04.2019

Vlasatí řízci, těžkotonážní riffy a skučivá sóla, Wrong vrátili koncert do zajetých kolejí headbangingu a poga s jasným rozdělením pozic.

Pastelové barvy krve Goblin

redakce 17.04.2019

Pastelové barvy, jemná klišé, ostré nože, cákance krve a béčkové, rudomodré mysteriózno. Claudio Simonetti a jeho Goblin.

Trápení kokainové kočičky (Tess Parks)

redakce 15.04.2019

Koncert Tess Parks nenabídl zrovna moc argumentů, proč tuhle slečnu raději neposlouchat doma. Nabídl ale jednu neodbytnou otázku. Jenom jednu?

Moravské lidovky? Jedině s americkým přízvukem. (Dálava)

redakce 12.04.2019

Zcela zásadní byly nápadité instrumentace charakterizované elektrickou či akustickou kytarou Arama Bajakiana (John Zorn, Lou Reed, Diana Krall). Staré melodie, nová podání. Dálava.

Nejen na vlně italského diska (CPH:DOX)

redakce 04.04.2019

Tentokrát mezi Munchovým výkřikem a přiléhavými blyštivými oblečky. CPH:DOX naposledy.

Charismatický introvert (Night Lovell)

redakce 02.04.2019

Night Lovellův hluboký a místy až strašidelný hlas v člověku obvykle dokáže rozpohybovat samotné vnitřní orgány.