Články / Reporty

Údajně nejoblíbenější kapela? I takové (Colours of Ostrava)

Údajně nejoblíbenější kapela? I takové (Colours of Ostrava)

Popluh | Články / Reporty | 19.07.2014

Druhý den Colours rozjeli na Full Moon domácí scéně Slepí křováci. Údajně nejoblíbenější kapela na Bandzone z Frýdku-Místků. A tak nějak to i znělo. Po nich nastoupivší Strangers in the City už se svým indie folkem bodovali podstatně víc, i díky velmi charismatickému hlasovému projevu. Jinak se ale první den nesl hlavně ve znamení severských interpretů. Vše na hlavní scéně odstartovali The Asteroids Galaxy Tour. Sympatická pětice do publika valila svůj chytlavý pop, který byl ale lehce zaměnitelný. Nutno ale podotknout, že tváří tvář spalujícímu slunci měla jejich show drajv a přetékala energií, která bohužel tak úplně nevyvrcholila při finálním hitu. Publikum u The Golden Age zpěvačce doslova zobalo z ruky, kapela toho ale nikterak nevyužila k prodloužení songu a většímu rozhoupání kotle pod podiem. Narozdíl od včerejších MGMT, kteří svoji největší pecku Kids protáhli víc jak dvojnásobně. Za dvojnásobně ohlušující reakce fanoušků.

O první krátké intermezzo v jinak severském večeru se postaral boční projekt členů Slim Cessna´s Auto Clubu, kteří si po včerejší skvělé show zahráli koncert pod hlavičkou Denver Broncos UK. Jejich country mělo sílu i v komorní poloze a vše kromě industriálního prostředí svírajícího Full Moon Stage umocňovala i kapela s hornickými přilbami na hlavách a špínou za nehty. To Emilíana Torrini nabídla „čistčí“ show, kterou táhla především svou neuvěřitelnou a těžko hranou roztomilostí a silným hlasovým projevem. Převážně melancholický koncert dle očekávání rozjel hlavně Jungle Drum.

Už je tady zaz? Dobrý zaz. Tak za dva roky zaz. Ale beze mě, děkuji pěkně.
# neseverské intermezzo číslo dvě

Finále večera už bylo zase severské a na rozdíl od pořadateli neustále dokola omílané Zaz i skvělé. MØ se svojí energickou a nadmíru chytlavou show pokračovala v dánské párty tam, kde pár hodin před ní skončili The Asteroids Galaxy Tour. A král severské elektronické hudby Trentemøller na to plynule navázal. I když na rozdíl od MØ, jejíž set byl spíše taneční se do toho on sám i jeho doprovodná kapela opírala s hodně rockovou vervou. Trentemøller sice zvládá i ambientněji laděnou elektroniku, ale svou melancholickou část tentokrát nechal odpočívat. A bylo to jen dobře, na hlavní scéně a v setu, který končil v půl třetí ráno by vlastně ani neměla co dělat.

Severská invaze se přelila Ostravou a zanechala za sebou slušnou stopu, kterou se zítra bude snažit smazat například Robert Plant či Bastille, tedy jedni z hlavních tahounů plakátové kampaně. Do třetice to tedy bude znovu něco jiného a minimálně papírově to znovu vypadá na další skvělý den. Narůstajícím frontám na všech, ehm... frontách navzdory.

Info

Colours of Ostrava 2014
18. 7. 2014, Vítkovice, Ostrava

foto © Barka Fabiánová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace