Články / Reporty

Colours počtvrté: Podtrženo a sečteno

Colours počtvrté: Podtrženo a sečteno

Anna Mašátová | Články / Reporty | 21.07.2014

Vedro. Žhavý kotouč na nebi vás griluje jak stánkař klobásy, prach se lepí na patro a pokrývá tělo nesmyvatelnou krustou. Poslední den, všechno už je jedno, bágly sbalené, čas se loučit, probrat v hlavě plusy i minusy, zkouknout program a vyrazit.

Když jsme u těch plusů, jednoznačným vítězem je Drive stage. Vzhledem ke svému umístění ve stanu se z ní sice brzy stala sauna, přesto je program asi nejzajímavější. V neděli odpoledne se na ní v rámci svého prvního českého turné k novému albu Takes One to Know One představila šestičlenná sestava Graveyard Train z Austrálie, která sice tvrdí, že country zas tak moc nehraje, ale úplně věřit jim to taky nemůžete - nástrojové složení totiž stylu odpovídá více než dobře. Banjo, kytary, bicí, dobro, navíc kladivo a řetěz. Chlapci se dali dohromady v hospodě, a to dokonce putyce inspirované Prahou a Čechami. Společným jmenovatelem textů je smrt. Na krásy posmrtného života se nehraje, všichni zemřeme zbývá jen tma a vzduchoprázdno. Aussies se zařadili mezi nejlepší festivalové sety, výborně šlapající parta šílenců. Pokud jste prošvihli, máte ještě příležitost v Jablonci, Praze a Veselí nad Moravou.

Klokani měli v neděli na Colours sraz, sotva dokvíkla kytara Graveyardům, už to rozbalovalo na hlavní stage John Butler Trio, namakaní muzikanti Butler, basák Byron Luiters a nový bubeník Grant Gerathy. Všechna čest, „miliónovej hipík“ umí na svou dvanáctistrunku i banjo kouzla, zvuk vynikající, do publika házel vtipy při pilování nehtů, zdatně reagoval na výkřiky, léta buskování jsou znát. Většina fanoušků toužila po jeho hitu Ocean, kterého se dočkala už v první půlce koncertu, končilo se novinkou Livin´ in the City z aktuálního alba Flesh & Blood.

Na přídavky nebyl na Colours moc čas, což nesli značně nelibě ctitelé jedné z hlavních festivalových hvězd The National. Milovníci prominou nebo si připraví kamení, pokud nejste skalním příznivcem nebo jste nebyli v kotli, nešlo ven nic. Nuda s podprůměrným zvukem a nulovým zpěvem, která nebavila ani jako zvuková kulisa k večeři.

Mimochodem jídlo! Vegetariáni konečně měli co jíst, stánek s vodou zdarma a sprchy byly mimořádně dobrým nápadem, v areálu bylo díky úklidové četě a zálohovaným kelímkům čisto a až jednou, v budoucnu, přibyde trávník na místo zbylých kamenů, radost nebude znát mezí. Znavené oči a uši potěšili Eggnoise, kdo měl sílu, prošoupal závěrem taneční podrážky na show britského popíkáře Johna Newmana.

Kdosi se vyjádřil, že to, co dělá festival festivalem, jsou rozespalé holky v oversize trikách, jdoucí si ráno malátně čistit zuby ke kohoutkům. Colours of Ostrava dělá třetím rokem jedinečné industriální panorama, nad kterým zahraniční hosté i kapely žasnou. Najdou se však i nepochopitelnosti typu Horkýže Slíže na hlavní scéně, Arnalds a Faker na zoufale malých scénách, téměř zbytečná busking stage a každoročně nejpříšernější i nejhlučnější atrakce sponzorského tanečního stanu na hlavním tahu.

Podtrženo a sečteno. Letošní ročník byl nadmíru klidný a pohodový. O kvalitě vypovídá stále pestřejší návštěvnický jazykový mix i zlepšující se služby ve všech směrech, člověk se už těší, co se změní, vypiplá a načančá do 16. července 2015.

Info

Colours of Ostrava 2014
20.7.2014, Vítkovice, Ostrava

foto © Barka Fabiánová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace