Anna Mašátová | Články / Reporty | 02.07.2015
„Holy shit, this is fuckin awesome, I really love this shit! Are you ready for some rock´n´roll?“ Jesse Hughes
Atmosféra v sále festivalově uvolněná se vším, co k tomu patří. Natřískáno, horko, kelímky létající vzduchem, pogo v kotli, rozjařené výkřiky typu „chci pořádnej jižanskej nářez“ a samozřejmě neuvěřitelně šlapající kapela.
Eagles of Death Metal nemohou být od death metalu vzdálenější, a i když sám frontman Jesse Hughes používá při označení žánru skupiny i slovo bluegrass, také bychom mu neměli příliš sedat na lep. Protože Eagles of Death Metal jsou poctivej špinavej rock´n´roll, který je navíc díky Hughesově šoumanství a zhulenost extrémně zábavný.
Na začátku úvodního kousku Bad Dream Mama propuklo v sále takové nadšení, že by ani předčasný Ježíšek nedostal větší ovace. Hughes s licousy a uplými jeansy připomínal východoněmeckého pornoherce, kytarista Dave Catching by mohl z fleku zaskakovat v ZZ Top, věčně zaneprázdněného zakladatele Joshe Hommea nepřekvapivě zastoupil bubeník Jeff Friedl, basu si vzal na starosti Matt McJunkins, a pokud si zrovna nevystačila čtveřice sama, vypomohla crew s vokály i dalšími nástroji, případně fešná Hughesova milá. Vtipkovalo se a komentovalo dění v sále neustále, Hughes by měl dostat metál za komunikaci s fanoušky. Přemítal nad krásou českých holek, o kvalitě tuzemské trávy, odhazoval trsátka, líbal ruce, vrtěl pánví, poskakoval, vyřvával, mával, zpíval, líbal milenku, pódium bylo tomu potetovanému hyperaktivnímu hajzlíkovi jednoznačně malé. Pár nových písní z aktuální, pár měsíců staré desky Zipper Down, většinou ale osvědčené hity z nejstarší nahrávky Peace, Love, Death Metal. Vrcholy? Cherry Cola, Wannabe in L.A. a jednoznačně I Want You So Hard (Boy's Bad News).
Vydatný přídavek v podobě Hughesova kytarového sóla i I Only Want You a závěrečné Speaking in Tongues s kumpány a hroznem rozdováděných fanynek. Jeden z nejlepších koncertů ro(c)ku? Jednoznačně tahle kalifornská parta.
Eagles of Death Metal (usa)
30. 6. 2015, Lucerna Music Bar, Praha
foto (c) Elina Richter
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.