Veronika Mrázková | Články / Reporty | 20.07.2018
Ať to vezmu z jakékoli strany, vychází to nastejno. Celý den jsem se plahočila a hledala cokoli, co by se jí vyrovnalo. Marně. Aurora by zastínila i polární záři. Dušovala jsem se, že ji znovu vidět nepotřebuju, a nakonec jsem skončila s ústy dokořán nalepená na přední řady.
Už je jiná, vyzrála. Posledně byla na hlavní scéně sotva postřehnutelná, teď je z ní dračice. Ta změna je vidět i na vizuálu posledního singlu, za mikrofonem je vyzývavá. A kupodivu ani nevadí, že se část repertoáru blíží klasice MTV (ano, Auroře začaly vycházet taneční remixy). Jejímu nadpřirozenému hlasu silná hudba sluší. Úderné vikinské bicí, volume up a soubor tančících divoženek proměnil předloňskou romantiku v rozjařenou, skoro “coldplayovskou” show. Komentáře publika? Muž v zamilovaném údivu, cca 30 let: “Ty vole, ty vole, TY VOLE!!!” Vedle něj vytlemený kamarád: “Jo, ty vole, já vím.”
fotogalerie z festivalu zde
Podobně jsem se měla podivovat na Molécule, ale opakovalo se loňské zklamání z Maxe Coopera. Přijede umělec s neotřelým koncepčním projektem (v tomto případě -22,7°C) a odehraje prudký a silový techno set, kde na příběh není místo. Molécule hrál bez projekce (proč?!) a nezbyl prostor ani pro odstupňování napětí. Spolu se záběry zpoza polárního kruhu, kde jako vyhledávaný zvukový inženýr nahrával tříštící se ledovce, psí spřežení a krutý boj o obživu v grónské vesnici, to mohl být krásný noční horor. Došlo “jen” na akurátně střižený a nelítostně hlasitý set, blížící se učebnicovému a pedantskému stylu o něco dříve hrajícího VRILa.
To soulový mazel Jacob Banks příběhy nešetřil. Samozřejmě hlavně těmi o lásce. A pokud vás baví tesknobol, máte nového parťáka. Na desce Banksův nahněvaný témbr sice tolik nevyniká, ale pokud potřebujete zavřít oči a vzpomínat, poslední deska The Paradox poslouží dokonale.
a fotky i tady
Aby byl den dostatečně barevný, doplnila jsem si do plánů ještě stoner/hard-rock a jazz. Nejprve smeknu před Baro Chadel, zjevením z Žižkova. Našli se přes inzerát, Full Moon Forum jim nedlouho poté vydává desku a rychle dokazují, že jsou pro kytary a velké publikum zrozeni. Hrají chytře: spousta drobných detailů, rytmických změn, chytlavých riffů... Mají suverénní pódiový projev. Pokud bych se chtěla chovat drze a nepřístojně, tak pro ně. A naopak, kdybych toužila po duchovní transcendenci, pustila bych si znovu půlnoční Alfa Mist. Stejně jako loni ohromil McCaslin, i tady se zjevil výjimečný, multižánrový instrumentalista a lídr. V cross-jazzových aranžích s dominantním trumpetistou Johnnym Woodhamem střídal jemná piano preludia s groovy momenty a pokročilými sóly. Moc oddechu nám nedopřáli, kontemplace požehnaně.
Jen ukolébavky se mi nedostalo. Stejně jako ve středu na Niklase Paschburga, ani včera se na Hlavenkovou nedostaly desítky lidí, kteří marně stepovali před vstupem na Music Alarm Stage a krásu Theodora a Scintilly tušili jen zdálky. Je otázka, zda všichni stojí o příjemnou tečku dne, nebo se jim prostě jen zatím nechtělo domů. Každopádně páteční párty jistí Paul Kalkbrenner na hlavní a dobranocku Barová, Dusilová a Hlavenková v Gongu. Dáte oboje?
Colours od Ostrava 2018, 18. – 21. 7. 2017, Dolní Vítkovice, Ostrava
foto: Anna Baštýřová
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.