Alena Bílková | Články / Reporty | 24.08.2017
Sarah Barthel s Joshem Carterem, tedy duo Phantogram, toho mají za sebou hodně. Zahostovali si na albu Miley Cyrus a spolupracovali s OutKast nebo Flaming Lips, jako předskokany si je krom řady klubových kapel vybrali takoví velikáni jako M83, Alt-J nebo Muse. Jejich aktuální deska Three navíc přináší hity, které by s klidem uživil stylový kavárník i dramaturg komerční rádiové stanice.
A hity své vystoupení taky zahájili – jmenovitě You’re Mine a Same Old Blues. Ačkoli má zpěvačka Barthel neoddiskutovatelný sex appeal, nedávala jej na odiv, zatímco Carter hrál ležérně v kšiltovce roli klidnějšího partnera. Svůj styl nazývají „street beat, psych pop“, civilní vystupování je pro ně příznačné. V zádech vozí silnou rytmickou sekci v podání dalších dvou muzikantů a přes všechnu elektro spoušť, kterou pálí z pódia, je v písních znatelný vliv jejich vzorů – The Beatles.
fotogalerie z koncertu tady
Střet mužské a ženské energie na stagi slibuje zajímavou podívanou, nabízí se srovnání se známějšími The Naked and Famous a The Kills. Z Barthel a Cartera ale čiší především přátelství a symbióza, což bylo patrné i během popisu tragédie, kterou Barthel přednesla ztichlému sálu a která je oba spojuje (promluvila o své sestře a nejlepší přítelkyni Cartera, která ukončila život sebevraždou). Apelovala na publikum, ať nepřehlíží příznaky depresí u svých blízkých, a zároveň řekla, že být občas smutný je dobře, protože pouze tak zůstáváme lidmi. Na což hudebně navázali skladbami When I Am Small a Cruel Cruel World.
Phantogram, ozářeni tepajícími paprsky reflektorů, které často nechali klouzat po lidech, ze sebe vydali ten večer maximum. Kromě energického zpěvu, rapu a hry na kytaru plné chytlavých melodií, ukázali i svou nejintimnější stránku, což se nevylučuje s tím, aby u nás napříště neutáhli i větší prostor. Jeden z nejsilnějších koncertů tohoto roku.
Phantogram (us)
22. 8. 2017 Palác Akropolis, Praha
foto: Filip Kůstka
Marek Hadrbolec 25.04.2024
Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.
Michaela Šedinová 23.04.2024
Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.
Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024
Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.
Alžběta Sadílková 21.04.2024
My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.