Zdeněk Malinský | Články / Reporty | 21.02.2016
Vystoupení francouzského progrockového tria Lizzard jsem nestihl, ale jelikož 20. dubna hrají ve vysočanském Exit-Us, mohu své zaváhání napravit. Hrají mi ze Spotify a není to špatné.
Adrian Belew Power Trio tvoří Adrian Belew (kytara, zpěv), Julie Slick (baskytara, kytara) a Tobias Ralph (bicí). Belew je výborný skladatel, bravurní zpěvák a prvotřídní kytarista, ale také skvělý šoumen, šašek a exhibicionista, o čemž nám během celého vystoupení podával nezvratné důkazy. Třeba bubeníka neustále zlobil opakovanými, na oko nepovedenými konci nebo nečekanými nástupy. Nevím, jak moc to mají nacvičené, podle mě je to čirá, dokonalá improvizace.
Někde za mnou se bavili o tom, že Julie Slick není Tony Levin. No jasně, má větší prsa, delší vlasy…. ehm, její styl hry přesně odpovídal tomu, co bylo právě třeba a bez zbytečného exhibování, stejně tak v případě bubeníka. Jinak oba samozřejmě zruční a nápadití instrumentalisté, ostatně Belew by si špatné (spolu)hráče nevybral. MacBook, iPad, krabičky, synťáky a jiná kytarová bižuterie k němu už dlouho patří a on se to nebojí využít a použít, takže pro kytaristy v publiku to byl zároveň workshop. Vše přiměřené a s citem k hudbě, nikoli bezduchá a samoúčelná kytarová onanie, jak leckdy slýcháme od „kytarových velikánů” (Vai, Satriani, Malmsteen, Petrucci etc.). Nevím, zda není pro Belewa poněkud frustrující, když má množství vlastní skvělé tvorby, ale největší odezva je na kusy King Crimson. Škoda, že nezařadil Heroes. Jak se můžete na YouTube přesvědčit, pěvecky, především jistotou ve výškách strčil Davida Bowieho do kapsy a nejinak tomu bylo i během čtvrtečního večera.
V první půli hráli především skladby King Crimson, když zazněly např. Dinosaurus, One Time, Frame By Frame, Three of a Perfect Pair. Naopak druhá polovina, kromě sloky Heartbeat, která plynule přešla ve Walking on Air, byla věnována spíše sólové tvorbě Adriana Belewa. Přídavek pak proběhl v podobě crimsonovské Indiscipline a na plánovanou Thela Hun Ginjeet ze stejného alba se už nedostalo. I tak to bylo „skvělé, nářez jako prase“ a letos druhý koncert roku.
Adrian Belew Power Trio (uk)
18. 2. 2016 Lucerna Music Bar, Praha
foto © Elina Richter
prof. Neutrino, Jiří Přivřel 26.09.2023
Po Soulkostele, kalvárii v Ostré a kostele svaté Kunhuty v Polomu došlo na další sakrální prostor, kostel Nanebevzetí Panny Marie v Neratově.
Kryštof Kočtář 25.09.2023
Teze, antiteze, syntéza? I tak by se dalo nahlížet na koncert Xiu Xiu na brněnské Flédě, na který nebyli sami.
Michal Pařízek 22.09.2023
O to víc vrtá hlavou věta, kterou mi asi šedesátiletý prodavač odpověděl na otázku, co nějaká novější místní jména: „Já nic neznám, pro mě hudba skončila v roce 1990.“
Eva Karpilovská 20.09.2023
Do setu přimíchali i starší hity a svou fantastickou, přitom ne nabubřelou show potvrdili, že patří mezi nejlepší živé kapely současnosti.
Kristina Kratochvilová 20.09.2023
Dokážu si představit, že podobné přípravy na nákup lístků pravidelně probíhá u fanoušků Taylor Swift nebo Harryho Stylese. Já ji ale zažívám poprvé.
Jan Starý 19.09.2023
Dramaturgicky a organizačně perfektní akce si zaslouží jedinou výtku – takovou sestavu by mělo vidět víc lidí.
Kristýna Břeská, Ondřej Vraštil 19.09.2023
Ve barokní Valdštejnské lodžii jsme tři dny putovali mezi kostelem, čestným dvorem památky Lodžie, maringotkami v majestátním parku Libosadu, šapitó a divadelními sály...
Michal Pařízek 18.09.2023
Pořadatelé chorvatského Shipu na to šli podobně. Naplno, s emocemi. Navíc mají v ruce hned několik tutových trumfů, včetně esa v podobě skutečně okouzlujícího místa konání.
Lucia Banáková 17.09.2023
Kráľovná avantgardného popu sa vrátila po dvadsiatich piatich rokoch. A hoci by fungovali aj superlatívy, Björk existuje kdesi mimo pozemského toku informácií.
Kryštof Kočtář 13.09.2023
Patetická moudra slyší jen málokdo rád, nicméně výrok „méně je někdy více“ přesně vystihuje sety kapel, které zahrály v brněnském Kabinetu Múz.