Články / Recenze

Celistvý zvukový příběh Frontier Guards

Celistvý zvukový příběh Frontier Guards

Richard Kutěj | Články / Recenze | 17.08.2019

OHODNOŤTE DESKU

Brněnský projekt Frontier Guards patří mezi dlouholeté zástupce českého elektronického undergroundu. Několik sestav, několik alb a vždy vyváženě promyšlených tahů mezi IDM a ambientními i kosmicky industriálními prvky. S novinkou You se projekt vrací pod křídla slovenského labelu Aliens Production. A vše je zase jinak. V projektu totiž zůstal sám zakladatel a nejaktivnější muzikant, Martin Pavlík. Nevadí.

Album You je i bez bývalých členů kapely dostatečně barvené. O povedeně hutný zvuk se postaral také master osvědčeného ruského producenta Anatoly Tokee Grinberga, který už spolupracoval i na jiných deskách vydaných pod hlavičkou labelu s mezinárodním rozpětím.

Svět You vezme posluchače nejprve na zasněně ambientní úvod, kdy skladby vede klavírní linka a její dialogy s elektronikou místy odkazují až k soudobé klasice. Pak začne být album elektroničtější. A hutnější. Prokomponované IDM melodie se tu místy nebojí jít do minimal techno smyček, vše přitom doplňují i industriální rytmy a ruchy. Frontier Guards se vždy uměli pohybovat i v ambientně snivém světě a také tato místa tvoří celistvý zvukový příběh You.

Potemnělé, ale stylově barevné a zvukově pestré album. I v těch nejvíce snivých okamžicích se jeho zvuk i aranže neustále rozvíjejí a hledají další možnosti proplétajících se linek, loopů a melodií. A ačkoli je zde každý song svůj a jiný, v celkovém vyznění píše You ucelený příběh a potěší tak i poslechem v celku.

Info

Frontier Guards – You (Aliens Production, 2019)
web projektu

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Emotivní žalořevy Esazlesa

redakce 18.09.2019

Azyl v jeskyni skončil. Na malé formáty už není čas. Dává to smysl?

Když prach z cesty skřípe v zubech... (Gravelroad)

redakce 17.09.2019

Crooked Nation už při pohledu na přebal postrádá psychedelickou barevnost předchozích desek, zdobí ji černobílý obraz kostlivce v obleku.

Příliš dlouhá cesta k příliš prchavé nostalgii (Deafheaven)

redakce 16.09.2019

Ordinary Corrupt Human Love je stejnou měrou tvůrčí svoboda jako okázalá vypočítavost.

Cesta do hlubin dánské duše (Søren Bebe)

redakce 13.09.2019

Bebeho skladby na albu Echoes nejsou pouhou ozvěnou, ale vlastním hlasem, který Bebeho řadí k nejslibnějším talentům nejen skandinávské hudební scény.

Nelítostná dekompozice klubového elektra (Blanck Mass)

redakce 12.09.2019

Krutá atmosféra nelítostně tepající do posluchačových spánků je jasným testamentem doby. Reflexe environmentálního žalu, deprese, dekontrukce a kompozice naděje?

Improvizační dialog (Haco, Takako Minekawa, Dustin Wong, Tarnovski)

redakce 05.09.2019

Kannazuki je tradiční japonské pojmenování pro říjen v lunárním kalendáři. Nahrávka totiž vznikla právě 1. října loňského roku.

Uprostřed božského aroma (HTRK)

redakce 04.09.2019

Melancholické písně australského dua HTRK dýchají osamělostí. Platí to i pro novou nahrávku, kterou zítra představí v Praze?

Stopující chlápek u silnice (Bruce Springsteen)

redakce 04.09.2019

Springsteenův přímočarý autorský styl zůstal neobroušen a na Western Stars se mu po letech opět dostává adekvátní formy.

Vana plná extáze (Hot Chip)

redakce 03.09.2019

A Bath Full of Ecstasy je zatím tím nejpopovějším albem Hot Chip, ostatně dva roky nazpět psali Goddard a Taylor písně pro Katy Perry.

Tady není místo pro slabost (Bolehlav)

redakce 01.09.2019

Michal Milko poslal francouzskému labelu Audiotrauma písně s dotazem, zda by si nemohl zahrát na jejich každoročním pražském festivalu. Co se stalo?