Zdeněk Malinský | Články / Reporty | 30.10.2016
Ústecký festival má tradici a své stálé diváky. V sobotu dorazilo hodně lidí, až klimatizace nestíhala. Stick Men byli hlavními hvězdami už 20. ročníku Jazz and Blues festivalu a propagovali nové album Prog Noir.
Osobně bych si raději ke Stick Men dal něco z páteční trojice českých kapel, takto jsme Scott Henderson Trio (místy nářez, jinak docela nuda) tak nějak přečkali a Stan Webb`s Chicken Shack (bezkrabičkovou jazzovou kytaru opravdu nee) vydrželi jen začátek setu. Ostatně to byl i původní plán = jedeme na Stick Men, a když se nám bude líbit zbytek, tak se zdržíme.
Progrockové trio Stick Men tvoří Tony Levin (zpěv, Chapman Stick), Pat Mastelotto (bicí), Markus Reuter (touch guitar). Viděl jsem je potřetí a mohu říci, že po dvou setkání v Lucerna Music Baru mi to ústecké vystoupení přišlo rozhodně nejlepší. Hudebně a překvapivě i zvukově, i když bylo s ohledem na festivalový čas poněkud kratší. Radost z vydání nové, velmi povedené desky, výtečná aktuální forma spojená s virtuozitou a rozehranost i sehranost z předchozích koncertů Stick Men a King Crimson - to byla kombinace, která přispěla ke skvělému večeru. A to jsem si říkal, že mě po záříjovém koncertu King Crimson už nic nemůže překvapit.
Na obou předchozích koncertech si Stick Men hodně vypomáhali skladbami z tvorby King Crimson, tentokrát pouze Sartori in Tangier (z alba Beat) a Level V (z The Power to Believe), ve zbylé části setu se spolehli na vlastní věci: z čerstvého alba skladby Plutonium, Schattenhaft nebo titulní Prog Noir, ze starších třeba Cusp. Na své si přišly i oči, nejen muzikanty musely zaujmout výkony jednotlivých hráčů - bubeník hraje téměř poslepu a s hráči na stick, resp. touch guitar se v našich krajích často nepotkáte.
Stick Men (usa)
22. 10. 2016 Národní dům, Ústí nad Labem
prof. Neutrino, Jiří Přivřel 26.09.2023
Po Soulkostele, kalvárii v Ostré a kostele svaté Kunhuty v Polomu došlo na další sakrální prostor, kostel Nanebevzetí Panny Marie v Neratově.
Kryštof Kočtář 25.09.2023
Teze, antiteze, syntéza? I tak by se dalo nahlížet na koncert Xiu Xiu na brněnské Flédě, na který nebyli sami.
Michal Pařízek 22.09.2023
O to víc vrtá hlavou věta, kterou mi asi šedesátiletý prodavač odpověděl na otázku, co nějaká novější místní jména: „Já nic neznám, pro mě hudba skončila v roce 1990.“
Eva Karpilovská 20.09.2023
Do setu přimíchali i starší hity a svou fantastickou, přitom ne nabubřelou show potvrdili, že patří mezi nejlepší živé kapely současnosti.
Kristina Kratochvilová 20.09.2023
Dokážu si představit, že podobné přípravy na nákup lístků pravidelně probíhá u fanoušků Taylor Swift nebo Harryho Stylese. Já ji ale zažívám poprvé.
Jan Starý 19.09.2023
Dramaturgicky a organizačně perfektní akce si zaslouží jedinou výtku – takovou sestavu by mělo vidět víc lidí.
Kristýna Břeská, Ondřej Vraštil 19.09.2023
Ve barokní Valdštejnské lodžii jsme tři dny putovali mezi kostelem, čestným dvorem památky Lodžie, maringotkami v majestátním parku Libosadu, šapitó a divadelními sály...
Michal Pařízek 18.09.2023
Pořadatelé chorvatského Shipu na to šli podobně. Naplno, s emocemi. Navíc mají v ruce hned několik tutových trumfů, včetně esa v podobě skutečně okouzlujícího místa konání.
Lucia Banáková 17.09.2023
Kráľovná avantgardného popu sa vrátila po dvadsiatich piatich rokoch. A hoci by fungovali aj superlatívy, Björk existuje kdesi mimo pozemského toku informácií.
Kryštof Kočtář 13.09.2023
Patetická moudra slyší jen málokdo rád, nicméně výrok „méně je někdy více“ přesně vystihuje sety kapel, které zahrály v brněnském Kabinetu Múz.