Články

Atomic (The Comet Is Coming)

Atomic (The Comet Is Coming)

Michal Mikuláš | Články | 13.11.2022

Festivalová sezóna je pre kapely ako The Comet Is Coming náročná. Všetci ich chcú, prebrázdia pol sveta, človek čaká, že si na jeseň trocha vydýchnu. Očakávať rýchly set hitov a rýchly odchod na ďalšiu štáciu nebolo od veci. Prípad tejto londýnskej trojky to ale nebol. Prišli, zahrali playlist obsahujúci najmä Hyper-Dimensional Expansion Beam. A nie a nie odísť z pódia! Našťastie.

Dlhý večer v MeetFactory to bol. Ľudia sa pomaly trúsili do interiérov a kapela si počkala, kým sa priestor zaplní. Vypredané síce nebolo, ale je to len škoda pre tých, ktorí zmeškali. Pred deviatou sa predstavenie mohlo začať.

Nenáročné trojbodové modré svetlá symbolizovali vesmírny chlad, ktorý je pre nich tak typický. Koncert sa síce začal najväčšími bombami z posledného a predchádzajúceho albumu, ale zopár minút trvalo, kým sa zahriali do prevádzkovej teploty. Po odpálení Code, Summon the Fire, Super Zodiac bola na stole otázka, aké šípy si nechajú na neskôr. Pochybnosti sa rozplývali pomaly, ale isto. Shabaka Hutchings & co. to mali premyslené.

Prvá trojhitová fáza trvala takmer polhodinu, keďže každú skladbu mierne rozvíjali a dokončovali, najmä dlhočiznú Summon the Fire. Po polhodine sa svetlá zmenili na červené. Banalita, ale v kontexte celého večera zásadná maličkosť. Kometa sa priblížila do atmosféry a začala vyžarovať oheň. Nasledovala druhá fáza večera. Danalague za klávesmi ju vyvolal pomalými elektronickými signálmi. Prebúdzal silu vo vnútri kosmického telesa. Set pokračoval menšími a naoko pokojnejšími hitmi ako Lucid Dreamer, Technicolour, Angel of Darkness, ale každý jeden ozvláštnili novými nápadmi. Témy hlavne na koncoch skladieb dlho rozvíjali, až človek zabudol na úvodné bomby a úplne sa ponoril do psychedelického hluku songov. V záverečnej fáze druhej časti trošku škodil zvuk kláves saxofónu, ktorý začal zanikať, ale postupne sa rovnováha vyrovnala. Kapela robila konečne veľký hluk a mozgy poslucháčov dostávala do varu.

Ak sa niekomu zdalo, že už bolo všetko, tak režisér Danalogue the Conquerer pustil do éteru prskance elektrických zvukov za doprovodu ťažkých beatov. Indivíduá v kapele sa začali osobitne prejavovať. Najprv Danaloguove beatové plieskance manipulujúce dav, pokračoval King Shabaka vysokými sólami, aby nakoniec bubeník Betamax Killer ukázal, ako roztrieskať bicie. Jedno sólo striedalo druhé, aby sa všetci stretli vo víťaznom finále. Počas jamovačky sme počuli ozveny jazzu, ktoré hudba The Comet Is Coming má vo svojej DNA.

Produkčne nie veľmi náročné predstavenie, štyri malé klávesy, saxofón a sada bicích, zbalené za pol hodinu. Avšak von ide zvuk, ktorý má tendenciu zvaliť celú halu, ako to bolo cítiť na konci Atomic Wave Dance. Kapela napriek náročnému turné vyzerala úplne v poriadku, neprístupný Shabaka Hutchings sa dokonca naplno usmieval. Asi niet lepšieho vyznamenania pre organizátora.

Info

The Comet Is Coming (uk)
10. 11. 2022 MeetFactory, Praha

foto: Jiří Přivřel

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Krvavý epos (Zabijáci rozkvetlého měsíce)

Tomáš Jančík 30.11.2023

Scorsese si v mocných stopážích už desítky let libuje, takže i když pracuje s pomalejším tempem, není tu prostor na slepá místa a délka je adekvátní obsahu.

Čo mu život prinesie... (Meizyy)

Dušan Šuster 29.11.2023

Nielenže sype bary v pozoruhodne vysokej kadencii, navyše sa dokáže prispôsobiť rôznym beatom, vo vhodnej chvíli pozmeniť rytmiku a šikovne akcentovať rýmy.

Monkey Week 2023: Jako doma

Michal Pařízek 29.11.2023

Vizuální charakteristika jubilejního patnáctého ročníku byla ve znamení jakéhosi obřího flipperu, což se záhy ukázalo jako nadmíru příhodné.

Down in the past (Mando Diao)

Eva Karpilovská 28.11.2023

V půlce koncertu skupina opustila podium, aby se vrátila k upravenému, akustickému setupu, kterým se opravdu přenesli do dob před rock’n’rollem. Long Before the Rock’n’roll.

Tomáš Jirsa, Adéla Konečná (Hear Me!): Poslyš, vyslyš, slyš

Jiří Přivřel 27.11.2023

Jedenáctý ročník putovního festivalu Hear Me! poprvé v Olomouci. Rozhovor s pořadateli o HLUBINĚ, Staré síti i nových jménech.

Nepřestávám vrhat stín (WWW Neurobeat)

Tomáš Jančík 26.11.2023

Absolutní zapálení a smysl pro detail je vidět i ve chvíli, kdy raperovi na moment vypadne text – žádná nejistota, ve vteřině nastupuje freestyle.

Tired of life, start over (Blank Banshee)

Dominik Polívka 26.11.2023

Holubice, Macintosh a řecké sloupy. Procházím estetiku videí kanadského producenta Patrika Driscolla. Vše v dřevní kvalitě 3D modelů z počátku milénia.

Tanec v krajině snů (Jaga Jazzist)

Kryštof Kočtář 24.11.2023

Laťku norští hudebníci nasadili dost vysoko hned ze startu, avšak euforická cesta do cíle se nesla v jejím neustálém navyšování a překračování.

Chvála ozubeným kolesům i vesmírným potulkám (Laibach)

Michal Smrčina 23.11.2023

Kdo by se nebál do Divadla Hybernie? Toto místo si příliš nespojuji s kapelami typu Laibach...

Nebuďme zdvořilí (Laurie Anderson with Sexmob)

Lukáš Grygar 22.11.2023

Když došlo na O Superman, nebudu lhát, že mě nedojala – slyšet naživo basový nájezd doprovázející „so hold me, mom“ je samozřejmě chvilka do památníčku.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace