Články / Rozhovory

Ariel Pink: Koho vlastně zajímá, co já si myslím?

Ariel Pink: Koho vlastně zajímá, co já si myslím?

Jakub Peřina | Články / Rozhovory | 23.07.2018

Dělat rozhovor s Arielem Pinkem není jen tak. První verzi otázek jsem mu posílal skoro před rokem, kdy se zrovna chystalo vydání jeho zatím posledního alba Dedicated to Bobby Jameson. Neodpověděl na ně. Ono ani není divu, když se po kolečku rozhovorů pro weby jako Stereogum a Dazed začalo opět říkat, že by snad bylo nejlepší, kdyby za sebe nechal mluvit jen svojí hudbu. Je pravda, že jeho sebelítostivé nářky nad tím, jak je nepochopen, mu zrovna moc nepomáhají, stejně jako fakt, že občas působí, že chce za každou cenu říct něco, co si myslí jen on sám („Nedivme se, že se takhle Trump chová, když jsou na něj všichni zlí…“). Na druhou stranu žijeme v době, která je extrémně přecitlivělá, a každý si myslí, že má právo na to nebýt ničím a nikým uražen. Scenáristům se vyčítá, že do svého nového příběhu obsadili málo ženských postav, režiséři jsou vyhazováni ustrašenými studii, která se bojí, aby nějaký roky starý nepovedený pokus o nevhodný fór na Twitteru nezapříčinil bojkot nového blockbusteru. V Katovicích se kontroverze nebojí a Pinkovi nabídli funkci kurátora experimentální stage. Těšte se na celý den kapel, které mistr sám vybral.

Tvoje hudba spojuje popové přístupy s velmi obskurními záležitostmi a béčkovou kulturou obecně. Pro některé posluchače jsi někdy až „moc radikální“ jindy zase zbytečně „moc klasický“. Každý má zjevně svou představu o tom, jak bys měl ideálně znít. Jaká je ta tvoje?

Osobně se beru za někoho, kdo je tak na půl cesty. Trochu radikální, trochu tradiční. Tradicionalisticky radikální a radikálně tradicionalistický. Věřím v centrismus. Ale koho vlastně zajímá, co já si myslím?

Mě zajímá třeba to, jestli je v tom, co děláš, nějaká hranice, za kterou by jsi už nešel. Když píšeš pro jiné lidi, je to něco, co děláš, abys zaplatil účty a pak si mohl sám dělat přesně to, co chceš? Je větší úspěch něco, o čem přemýšlíš, nebo to jde úplně mimo tebe?

Písně, co napíšu pro někoho jiného, za mě účty nezaplatí. Miluju psát a nahrávat svoje věci, ale často u toho začnu sám sebe nudit. Pracovat pro někoho jiného mi spíš pomáhá dostat se ze své vlastní komfortní zóny. Je to pro mě nová výzva.

Několikrát jsi řekl, že odpovídat dokola na otázky novinářů tě nebaví. Co si myslíš o současném stavu hudební žurnalistiky, je na tom opravdu tak špatně, že se tě všichni ptají na to samé dokola? Zajímá tě, co o tobě kdo napíše?

Zajímá tě, jestli mě zajímají hudební recenze? Ne. Záleží mi na tom, co si myslíš ostatní lidí? Ne. Zajímá mě hudební žurnalistika? Ne. Zajímá mě způsob, jakým jsou kapely propagovány? Ne.

Řekl bys mi něco málo o tom, jak ses stal kurátorem na letoším Offu?

Požádali mě o to. Takže jsem jim poslal dlouhý seznam kapel mých přátel, známá i neznámá jména. Lidé z festivalu je kontaktovali a to je celý příběh. Voilà!

Bude jistě zajímavé sledovat po celý den kapely dle tvého doporučení. Jaké jsou tvoje nejoblíbenější desky všech dob?

Žádné.

(mnoho dalších výživných odpovědí pana Pinka se dočtete ve Full Moonu #89, který vychází 27. srpna)

Info

Ariel Pink
fb interpreta

Živě:
Off Festival
3. - 5. 8. 2018
Údolí tří rybníků, Katovice, Polsko
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vstupní prohlídka: Raptor Koch

redakce 25.05.2020

Hudební škatulky pro něj nejsou hluboké ani dost vysunuté, freakpopovou písničku rádiového charakteru střídá lo-fi ambient. Je to blázen, nebo ne?

Douška vydavatelská: XION

redakce 21.05.2020

XION se pokouší překlenout žánrové škatulky, chce představovat zajímavou hudbu z různých koutů vesmíru, hudbu jako eklektické místo s vášní a entuziasmem.

Alexandr Smutný (#zazivouhudbu): Vytváříme kulatý stůl pro všechny

Michal Pařízek 20.05.2020

K výzvě Za živou hudbu se přihlásilo téměř 3 000 lidí, vyšly desítky různých článků a objevilo se také několik disputací. Co si o ní myslet celkově? Rozhovor.

Vstupní prohlídka: Liem

redakce 20.05.2020

Vladimír Jaške je na klubové scéně známý především jako energický kytarista s neopakovatelným rukopisem, z projektů Munroe nebo 2Cold.

Full Moon 10: Editorské tipy Viktora Paláka

redakce 13.05.2020

"Vždycky jsem rád pozoroval, jak celá řada autorů roste," říká Viktor Palák o tom, co je na práci editora nejlepší. Ke kterým textům ze své kariéry ve Full Moonu doporučuje…

Full Moon 10: O smutném méďovi. Rozhovor John Congleton (us)

waghiss666 13.05.2020

Aby bylo jasno: nikdo není takový mílius jako práve John Congleton. Prý že je v L.A. se svou prítelkyní, je tam teplo a má se fajn. "Tenhle týden nepracuju, beru…

Full Moon 10: Řekni mi to ještě jednou - a ještě, a ještě! Rozhovor Abel Ferrara (us)

Jakub Peřina 13.05.2020

S režisérem Abelem Ferrarou o nutkání nespokojit se jen tak s něčím, touze jít do extrému, rokenrolových deziluzích a chuti žít. A ještě!

Vstupní prohlídka: Fields of Grain

redakce 12.05.2020

Pražská alternativní skupina Fields of Grain vznikla v roce 2017 a svou první nahrávku se chystá vydat ve spolupráci s Aid Kidem. Co o nich víme?

Douška vydavatelská: Krmelec Recordings

redakce 11.05.2020

Krmelec Recordings patří k předním tuzemským vydavatelským hráčům na poli taneční scény a experimentující elektroniky. Co chystají?

Douška vydavatelská: Nomad Sky Diaries / Sky Burial Productions

redakce 06.05.2020

Label se soustřeďuje na vše s přídomkem „dark“: od ambientu přes drone, musique concrete nebo avantgardní jazz až po extrémní metalové polohy. Hradby Samoty všude v nás!