Martin Řezníček | Články / Reporty | 24.09.2016
Slim Cessna a Jay Munly, dva frontmani formace Slim Cessna’s Auto Club (SCAC), se už potřetí představili na prknech Lucerna Music Baru. Na kapelu, o jejíž podmanivě uhrančivé show kolují mnohé zkazky, se přišlo podívat více než pět set lidí. Prostor dostali i domácí Tomáš Palucha, kteří zaujali nejenom gradujícími kytarovými kompozicemi nevokálních skladeb, ale také projekcí zneklidňujících filmových útržků.
SCAC nastoupili civilně a bez humbuku, což navodilo pocit neformální akce, který přetrval – a neformálnost definovala celý večer. Pověst kapely potvrdila hned první píseň Commandment 7, při níž Cessna i Munly sestoupili pod pódiu, aby se zblízka přivítali s publikem. Po punkovém úvodu přišla Jesus Is in My Body – My Body Has Let Me Down jako pádný argument, proč si skupiny nese kromě označení country punk také cejch gothic. Setlist byl standardní: porce skladeb ze zářijového alba The Commandments According to SCAC a průřez těch nejpopulárnějších hitů jako This Is How We Do Things in the Country nebo Cranston. Rychlý sled písní přerušila pouze opakovaná výměna strun autoharfy. Muzikanti nehledali recept, jak mezičas zaplnit, tak jen v tichosti počkali.
fotogalerie z koncertu zde
Munly a Cessna jsou vizuálně nesourodá dvojka (asketický maniak vs. kovbojský dandy), na pódiu se však skvěle doplňují a scény, kdy jeden drží druhého v náručí nebo ho nechává povstat z mrtvých, se vryjí do paměti. Sestupy do publika se opakovaly mnohokrát a vyvrcholily, když Munly donutil fanoušky okolo sebe pokleknout a pozvednou pravici, jako by přísahali a vyznávali se z víry v SCAC. Zážitek.
Nic nebylo tak vážně, jak by se zdálo, celý teátr naplňoval potemnělý humor. A smysl pro humor se ukazoval i při společných tanečcích nebo když samotný Cessna přidal love song For The Good Times Krise Kristoffersona (v čemž byl i kus nostalgie).
Kapela, která ráda připomíná, že přijela z Denveru v Coloradu, se do Česka určitě brzo vrátí, protože tu opět sklidila zasloužený aplaus. Klíčem k němu jsou neprvoplánové, ale chytlavé písně prosáklé tradiční poetikou severu Ameriky a neodolatelná show, doslova vtahující posluchače do epicentra zemětřesení jménem Slim Cessna’s Auto Club.
druhou fotogalerii najdete tady
Slim Cessna’s Auto Club (us), Tomáš Palucha
22. 9. 2016, Lucerna Music Bar, Praha
foto © Romana Kovácsová
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.