Články / Reporty

Baton Rouge: Pohodový emo a nekonečný léto

Baton Rouge: Pohodový emo a nekonečný léto

David Vo Tien | Články / Reporty | 03.03.2015

16. června roku dva tisíce deset měli hrát V Jelení Daïtro, to bylo radosti. Y byla nová deska, všichni jsme ji točili a kromě toho, že jsme se těšili na každej další koncert v obýváku, tak jsme se hlavně nemohli dočkat, až to tam rozbalí. Těžko zpětně pohledat desku, která by líp vystihovala léto 2010, žádné zasněné melancholické pidlikání plné nostalgie, ale pořádně energická radost hrát punk. Nakonec Daïtro nedorazili, ale asi jenom blázen by si mohl stěžovat, že na ten večer Revenge of the Nerds domluvili Ampere. V takových chvílích je třeba si říkat: Navio Forge taky nikdo z nás neviděl. A protože jedna rána nestačí, Remek, kteří tehdy měli odehrát konečně první koncert, nakonec zahrát nemohli. Riziko kapel plných cyklistických nadšenců. Pokud si nepamatujete, jak moc jste se těšili na Remek, připomeňte si tenhle koncert.


Sever byl vždycky zdroj dobrých kapel, a i když si teď vzpomenu akorát na Eric Draven a Sunhasgone, ty víš, o čem mluvím. Ikiru jsou důkazem, že pojem „north core“ není jenom vtípek. Afektovaný emocore, devadesátky, řev, deklamování, šepot, smutná hudba, slova, co nabízí naději, a chytlavý kytary. Co dál říct člověku, který tam a/ byl nebo /b nebyl? Nejsem si jistej, ale dlouho jsem neviděl kapelu, která by vystupovala tak přirozeně. Poslední song Go Molny Go, kdy si basák se zpěvačkou vyměnili pozice, mi v tu chvíli přišel všeříkající. Ikiru se nebojí být osobní, a to je sympatický.

Člověk se párkrát nadechne a už je to skoro pět let od prvního koncertu Remek. Dlouho jsem přemýšlel, čím jsou Markovy texty zvláštní, v čem spočívá jejich síla. Mám pocit, že je to tím, že dokážou člověku nastavit zrcadlo, pokud chce. A singalongy měly katarzní sílu už na koncertech Lakmé, i když hudebně jsou Remek jinde. Nejsou tak zádumčivý, Šaman staví na silných melodických linkách, které přitvrzuje nepřeslechnutelná basa Simony. Na demu ještě některé věci mohly připomenout epičtější verzi Dakhmy, taková Země lidí zůstane pravděpodobně nejmetalovějším songem Remek, ale ani v těch novějších nechybí riffová dávka zběsilosti, čemuž přitakávají i Jurajovy sypačky. Budoucí emo-violence legenda. Vtípek, kterej zas až tolik nelže.

Až na zpěváka jsou v Baton Rouge všichni z Daïtro, což je dostatečně výmluvné. A podoba Baton Rouge nemá až tak daleko právě k poslední desce Daïtro. Nevím, jestli za to můžou pasáže, kdy si kapela vystačí jen s instrumentálním pidlikáním, nebo tím, že se moje nálady řídí podle ročního období, ale netěšil jsem se tolik jako tenkrát. Ale aspoň jsem se dočkal. Baton Rouge se drží melodickýho zpěvu a pohodových kytar, takže to léto s sebou stejně vozí pořád. Nevím, jak bylo zaplněné Café Na půl cesty před třemi roky, ale takhle naštosovanou Sedmičku jsem nečekal. Vzhledem k tomu, že je stále ještě relativně dost francouzských emo hardcore kapel, to, čím vyčnívají Baton Rouge, je pozitivní vajb. Žádný srdceryvný vybrnkávačky, řev plný zakrvácenýho hlenu, nic z toho. Navíc s nepříjemnou situací hrát bez druhýho kytaristy se vyrovnali odvážně a makalo jim to i v oslabení.

Info

Baton Rouge (fr) + Remek + Ikiru
26. 2. 2015, Strahov 007, Praha
foto © Matěj Hošek

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Temné prapory unavených těl (Lunchmeat Festival 2024)

Filip Peloušek 30.09.2024

Už příprava scény pro finální set v Concert Hall dávala tušit nápor na všechny smysly – fukary na listí, roztrhaná plátna a temné prapory.

Poměry techna a pisoárové rubriky (Lunchmeat Festival 2024)

Filip Peloušek, Dominik Polívka 29.09.2024

Jak byly první dvě noci pod Veletržákem ve znamení dystopie a pozvolného zániku civilizace, tak sobotní noc posouvá dění do chladné mechanické budoucnosti, kde jsou lidé pouhou vzpomínkou.

Když není tak zle (Berlin Manson + Fvlcrvm)

Klára Řepková 29.09.2024

Adam Dragun jen občas mezi skladby zařadí proklamace, které mají podtrhnout úzkostlivé vyznění nahrávky o „východoevropské verzi pozdního kapitalismu“.

Staří maséři, dřevěná podlaha a to další (Lunchmeat Festival 2024)

Dominik Polívka, Jarda Petřík 28.09.2024

Kdo čekal, že program do druhé ranní ryze postávací/posedávací, toho 33EMYBW vyvede z omylu během prvních minut svého frenetického živáku.

Žalozpěv za vše, co je krásné (Big|Brave)

Marek Hadrbolec 27.09.2024

Kanadská čtveřice sice několikrát nabídne záchranné lano v podobě melodie nebo silnějšího motivu, nikdo ale nemá vůli se ho chytit a nechat se vytáhnout zpět na světlo.

Prchlivé, trvalé okamžiky (Lunchmeat Festival 2024)

Dominik Polívka, Kristina Kratochvilová 27.09.2024

Přebíhám rozkopanou silnici k Veletržnímu paláci, který se na další čtyři večery, a brzká rána, stane mnohým druhým domovem. Mám skluz...

Hypnóza, potom tranz (Sýček + Oswaldovi)

Jakub Veselý 27.09.2024

Ďalšie skladby napredujú bez pauzy a dlhé repetičné pasáže nehlásia koniec. Je to jeden celok, ktorý omamuje poslucháčov.

Tři, čtyři, pět… (WWW Neurobeat)

Veronika Tichá 25.09.2024

Z nové desky, na jejíž vydání spustili WWW crowdfundingovou kampaň, úspěšnou po pár dnech, nezaznělo živě nic, nicméně dvojice Anděrových předvedla...

Když androidi tančí (Louis-Philippe Demers & Bill Vorn present Inferno)

Jarda Petřík 25.09.2024

Jsou to právě tyhle kontakty a propojení napříč AV festivalovou scénou, které v budoucích letech posunou Lunchmeat festival co do prezentovaných projektů výrazně dopředu.

Bez dechu s dechem (Katarina Gryvul & Alex Guevara)

Jarda Petřík 24.09.2024

Po čekání na dostatečně silnou mlhu se rozsvítí intenzivní bílá světla a uprostřed prostoru před projekčním obdélníkem se pozvolna zhmotní postava Katariny Gryvul.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace