David Vo Tien | Články / Reporty | 17.03.2014
Pamatuji si, že už nejméně dvakrát jsem je promeškal. V sobotu večer jsem chtěl jít i na Kill the Dandies! do Basementu nebo taky pozdravit Deathrite a ostatní černokněžníky na Žižkovskou noc. Nemám ale divné gizmo a nedokážu být všude, takže tentokrát jsem psal „nejdu, ale jsem tam s váma“ z Arms And Sleepers na Sedmičce.
Kdybych nebyl původem metalák, takřka hodinový set Aid Kid by ve mně probudil horečku sobotní noci. Nemotorný pokus o kompliment na začátek. Místo toho jsem si všímal vrstvení motivů, odhazování počátečních částí beatů a přidávání nových prvků a hlavně vnímal gradující strukturu songů. Dekonstrukce beatu, aby vzápětí propukla zvukově mohutná taneční bouře. Minimalistická, místy značně distorzovaná projekce, kterou tvořily především dětsky hravé kresby Káči Černé, na sebe nestrhávala pozornost, což se často nevidí. Zakončení noisovým šuměním připomnělo, že Ondra taky hraje na kytaru v noiserockových Daydream Nation.
Jakou měl projekci Arm And Sleeper Mirza Ramic, jsem skoro vůbec nezaznamenal. Pozorovat totiž, jak dokáže pouze dvěma rukama přebíhat od midi controlleru přes kaoss pad k maličké klaviatuře na iPadu k mixáku, mezitím kroutit požadovanými knoby na delay pedálu, přesně a hbitě s finesou zkušeného hráče tetrisu na nejvyšší rychlost, bylo zábavné samo o sobě. S A/A/S jsem měl vždycky spojené především tři slova: hypnotický, melancholický, evokativní. Bylo to dáno asi i playlistem, ale beaty zněly různě, jen ne hypnoticky, a melancholický zvuk piána jsem neslyšel ani jednou. Na city ani atmosféru Ramic svým setem nemířil, zásadní věci z desky Matador, které by bezpochyby potěšily mnohé, nezazněly. Mrzí, ale chápu. Přece jenom Matador byla hlavně o spolupráci, už to nebyl pouze Mizra a Max. No a tentokrát přijel Mizra sám.
Vystoupení se neslo v duchu energické hybnosti. Rozhodně nešlo o set, během kterého by bylo možné zavřít oči, ponořit se do hudby a nechat se jí unášet kdovíkam pryč. Více fyzický zážitek než postrockové snění. Monotónní rytmika ve sluchátkách možná ukolébává, naživo je ale příliš dunivá na to, aby působila mesmericky, z poštovních dob zůstalo kroucení hlukových blázinců na delay krabičce. A proč jezdí A/A/S do Prahy tak často? Protože svíčková je tu nejlepší na světě.
Arms And Sleepers (USA) + Aid Kid
15.3.2014, Strahov 007, Praha
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.