Anna Pleslová | Články / Recenze | 17.03.2014
Před čtyřmi roky se na trhu zjevil nový projekt s názvem Broken Bells, za nímž stál v té době asi nejvíc cool producent Danger Mouse a frontman úspěšných The Shins - James Mercer. Všechno klaplo. Příjemná inteligentní hudba plus zajímavý vizuál - úspěch se dostavil ihned.
O to příjemnější bylo, když před půl rokem vyšla zpráva, že Broken Bells budou vydávat druhou desku. Byla jsem zaskočena, přeci jen je to pouze vedlejší projekt a v těch se příliš často nepokračuje (vzpomeňme např. na The Good, the Bad & the Queen Damona Albarna). Před vydáním proběhla vydatná hype kampaň s vědecko-fantastickými filmečky, kde obsadili hlavní role Anton Yelchin ze Star Treku a Kate Mara z House of Cards. Z koule, co mají Broken Bells ve znaku, se stala vesmírná loď, kterou pilotovali astronauti Mouse a Mercer.
Album After the Disco je laděné do sci-fi melancholické atmosféry. Prozrazoval to už první kousek z desky Holding on for Life, osmdesátkové synthpopové aranžmá a falsetový zpěv à la Bee Gees zavedou do hvězdných časů Vladimíra Remka. První singl má ještě šťávu, se zbytkem alba je to ale horší. I když jsou jednotlivé songy rozmanité, některé jdou více do soulu, jiné zas do diska, téměř všechny mají podobnou stavbu. Rychlý začátek s výraznou basovou linkou nebo bicími, do toho Mercerův zpěv a refrén s přemírou ženských a místy (nedej bože) dětských hlasů. Amerika, gospel, patos, velkolepost... trubky, smyčce, všechno zdvojené tak, aby to chytlo za srdíčko. Minulé album bylo skromnější a - silnější.
A takhle to jde stále dál až do písně Medicine, která obsahuje Mercerův optimistický vokál a atmosféru, díky níž to není jen obyčejný pop. Fanoušci Broken Bells nebudou z After the Disco zklamáni, přeci jen si nahrávka drží laťku z minula. Jen to pánové psali, jako by už opravdu měli (nejen) po diskotéce.
Broken Bells – After the Disco (Columbia, 2014)
http://www.brokenbells.com
Viktorie Motlochová 30.03.2023
Jakkoliv nemůžeme Paramore upřít hudební vyzrálost, nové album This Is Why je matoucí jak hudebně, tak rozháraným sdělením.
Riikka Hajman 01.03.2023
Album by se dalo vnímat jako shrnutí Popova života a kariéry: některé songy připomínají The Stooges, ale jsou tu i zvukové experimenty typické pro jeho pozdní období.
Patrik Kratochvíl 23.02.2023
Roadtrip měl predispozice být rapovou deskou roku, nakonec z toho ale vyšla „jen“ lehce nadprůměrná kolekce hitovek, které se hodí do playlistů, ale nenabízí nic navíc.
Magdalena Fendrychová 17.02.2023
Navzdory řečenému je celé album prodchnuté nadějí, skrze upřímně vyprávěné příběhy skýtá pohled do vlastních srdcí.
Martin Šinkovský 12.02.2023
Hřmotný, oplácaný, v obličeji se mu odráží nevyzrálost mladíka přicházejícího z vidlákova do velkoměsta. Superman.
prof. Neutrino 09.02.2023
Po zániku investigativního serveru WikiLeaks se zdálo, že přišli bojovníci za svobodu informací o svůj hlavní zdroj. V roce 2014 ale vznikla investigativní platforma „občanské novinařiny“ Bellingcat.
Natálie Dvořáková 07.02.2023
Deska Hey Girl je definicí hořkosladkosti – v jednotlivých písních prožíváme s autorkou bolest, zklamání, strach, ale i obyčejné radosti a velké oslavy.
Martin Šmíd 02.02.2023
Pod nánosem infantilního humoru se skrývá melodická schopnost a talent.
Julie Šafová 01.02.2023
Navzdory slabé dějové lince nechybí Babylonu technická preciznost ani živelná energie, která snímek žene kupředu.
Michal Pařízek 24.01.2023
Třetí album je jedním z klíčových archetypů showbizu, pověstným gordickým uzlem, milníkem, který ne každý dokáže jednoduše a správně překročit.