Články / Reporty

CoO 2016, den poslední: Tancem vpřed

CoO 2016, den poslední: Tancem vpřed

Veronika Mrázková | Články / Reporty | 18.07.2016

Boys Noize pasuji na největšího schizofrenika festivalu. Nedopřál nám set, lepil jednotlivé tracky - jak mainstremový dance, tak tekno. Odpovídá to náladě poslední desky - na Mayday taky míchá hrušky s rohlíkama. Ale těch úliteb diskotékovému publiku bylo krapet moc. Přitom některé techno části neměly chybu a jeho show dotahovala nezapomenutelného Dangera z loňského roku. Minimálně bohatou a členitou světelnou instalací s parovody na pultu. Co chybělo, byla koncepce, která by nás udržela ve varu.

Ale nevadí. Víte, jak se sluší odnést si "objev Colours"? Přišlo to na poslední chvíli, ale mám je! Mým objevem byl zavírák Full Moon Stage, Mueran Humanos. Jejich dekadentní atmosféra a naše ztěžklá těla v neúprosném rytmu odpovídala nádherné scenérii zapomenutého klubu na periferii. Naživo byli prudší než z alba a zpěv dokonce tu a tam připomínal Brigitte Fontaine. Vládla tu španělština, nasamplovaný tesklivý smích, dlouhé klávesy a mohutný pohyb strojů v podlaží... Nedalo se nevzpomenout na Papalesca a Nihilisty. Tančila bych na ně do úmoru!

Ale svět tomu chtěl jinak. Svět potřebuje happy endy, a proto přijeli Underworld. Nečekala jsem nic, dostala jsem plnou náruč. Jejich přímočaré, jednoduše vedené tracky jsou tak úžasně retro. Líbil se mi jejich zvuk, líbil se mi Hydeův svetr, jeho pohyby z devadesátek, jejich Jumbo, Cowgirl i finální Born Slippy. Pod nohama vyčerpaného publika se tancem konečně zvířil prach, jak to známe, a odér podivnosti seniorům přístupné neděle odvál do ztracena. Neděle je mrtva, sláva ji.

Info

Colours of Ostrava 2016
14. - 17. 7. 2016 Dolní oblast Vítkovice, Ostrava

foto © vrbaak

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Dock, Bardo a standardy

redakce 20.10.2019

Umíte si představit situaci, kdy se majitel podniku postaví do dveří svého klubu, aby při vybírání vstupného všem vysvětloval, že je potřeba být během koncertu potichu?

Minulost v 16mm, současnost v Brně (Brno 16)

redakce 19.10.2019

Jak jsem se kdysi rozhodovala podle programu, dnes je pro mě důležitější celková atmosféra a socializační aspekt. Brněnská šestnáctka.

Síla představivosti (Laura Mvula)

redakce 17.10.2019

Všem jistě utkvělo její konstatování, že s orchestrem měli před koncertem jen jednu společnou zkoušku, což přirovnala k tomu, mít první sex a hned po něm dítě.

Staré vs. zastaralé: The Mystery of Bulgarian Voices ft. Lisa Gerrard

redakce 17.10.2019

S bohorovným úsměvem Buddhy a pompou Marie Antoinetty sice působila všelijak, její vokální charisma ale konečně dalo setu jasný charakter.

Intimita pro odcizené (Frankie Cosmos / Lina Tullgren)

redakce 14.10.2019

„The world is crumbling and/ I don’t have much to say,“ zpívá v písni Moonsea, která mi připadá důvěrně známá...

Příchod smutného Ježíše (Nick Murphy)

redakce 14.10.2019

Murphyho repertoár překypuje zajímavými hudebními řešeními a výpravami do různých hudebních žánrů, ale tentokrát mu trochu chyběla šťáva.

Jazz Goes to Town podruhé: Jazz bez klišé

redakce 13.10.2019

Možná se ve své představě snobského fanouška jazzu pletu, ale jestli (vůbec) nějací jezdí do Hradce Králové na Jazz Goes to Town...

Suverenita a zároveň zraniteľnosť (Lingua Ignota)

redakce 12.10.2019

Neviem, či ma niekedy prestane fascinovať tá úprimnosť, drásavá krása, monumentálnosť a zároveň intimita...

Jazz Goes to Town: Vládci chaosu (se saxofonem)

redakce 12.10.2019

Festival neskromný v line-upu. Nemá tendenci vozit vyložené jazzové superhvězdy, staví na kvalitě a neotřelých spojeních.

Krátká i dlouhá půlhodina ve finské sauně (Lunchmeat Festival 2019)

redakce 08.10.2019

Představení Cateriny Barbieri nabídlo zasněné arpeggio plochy, ale i pulzující basy v kombinaci s environmentálně laděnou projekcí. Ale bylo toho mnohem víc: detroit techno, gabba, dekonstrukce i hlavolamy.