Pavla Slezáková | Články / Reporty | 23.04.2014
Velikonoční pondělí přineslo malebnou nadílku v podobě australských Cut Copy, které ten večer podpořilo trio Deaths. Projekt ruského rodáka Igora Brusa jsem vyhlížela už dlouho dopředu, i když jejich spojení s Cut Copy mi přišlo trochu bizarní. Tvorba obou stojí na synthpopovém soundu, u Deaths je tahle škatulka konečná, zatímco Cut Copy kostru dále obalují v diskotékových rytmech osmdesátek. Lucerna Music Bar v rámci projektu Excelent Jukebox nabídla taneční extázi a přehlídku světel.
Teplý podvečer nijak nenasvědčoval útoku elektronických synthů ani divokých diskotékových beatů, příchod hodinu před otevřením klubu se v tomto případě zdál opravdu předčasný. Klub byl připraven na nevázanou párty, notoricky známé bariéry oddělující prostor před pódiem byly pryč, promítací plátno připraveno a pekelně rozžaté bannery na svých místech. Přesně načas se přišourali Deaths a atmosféra v klubu se najednou naplnila chladnou aurou. Trio působilo poněkud rozpačitě, stejně jako málo početné publikum. Podmanivé synthpopové tóny dotvářela basová linka, klávesy a zpěv s kytarou, které měl v režii frontman Bruso. Křehké vokály se podmanivě smýkaly na vlnách tajemného soundu a čelily oněmělým tvářím, podobně jako téměř nulová komunikace ze strany kapely. Vyměřená půlhodina byla tak akorát, aby přenechali prostor zkušenějším zabijákům.
Cut Copy si už nenechala ujít víceméně zaplněná Lucerna. S prvními tóny zahajovací We Are Explorers doslova přiskákal k mixážnímu pultu se svými spoluhráči komunikativní Dan Whitford a nastalá rozevlátá lightshow konkurovala večerním klubům široko daleko. Heslo Free Your Mind jasně zářící zpoza kapely si mnozí vyložili podle sebe, a tak i když byl koncert pod palcem pivního koncernu, ve vzduchu byla cítit zelená. Mezi vrcholy večera patřily skladby So Hauted, Sun God a Let Me Show You Love, při nichž měl své ruce nad hlavou snad celý sál. Promítací plátno střídalo zpomalené záběry explozí nebo abstraktní fotografie dolaďující písně. Tim Hoey třímající Fenderova jaguára se nechal strhnout atmosférou a házel sebou po pódiu, na závěr vstoupil do kotle a zapojil hlasivky příchozích. Setlist obsahoval největší hity z celé diskografie, ovšem logicky měla navrch poslední deska. Závěrečná Lights and Music pak rozjetý kolotoč tance zabrzdila až příliš předčasně.
Devadesátiminutová pařba na vybrané rytmy přinesla nerušený odvaz. S podivem je, že netrvala déle, jeden přídavek vyprahlé fanoušky nemohl uspokojit.
Cut Copy (aus) + Deaths
21. 4. 2014, Lucerna Music Bar, Praha
foto © kurabeznohy
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.
Akana 24.03.2024
Pří ohlušujících noiseových náletech se především Hessels s Moorem svíjeli se svými nástroji s takovou bezuzdností, až to bylo o strach.
Michal Mikuláš 20.03.2024
Vstupenky na nenapodobiteľnú írsku disco queen boli v nedeľu popoludní už nedostupné. No wonder...
David Čajčík 20.03.2024
Unikátní zážitek, kdy je možné vidět jedny z největších jmen amerického kreativního či tech průmyslu, hollywoodské hvězdy vedle stovek a stovek zcela neznámých hudebních projektů.
Michal Smrčina 17.03.2024
Nadšení bylo všudypřítomné, k hale přijelo pár autobusů zapálených výprav. Možná nevěděli, co SaSaZu znamená, možná jim to bylo jedno.
Kryštof Kočtář 15.03.2024
Po zvukové stránce v něm – obdobně jako rovněž dvojice Dead Can Dance – namíchalo koktejl ze surovin z celého světa, avšak rozhodli se jej vypít v berlínském techno klubu.
Tomáš Jančík 13.03.2024
Zpoza rohu ulice slyším šum, z dálky vidím ve tmě modře svítící neon a pod ním nespočet hloučků převážně studentů. Co bylo dál?
Julia Pátá 12.03.2024
Každá další píseň se vznáší mezi klidně usazeným publikem, proplouvá kolejemi a mizí společně s vlaky jednou za čas projíždějícími kolem pražské MeetFactory.
Jan Starý 11.03.2024
Někdo poslouchal v nábožném vytržení, někdo mával vlasy do – některého – rytmu, nadšení ale působilo celkem univerzálně.