Články / Reporty

Beaty jsou chytlavé, křičí se i svíjí (na Creepy Teepee)

Beaty jsou chytlavé, křičí se i svíjí (na Creepy Teepee)

Dominik Polívka | Články / Reporty | 14.07.2019

Minulá noc se neobešla bez stížností na hluk, což bereme jako daň za městský festival, pozastavená produkce na vnitřní stagi z předešlého večera se dle facebookových zpráv na chvíli znovu rozjela kolem čtvrté ráno. Sobotu otevírá sychravé počasí a deště budí spáče na trávě nedaleko zadního vchodu hlavního areálu. A na vstupech už se kontrolují batohy, cedule vyzývající k nepronášení alkoholu do areálů zřejmě nestačila.

Pátečnímu lineupu vévodily kytary, sobotnímu laptopy a grooveboxy. R’n’B zpěvák Marshall Vincent končí svůj dojemný set mezi lidmi, ti jsou jeho něžným vokálem unešení. Navazuje duo Blue Angell. Popová linka elektrické kytary se skočným beatem překryjí nekonečný autotune zpěváka, který se omlouvá za špatnou angličtinu. Zbytečně, ve francouzských textech ji stejně nepotřebuje a komunikaci mezi songy moc nedá.

Autotune je součástí takřka každého setu, ne vždy je však dobrou volbou. U kapely Yeah You ruší agresivní hauntology děsivých nahrávek a rádiové záznamy, nabourává celkovou syrovost. Úsměvné pokyvování hlavami a snaha chytit se neexistujícího rytmu prozrazuje taneční nedočkavce i ty, kterým unikl kontext čistě poslechové záležitosti. Následující skupiny Deli Girls a THOOM jsou podobného ražení, model ukřičená lascivní zpěvačka + spoluhráči natahující brutální zvuková zkreslení. Vrtkaví THOOM s dynamickými změnami nálad vychází z této trojice nejosobitěji.

fotogalerie z druhého festivalového dne tady

Věkové rozpětí publika je stejně pestré jako mix hudebních žánrů a módních kreací, spojujícími prvky jsou bizár a trhlost. Cloudrapové bangery uvádí Slug Christ (Charles Bell) z americké Atlanty, bývalý mathcorový zpěvák skupiny An Isle Ate Her přesedlal na 808 bass a hi-hatové triplety. Nechybí texty o depresích a drogách, ani nepříjemné hvízdání přerušující opakovaně celý set. „This is the sickest beat I’ve ever heard,“ komentuje Bell, jehož schopnost rozpoutat během několika sekund neskutečný brajgl stírá jakékoliv pochybnosti.

Klídek na trávě dokresluje Italka Caterina Barbieri a její extatická hra na panel modulárních syntezátorů. Minimalistická repetice prostupuje psychedelickými melodiemi a spíše než ke spánku nutí ke zkoumání překrývajících se zvukových vrstev. Zakončení venkovní produkce pod vedením Dana Deacona každého rozzáří svou hravostí a pozitivní náladou, baltimorský producent moduluje svůj hlas přes vokodér, z něhož vychází nesmyslně vtipné pištění doplňující absurdní hudbu s prvky glitch popu a chiptune. Beaty jsou chytlavé, tančí se v kouři na pódiu, pod ním, u stánků i u zadního vstupu. Přídavek není, i když by se poprvé za celý den hodil. Srdečná objetí s fanoušky a pokec u merche vše vynahradí.

Info

Creepy Teepee
12. 7. 2019 Kutná Hora

foto © Nela Bártová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace