Jarmo Diehl | Články / Rozhovory | 31.01.2013
Citujme: „GenderFuck znamená škodolibě narušovat tradiční představy o genderových identitách, rolích a reprezentacích. GenderFuck znamená vyjebat s uhlazeným a neproblematickým řádem, kde existují ženy a muži, z nichž každý plní svou předepsanou roli v monogamních heterosexuálních vztazích a nukleárních rodinách.“ Ne, není to militantní falus a prohnaná vagína, rádi bychom s klukama/holkama udělali i delší rozhovor.
Zaujalo mě vaše spojení s táborskou Cestou, která má ve vínku práci vedoucí „ke zlepšení kulturního porozumění a tolerance mezi lidmi prostřednictvím umění“, ale počítám, že pro vás není to „prostřednictvím umění“ prvořadé, že jste šířeji nebo političtěji nebo všeobecněji orientovaní?
Vycházíme z feministických a anarchistických idejí a queer teorie a praxe. Naše aktivity i osobní život vnímáme jako politické, je kolem nás mnoho věcí, které chceme měnit, témata, která chceme otevírat a na které chceme upozorňovat.
Táborská Cesta je uskupení se širokým záběrem a máme spoustu styčných bodů, genderová citlivost je jednou z nich. Konkrétně třeba Hilary z Cesty je zapojená do drag show Le Dernier Desert, která hodně tematizuje „hraní na ženy a muže“. Naše aktivity jsou obvykle propletené s uměním, mimo jiné proto, že to je dobrý způsob, jak komunikovat radikální queer politiku, která není vždy úplně stravitelná.
1. února se uskuteční Třetí ročník kabaretní GenderFuck party s tombolou příjemných služeb - copak to je „tombola příjemných služeb“? A jak si vybíráte kapely pro vaše party? Na základě čeho je kapela „genderově způsobilá“?
Tombola příjemných služeb nás napadla jako netradiční a milý benefitní způsob získání peněz. Každý/á něco umí, něčím může potěšit. Jde nám o vzájemné propojování lidí, seznamování se, obohacování se a sdílení našich DIY dovedností, znalostí a zálib... Kapely vybíráme žánrově i genderově různé, politické, které se o gender zajímají a genderovou problematiku řeší - často tak může vzniknout mix nejrůznějších pohledů na gender i feminismus.
Akce děláte v různých prostorech, na smíchovské náplavce, v Dejvické klubovně nebo Vypáleném koťátku, páteční kabaret je v Café Na půl cesty - proč zrovna tenhle prostor?
Pořád jsme mezi, pořád jsme na cestě, pořád jsme v půlce... snažíme se pořádat akce na různých místech, které jsou k podobným akcím vstřícné, protože tím můžeme oslovovat i různorodé lidi. Každý prostor je také příjemnější pro jiný typ akce.
redakce 02.03.2021
Dvě nahrávky během dvou měsíců, to je slušný start na nový label. A to tím spíš, že přináší zcela nová jména i neoposlouchané žánrové hybridy.
su 22.02.2021
Dobří lidé z festivalu Žižkovská noc začali po přesunutí a následném zrušení festivalu v v loňském roce pracovat na podcastu Vysílač.
prof. Neutrino 15.02.2021
Rozhovor s výtvarnicí a absolventkou AVU, zabývající se historickými událostmi v dobách Třetí říše či za studené války, je o smyslu hrdinství i opravdovosti umění.
Anna Mašátová 03.02.2021
Olaf Olafsonn z kapel Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip, The A-Bomb a dalších, rozezněl novým projektem rotundu sv. Petra a Pavla na Budči. Popovídali jsme si s ním.
Ondra Helar 29.01.2021
Rudi Rus, dvoumetrový obr se sametovým, hlubokým hlasem, napsali s Pištou Vandalem z Čad knihu, která se otáčí kolem patnácti let metalu ve Slovenském rozhlase. Rozhovor.
Jarmo Diehl 26.01.2021
Organizace na pomoc závislým vydala benefiční kompilaci. Přispělo přes sto kapel, přispějete i vy? Rozhovor.
su 08.01.2021
Sochař a fotograf Richard Wentworth prohlásil, že cigaretová krabička, podpírající nohu od stolu může mít v sobě větší sílu než sochy Henryho Moorea... Rozhovor.
Michal Pařízek 08.01.2021
Její výstavu Evokativ vyhlásil britský deník The Guardian výstavou roku, většina snímků přitom vznikla před několika desítkami let. Talent a dílo Libuše Jarcovjákové v rozhovoru Michala Pařízka.
Maria Pyatkina 07.01.2021
Právě zážitky ze soudní síně, komunikace s orgány a návštěv milovaného v cele daly vzniknout projektu Aigel, který přinesl do ruského undergroundu nová ostrá témata.
Anna Mašátová 07.01.2021
Co přinesla letošní krize, co musí zvládat kapelník i jaký je stav bigbandové scény hodnotí v následujícícm rozhovoru kapelník Cotatcha Orchestra.