Jakub Šíma | Články / Reporty | 24.01.2014
Společné album Evidence a Alchemista je jednou z těch skutečností, o kterých každý ví, že k nim jednou prostě musí dojít. A taky že jo. Jejich spolupráce nenese označení Step Brothers náhodou. V roce 2001 vydali Dilated Peoples (kterých je Evidence členem) album Expansion Team, na kterém nechyběl track Live on Stage. Ten se o několik let později objevil na soundtracku k filmu Step Brothers s Willem Ferrellem. Vodítko první.
Druhé je daleko podstatnější. Ev s Alchemistem spolu vyrůstali a jejich cesty tak byly vzájemně zkříženy ještě dříve, než se vrhli do hry zvané rap. Ostatně při nahrávání v Alchemistově domě údajně panovala velmi uvolněná atmosféra a hosté se na desku dostali tak, že se stavili na návštěvu. Společné album Lord Steppington předjímal zveřejněný tracklist a originální semišový obal. Release date byl stanoven na 21. ledna, tedy na datum pražského koncertu. Očekávání tak nebyla upnuta jen k pódiové spolupráci starých známých, ale hlavně k prvnímu představení nového materiálu, s nímž měla Praha tu čest ve světové premiéře.
Kalifornská dvojka byla toho večera na line-upu osamocena, a tak si dala trochu načas. Chvíli po desáté Evidence nenápadně, bez cavyků vyšel na pódium a nevlastní bratr Alchemist jej zanedlouho následoval. Pod kšilty přesně vsazenými do čela sledovala příjemně početné publikum čtveřice profesionálně přivřených očí. První ruce letěly rychle ke stropu a Ev se po stagi potuloval s typickými gesty pódiového vizionáře. Dominantní basy Alchemistových beatů duněly prostorem, který byl v tu dobu už zaplněn hutným kouřem kvalitní marihuany. Tu si neodpustili ani Ev & Al, kteří si zároveň nemohli vynachválit chuť Prazdroje a z lahví ho pravidelně upíjeli vydatnými doušky. Vše bylo, jak má být. V setlistu podle očekávání nefigurovala jen současná novinka, ale došlo i na několik položek z Evidencových sólovek a samozřejmě na Dilated Peoples, kterým Alchemist produkoval více než jeden klasický zářez. Alchemist se zhruba v polovině show postavil za gramofony, aby se za nimi se svou nevelkou postavou takřka ztratil, a předvedl ne zrovna přesvědčivou DJskou vložku. Fanoušci celý večer s chutí reagovali, a přestože se místy komunikace s pódiem nedařila, jindy a až překvapivě často doplňovali texty tracků. Ev přezdívaný Mr. Slow Flow neuspěchaně, ale přesně sázel rýmy, zatímco Alchemist byl jako rapper přeci jen méně přesvědčivější. Ovšem vzájemná chemie fungovala dobře a ze vzájemného hecování nakonec vyplynul Evidencův stage dive, zatímco Alchemist se ke svému údajně prvnímu stále neodhodlal. Po pětasedmdesáti minutách rapové masáže byla show u konce. Pak se ke slovu dostalo podepisování různých hudebních nosičů a především nového alba, kterého se na místě prodalo solidních osmdesát kousků.
Vystoupení, stejně jako album, nebylo opulentní ani velkolepé. Nebylo ani dokonalé, ale rozhodně bylo přesné, výživné a velmi přátelské. Stejně jako celý večer. Tenhle přístup neomrzí.
Evidence & Alchemist (usa)
21. 1. 2014, Lucerna Music Bar, Praha
foto © kurabeznohy
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.