Veronika Mrázková | Články / Recenze | 19.08.2013
Cloud Boat jsou jemnocitní a srdcebolní. Ale když máte zrovna v životě na talíři větší porci emocí, budou vám oddanými mluvčími.
Cloud Boat jsou dva charismatičtí mladíci Sam Ricketts a Tom Clarke, kteří po dvou letech piplání se s různými EP dokončili, co bylo třeba. Ve změti nekonečné romantiky vybojovali místo pro dvanáct kvalitních skladeb, které se snadno poslouchají. A i když deska s cituplnými přídomky většinou funguje velmi čitelně a nevynalézavě, věrohodnost a sklíčenost Tomova projevu může debut Anglánů efektně odlišit. Tím spíš, že deska netrpí jednolitostí. Po skluzu líbivě vyklenutého hlasu se dostanete k hluboko skrytým kouskům svého já a na desce participujete svoji vůlí i zkušenostmi. Lions on the Beach začíná strojovým datlováním, do nějž vrůstá příjemný, dubstepový beat, který ukrývá vzdálené stesky. Nedlouho na to narazíte v Amber Road na temný drone, rozechvělou až ponurou elektroniku blížící se k dark ambientu. Wanderlust je zas tleskavou skladbou s éterickou kytarou a echovými lemy. Chvílemi si můžete připadat takřka průhlední, jako ta efemérní holubice na obalu. Ztrácíte hmotu a o to víc se můžete vsáknout do downtempových tenat. Dobrá polovina desky je přikryta dekou spletenou splínem, druhá je ale naopak vyztužená amplifikací kytar i úderností dubstepových beatů. V Youthern zpívá, že nikdy nezažil lásku. Dokáže vzbudit porozumění, dokáže si vynutit lítost. Můžete si u nich poplakat nebo usnout. Ale druhá varianta je nepravděpodobná: do konce alba nabudou na síle a Pink Grin už je živým vzkazem se sycenou elektronikou.
Book of Hours je deska spíše prožitková než poslechová. Cloud Boat udržují opatrné tempo, slibně připomínají Bon Iver, Jamese Blakea nebo Jona McCleeryho a vedou podobná dramata v ještě intimnějších aranžmá, v tichém toku a ložnicových závojích. Dokonce i naživo mají tišící efekt. Nikdo ani nedutá, všichni zádumčiví… až budete chtít bloumat a dumat, Cloud Boat by vás měli doprovázet.
Cloud Boat - Book of Hours (Apollo, 2013)
www.cloudboat.co.uk
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.