Články / Reporty

Drcení v moždíři (Perturbator)

Drcení v moždíři (Perturbator)

Martin Řezníček | Články / Reporty | 13.04.2017

Stejné město, stejný klub, stejná ohrádka ve tvaru Luciferovy koruny a stejné osvětlení. Skoro už to vypadalo, že letošní vystoupení Jamese Kenta alias Perturbatora bude jen překopírovaným otiskem toho loňského. Skoro...

Prvním rozdílem byl výběr předskokanů, u nichž dali pořadatelé přednost tuzemským interpretům. Zprvu oplakávaná absence divokého Američana GosTa – všichni, co byli loni, si jistě pamatují poskakujícího maníka v gumové masce skeletona – byla bohatě kompenzovaná setem neméně nadaného hecíře Roborga. Po Zagami Jericho, která mimochodem po celou dobu neúnavně trsala pod pódiem, další důkaz, že synthwave se hraje i v Česku.

Perturbator krátce po loňském dubnovém koncertu vydal čtvrté studiové album The Uncanny Valley, takže se mohl opřít o nový materiál. Ten se sice nijak zásadně neliší od předchozích nahrávek, ale několik party detonátorů v čele s Neo Tokyo a She Moves Like a Knife dokazuje, že svůj tvůrčí potenciál ještě nevyplácal.

Kentův příchod uvrhl všechny přítomné metalisty smísené s dalšími urban tribes do temnoty přerušované jen blikáním světel. Následovala kontinuální palba temných synťáků, kterou zastavila až šestá funkydiskotéková pecka Sexualizer. Po ní znova drcení v moždíři: Satanic Rites, Diabolus Ex Machina, Assault, Humans Are Such Easy Prey – už z těch názvů krystalický metal stříká falešnou krví na pánské latexové šortky. Jen hrdý Francouz zůstával stále ocelově chladný, a i když mu po čele stékaly čůrky potu, bundu ani kapuci neodložil a kamenná tvář s vražedným pohledem mu byla tou nejlepší maskou.

Kent si letos přivezl bohatší výbavu, s níž dosáhl mnohem živějšího zvuku. (Hrál i na klávesy a jestli někdo tvrdí, že je jen pouštěč, tak kecá.) Díky promyšleným přechodům mezi tracky, někdy zkrácenými o intro (She Is Young, She Is Beautiful, She Is Next), se navíc v setu nevyskytovala žádná hluchá místa. Jednoznačný dojem: zatím nejlepší Perturbatorovo vystoupení u nás.

Info

Perturbator (fr), Roborg
10. 4. 2017, Rock Café, Praha

foto © Filip Kůstka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace