Články / Rozhovory

3 chytrý odpovědi na 3 blbý otázky: o Glenu Porterovi

3 chytrý odpovědi na 3 blbý otázky: o Glenu Porterovi

Jarmo Diehl | Články / Rozhovory | 27.03.2013

Je docela možné, že znáte Glena Portera, stejně jako je dobře možné, že ho znát ani nepotřebujete, aby to pro vás byla dneska jasná volba. Glen Porter, neděle: „Thank you Berlin! Last night was great and thank you to Project Mooncircle Equinox Records DEAD Magazine and all the new friends that came out. Next stop Brno, Czech Republic!!“ A jak řekl, tak se stane, dnes večer v Boru. Pár pořadatelských slov od bro, koně do slabin.

Glen Porter si veze krásná nová trička speciálně na tour, která je nazvaná The Open Road and the Smell of Blood – co to znamená v případě tohohle Američana? Psychedelie, surf, folk a beat nám budou dobrými pomocníky? A motiv indiánské čelenky se skalpem na holé lebce taky?
Víš, já vlastně úplně nevím, co čekat. Páč jsem soudný a nebudu slibovat, že to bude takové a oné, když evidentně hraje nový program. Na Glena Portera mě naučila moje ex-přítelkyně a tehdy jsem se do něj totálně zbláznil. Zároveň jsem ho tehdy považoval za ten typ producenta/ „sampleristy“, kterého nejsem v podmínkách, v jakých dělám koncerty, schopný dosáhnout. Že bude strašně drahý, že si bude strašně vymýšlet stran cateringu a ubytování a jánevímčeho, ale nene. Normální pankáč. Jako my. Jako já. Jeho finanční garance je přívětivá, CHCE spát u někoho doma a vůbec je to totální spokoš. A ta trička? Beru do distra. Bude hrát i v Bratislavě, ten koncert jsem mu dohodil přes známého známého. Standardní lůzr, ani turné si není schopný zabukovat tak, aby ho to nakonec nestálo ani korunu. Náš člověk. Miluju.

Jak se vám podařilo domluvit zrovna Portera, jeho tour není narvaná termíny, jako by si vybíral. Nebo si vybírali promotéři. Pomůže to, že druhá one-man-kapela 2econd Class Citizen tu už jela s Cars And Trains?
Co ti budu povídat, je to totální haluz. Bez legrace byl Glen Porter jeden z mých promotérských cílů a snů a najednou mi padl do klína. Na baru jsem se jednou bavil s již zmíněnou ex o Glenovi a že jestli náhodou nejede a že ho musíme mít a vidět a blabla. Legrace, jasně. Stejně mi to ale dál vrtalo hlavou, a tak jsem v noci checknul jeho facebookový profil. A tam to bylo. „Jedeme turné se 2econd Class Citizen, jestli nás chcete, pište.“ Tudíž jsem napsal. 2econd Class Citizen je jen třešnička na pověstném dortu, který nikdo nikdy nikomu nedonesl (proč taky). Jsem pořád na svým. Díry v turné jsou způsobeny leda tím, že si to organizujou sami a nemají booking agenta.

Glena Portera tady skoro nikdo nezná. Myslíš, že když založíte dva profily k akci a dáte vstupné nula, že to lidi zaujme? Nevšimli by si toho paradoxně víc, pokud by měli tiskovku jako kráva a cenu dvě kila na fér? Nebo to jde v duchu Porterovy nahrávky Smile Now, Cry Later?
Jak dvě akce? Pouč mě; nejsem Level B a umím česky; dvě akce neděláme. Nemíním tady obhajovat svoji strategii – která je dost možná tragická, jebat, nedělám Kilimanjaro Darkjazz Ensemble –, ale nikdy jsem nikoho neposral. Jen používám jiné kanály, ty, které jsou osvědčené. Tiskovky jako takové nesnáším a neumím, nechci a nemíním je doopravdy dělat – pro koho?; svět, ve kterém se pohybuju, se bez nich obejde. Glen Porter by měl být dostatečně dobré promo samo o sobě – sám to moc dobře ví. Proto si nakonec vybírá spolupráci s tak malými promotéry, jako jsem já. Smile Now, Cry Later je špatný příměr. Zůstal bych u She Cries. Teď.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Douška vydavatelská: Agrose

redakce 02.03.2021

Dvě nahrávky během dvou měsíců, to je slušný start na nový label. A to tím spíš, že přináší zcela nová jména i neoposlouchané žánrové hybridy.

Vysílač (Žižkovská noc): Dostat se mimo bubliny

su 22.02.2021

Dobří lidé z festivalu Žižkovská noc začali po přesunutí a následném zrušení festivalu v v loňském roce pracovat na podcastu Vysílač.

Simona Blahutová: Od Igráčka k Hitlerovi a zase zpět

prof. Neutrino 15.02.2021

Rozhovor s výtvarnicí a absolventkou AVU, zabývající se historickými událostmi v dobách Třetí říše či za studené války, je o smyslu hrdinství i opravdovosti umění.

Olaf Olafsonn: Experimenty jsou mi blízký

Anna Mašátová 03.02.2021

Olaf Olafsonn z kapel Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip, The A-Bomb a dalších, rozezněl novým projektem rotundu sv. Petra a Pavla na Budči. Popovídali jsme si s ním.

Rudi Rus: Metal tu bude navždy

Ondra Helar 29.01.2021

Rudi Rus, dvoumetrový obr se sametovým, hlubokým hlasem, napsali s Pištou Vandalem z Čad knihu, která se otáčí kolem patnácti let metalu ve Slovenském rozhlase. Rozhovor.

David Pešek, Amrit Sen (SANANIM): Pečovat o sebe hudbou

Jarmo Diehl 26.01.2021

Organizace na pomoc závislým vydala benefiční kompilaci. Přispělo přes sto kapel, přispějete i vy? Rozhovor.

Nejlepší texty Full Moonu 2020. Julie Hrnčířová: Ráda vymýšlím příběhy

su 08.01.2021

Sochař a fotograf Richard Wentworth prohlásil, že cigaretová krabička, podpírající nohu od stolu může mít v sobě větší sílu než sochy Henryho Moorea... Rozhovor.

Nejlepší texty Full Moonu 2020. Libuše Jarcovjáková: Sednu na náměstí a čekám, co přijde

Michal Pařízek 08.01.2021

Její výstavu Evokativ vyhlásil britský deník The Guardian výstavou roku, většina snímků přitom vznikla před několika desítkami let. Talent a dílo Libuše Jarcovjákové v rozhovoru Michala Pařízka.

Nejlepší texty Full Moonu 2020: K uzdravení potřebujeme jen mír (Aigel)

Maria Pyatkina 07.01.2021

Právě zážitky ze soudní síně, komunikace s orgány a návštěv milovaného v cele daly vzniknout projektu Aigel, který přinesl do ruského undergroundu nová ostrá témata.

Jiří Kotača (Cotatcha Orchestra): Bigbandová scéna zažívá renesanci

Anna Mašátová 07.01.2021

Co přinesla letošní krize, co musí zvládat kapelník i jaký je stav bigbandové scény hodnotí v následujícícm rozhovoru kapelník Cotatcha Orchestra.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace