Články / Reporty

Colours potřetí: Nejstarší pop songy, vousatí muži a klobouky kam se podíváš

Colours potřetí: Nejstarší pop songy, vousatí muži a klobouky kam se podíváš

Anna Mašátová | Články / Reporty | 20.07.2014

Každý rok se vymyslí blbina, kterou mohou sponzoři nacpat širokému davu. Gumové náramky, karimatky, svítící kdovíco, však to všichni známe. Letošní Colours jsou ve znamení klobouků. Záplava růžových, modrých, pirátských a kovbojských huček kam oko dohlédne.

Nicméně odhlédněme od festivalového stylingu a pojďme ke scénám. Prodavač na Full Moon scéně texty a hudbou potěšil, zpěv ale nutně potřebuje vylepšit. Parno stále trvá, Pleskotův Gong poskytuje příjemný azyl, člověku se z něj ani nechce a to nejen díky chladu. Ira Iarlu Ó Lionáirda zná české publikum jako hosta Čechomoru, faktem je, že Ó Lionáird je jednou z největších hvězd irské hudby a world music vůbec, mnoho let byl členem Afro Celt Sound System, spolupracoval s Peterem Gabrielem, na jehož labelu Real World records vydává desky. Před několika lety se potkal s neméně slavným kytaristou a producentem Leem Abrahamsem, společně vydali desku Foxlight, naživo však v podstatě nevystupovali. To se podařilo až na Colours, kde v triu s americkým bubeníkem Chrisem Vatalarem, předvedli průřez Ó Lionáirdovým repertoárem. Autorské kousky i tradiční písně, jak sám zpěvák dodal, v podstatě popina, jen ze začátku 19. století. Nechtělo se věřit, že spolu trojice zkoušela před provedením jen pár dní, souhra byla dokonalá. Ó Lionáird o pauzách vtipkoval, vzpomínal jak na Čechomor, tak setkání s Jiřím Černým. Krása Iarlova hlasu, vznášejícího se prostorem se těžko převádí do slov, nutno zažít.

Chet Faker by si býval byl zasloužil hlavní stage, kolem Agrofertu bylo natřískáno, vousatý fešný Australan zde o příznivce vskutku nemá nouzi. Dalším zarostlíkem se značně pohnutým osudem, byl John Grant. Americký písničkář začal pomalu Vietnam či I wanna go to Marz, uměl to však zdařile rozjet v nakažlivém rytmu osmdesátkového elektropopu. Dvoje klávesy postavené proti sobě se jen tak nevidí, Grant navíc baví díky své naprosté uvěřitelnosti. Nic kašírovaného, přemrštěného ani laciného.

Robert Plant měl jedno jediné malé mínus. Ačkoliv to tak před několika měsíci vypadalo, nakonec nevystoupili jako předkapela North Mississippi Allstars, které si jinak často na turné zve. Škoda. Tím ale veškeré výhrady končí. Výborná doprovodná kapela, kde hrají prim kytaristé Skin Tyson a Justin Adams, a také pro mnohé návštěvníky nečekané tóny, vycházející zpod prstů Juldeha Camary, hráče na jednostrunné africké housle ritti.Už v září vydává Plant and the Sensational Space Shifters nové album, štědrá ukázka zazněla už na Coloursáckém setu- novinky Rainbow, Turn it up a Little Maggie se střídaly s Led Zeppelinovskými kusy. Parádní show, ze které se nechtělo odejít, i když vedlejší scény měly co nabídnout. Třeba Bee and Flower nebo Guillauma Peretta & The Electric Epic.

Závěr sobotní noci zcela patřil johannesbursko-holandské partičce Skip & Die. Napsat něco o energii a živelnosti je v tomto případě naprosto nedostačující, kvartet fuckující politiky a glosující globální problémy je taneční párty na tripu, ze kterého jde hlava kolem. Zpěvačka Cata Pirata, vizuální umělkyně a módní ikona je k nezastavení, s potutelným úsměvem skáče po pódiu, vrhá se do davu, ječí, zpívá a kráká, zkrátka skip and die motherfuckers! Pot se leje ze všech proudem, i když zbývá do raníčku jen pár hodin...

Info

Colours of Ostrava 2014
19.7.2014, Vítkovice, Ostrava

foto © Andrea Petrovičová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace