Veronika Tichá | Články / Recenze | 07.01.2022
Začínali na střední v malých klubech a na podomácku pořádaných akcích, loni už hráli po USA se známými indie kapelami jako Wild Nothing a Beach Fossils. Trio z El Monte v Kalifornii, pojmenované podle sladkého ovoce, vydalo na podzim třetí desku.
Las Peras Rojas, jak se sami pro svůj hispánský původ někdy označují, začali jako dvojice Henry Vargas a Jose Corona v roce 2014, o rok později vydali první album, na basu s nimi teď hraje Patrik Juarez. Název skupiny neskrývá žádné tajemství ani příběh, jsou pojmenováni zkrátka po červených hruškách. Dlouhý název alba je už tradice, You Thought We Left Because The Door Was Open But We Were Waiting Outside se přesto liší minimálně výrazně nižším počtem písní. Co zůstává stejné, je silná inspirace hudebními legendami The Strokes nebo Arctic Monkeys, Vargasův hlas může v některých částech hodně připomínat právě frontmana této kapely. Předminulý podzim použil Netflix do své show Gentified skladbu 1969, což jim taky pomohlo dostat se do popředí indie hudební scény.
Podle svých slov v pandemii hudbu moc nedělali, byli se svými rodinami, a i když nápady měli, chtěli skládat dohromady. Přesto to pro ně bylo období, kdy si mohli odpočinout a pracovat na sobě. Předchozí alba vznikala v jejich garáži bez zkušeností s nahráváním a mixováním, všechno nahráli a udělali sami. Byl to proces objevování a zkoušení, který byl podle Vargase i dost frustrující, tentokrát měli možnost nahrávat v profesionálním studiu, možná i proto se některé písně dostaly ven až teď (Twisted Colours).
Přestože spousta skladeb není o příjemných tématech - reflektovány jsou jak vztahové problémy (Almost Right), tak pocity ztracenosti (House of Mirrors, When We Were Young) - celkové vyznění nahrávky je optimistické: musíme být otevření, hledat svoji vlastní hodnotu, mít se rádi a věřit tomu, že všechno má svůj čas.
The Red Pears - You Thought We Left Because The Door Was Open But We Were Waiting Outside (Cosmica Artists, 2021)
Spotify
foto © Robert Nuñez
Michal Pařízek 24.01.2023
Třetí album je jedním z klíčových archetypů showbizu, pověstným gordickým uzlem, milníkem, který ne každý dokáže jednoduše a správně překročit.
Richard Kutěj 18.01.2023
Mount Kimbie nedělají revoluci. Zůstávají ale sví, současní a ano, post.
Dominik Polívka 08.01.2023
S veškerou úctou a osobitostí uzavírá svou kapitolu dospívání a zvědavé generaci Z poskytuje čitelnou hudební road mapu s otevřenými cestami a jasným směrem.
prof. Neutrino 27.12.2022
Agilní vydavatelství Blue Lizard Michala Kořána vydalo jako svůj stý počin pravděpodobně jedno z nejpozoruhodnějších alb letošního roku.
prof. Neutrino 23.12.2022
V této podobě je to tedy spíš hra kreativců a jistý druh umění než skutečně aplikovaná věda, i když se odvolává na matematiku.
Riikka Hajman 21.12.2022
Otázkou je, jestli je to správná volba. Když se dobře vyváží s hudební inovací, vznikají hity, ale na albu II je jich jen pár.
Akana 20.12.2022
S přestávkami dodnes fungující a stále relevantní nahrávky produkující Wire se oficiálnímu vydání tohoto bootlegu dlouho bránili.
Tomáš Hladký 15.12.2022
Eddie Vedder vždy tvrdil, že nejlepší na tom být rockovou hvězdou je, že se potkáte s jinými rockovými hvězdami.
prof. Neutrino 08.12.2022
Ruské anarcho-aktivistky Pussy Riot mají obdobnou strategii jako hackerská skupina Anonymous. Může jimi být kdokoliv. Poslechněte si jejich poslední mixtape Matriarchy Now.
prof. Neutrino 19.11.2022
Další kniha z nakladatelství Neklid, tentokrát práce Jamese. C. Scotta Dvakrát sláva anarchismu, která přináší jiný pohled na organizaci věcí.