Jiří Mališ | Články / Reporty | 27.10.2017
Albin Lee Meldau poprvé okouzlil kodaňské publikum před rokem a půl, když před půlnocí bravurně zakončil showcase VEGA’s New Crush. Podmanivý hlas tehdy udivil obecenstvo, které napůl usínalo po akustických setech méně známých jmen. I když měl k dispozici pouze třicet minut, zapsal se mi do paměti jako jeden z nejlepších koncertů loňského roku a ten samostatný jsem vyhlížel s velkým očekáváním.
V menším sále kodaňského domu DR Koncerthuset mu předskakoval nadějný písničkář Daniel Joy. Pro zpěváka ze severu Jutska to byl první koncert s kapelou, ovšem nervozita znát nebyla. Pozitivně laděné skladby o lásce připomněly Eda Sheerana, Shawna Mendese nebo Johna Mayera. V pěti skladbách předvedl skladatelský talent i příjemný hlas a po dvaceti minutách pódium přenechal čtveřici Švédů.
Albin Lee Meldau opět přivezl věrnou skupinu spoluhráčů a publikum pozdravil jako staré kamarády z hospody. Vzal do ruky kytaru a ledabyle pronesl: „First song, Bloodshot, ye?” jako bychom všichni byli obeznámeni s průběhem večera. Už v první sloce charakteristicky mumlal jako námořník po dvou rumech, ale v refrénu se do zpěvu opřel a diváci byli ohromeni. V následující Let Me Go se k němu přidal zbytek kapely a sálem se šířily úsměvy, ačkoliv se zpívalo o tragických láskách. Charisma frontmana se odráželo od stěn a uhranutí diváci hltali každé slovo. Rozmanité tempo nenechalo pozornost uvadnout, rychlou Persistance vystřídala srdceryvná Lovers, následovalo několik písní z chystaného alba. Singoalla vyprávěla příběh nakupování hašiše ve Španělsku a nádech subtropické pozitivity publikum roztančil. Meldau nás ale rychle vrátil zpátky do reality ponurou One Man Band: „Depresivní songy mě dneska živí, takže vám zahraju to, za co platíte.“ Po nejnovější skladbě Same Boat se dvakrát uklonil a utekl do zákulisí, všichni ale věděli, že nejznámější Lou Lou z rukávu ještě nevytáhl. Po krátké pauze se za burácivého potlesku vrátil a kromě skladby, která ho proslavila, zahrál i novinku Kattegat, pojmenovanou podle zálivu oddělující jeho rodný Göteborg od Dánska.
V jedné z promluv se Meldau přiznal, že v Kodani byl už několikrát, ale tentokrát by si to prý rád pamatoval. Vzhledem k tomu, že hned po koncertu zamířil do nedalekého baru, se jeho proroctví dost možná nenaplnilo. Publikum si ale jeho letošní návštěvu Kodaně rozhodně pamatovat bude a jako věrní milenci vyčkáme jeho návratu.
Albin Lee Meldau (se) + Daniel Joy (dk)
25. 10. 2017, DR Koncerthuset - Studie 3, Kodaň
foto: Johan Groth
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.