Články / Recenze

Bones a věčný podzim

Bones a věčný podzim

Mikuláš | Články / Recenze | 22.12.2015

Neuvěřitelná energie, se kterou Elmo Kennedy aka Bones aka Th@ Kid zvládá stále bez zřetelného kvalitativního kolísání zásobovat expandující spřízněnou komunitu novou hudbou, aktuálně vrcholí dost možná posledním releasem v letošním kalendářním roce.

Tři měsíce po vydání Banshee a krátkého mixtapu Frayed se na dvacetiminutovém HermitOfEastGrandRiver otevírá prostor spíše vzdušnějšímu repertoáru. Z něj vyčnívá jméno Vegard Veslelia, což je stále ještě nepříliš známý dvacetiletý norský producent, který s kolektivem TeamSESH omezeně spolupracuje už delší dobu a jehož zvuk zní na aktuálním releasu velmi sebevědomě a zajímavě. Celá nahrávka, na níž se kromě Vegarda produkčně podílela namátkou známější jména jako německý kolega Hnrk či Misogi, může svou náladou místy evokovat souvislost s jedním z posledních primárně producentských TeamSESH releasů: Kodyak – The Place I Call Home. Vegardem produkované tracky TheArtOfCremation nebo Cholesterol sympaticky a nebývale vznešeně reprezentují pověstné cloudové propojování osobností, jehož zeměpisně neomezený tvůrčí potenciál SESH kolektiv umí využívat dokonale.


Harmonická transkontinentální kolaborace pomohla vzniku nahrávky, ve které Bonesův nezaměnitelný projev v kombinaci s magickou produkcí nejen zmiňovaného mladého Nora přinesl devět krátkých tracků a výrazný záchvěv končícího podzimu.

Info

Bones – HermitOfEastGrandRiver (TeamSESH, 2015)
www.soundcloud.com/teamsesh/sets/bones-hermitofeastgrandriver

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Pohyby ledu, součást větší hry

prof. Neutrino 14.03.2020

Do Gravensteenova románu je absorbována většina atributů současné literatury – záhadná vražda, detektivní zápletka, prostředí investigativní žurnalistiky, manipulace s fakty.

Došla vodka, došla kola, zůstává blues (Streichl)

Jiří Vladimír Matýsek 13.03.2020

Ostravský bard, který dokázal do svých textů otisknout onu bluesovou náladu, opravdovost a zkušenost nelehkého života.

Reflexe dnešní doby (DJ Shadow)

Dominik Polívka 01.03.2020

Our Pathetic Age není nijak průlomové album, je však precizně poskládané, osobité a věrně zachycuje současnost co do zvuku i textu.

Making me sparkle (Blue Hawaii)

Karolina Veselá 23.02.2020

Nostalgicky se vracejí k hudbě svého mládí, a tak něžné a snové vokální party podkládají tranceovými a garageovými beaty.

Trefa do černého (Punisher MAX 2: Bullseye)

3DDI3 22.02.2020

Bullseye je díl, ve kterém Aaron malinko ustoupil od akce a přidal na psychologické hutnosti. Celek připomíná střet kladiva s trhavinou.

Vesmír ľudskej mysle (Pandorama)

Milan Hrbek 26.01.2020

Rozbiehajúci sa label Tabačka records z Košíc priniesol na slovenskú hudobnú scénu vskutku originálne a netradičné zjavy...

Ponor do minulosti i současnosti taneční scény (808 State)

Jaroslav Myšák 12.01.2020

808 State jsou na nové desce jednoznačně jistější v dříve prozkoumaných oblastech. Skladby, které nevybočují ze zavedených postupů, mají na desce kvalitativně navrch.

Agresívnejší, prieraznejší (Flash the Readies)

Radoslav Lakoštík 04.01.2020

Duna je neskrývane druhým postrockovým albumom skupiny Flash the Readies, ktorá si prešla za svoju existenciu zaujímavým vývojom.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Tři metry nad zemí (Kult: Vlasta Třešňák)

Akana 02.01.2020

Málokdo asi bude zpochybňovat, že jeho Zeměměřič je jednou z nejoriginálnějších a nejryzejších nahrávek našeho před- i porevolučního folku. Kult, texty z tištěného Full Moonu, to nej online.

Posmutnělý, ale konstruktivní (Pan American)

Tomáš Kouřil 29.12.2019

Diskografie Pan American je někde v půli mezi kytarovými mágy Labraford a téměř čistě ambientní dvojicí Anjou, v níž Marc Nelson také působí.