Články / Recenze

Explosions in the Sky: co uměli, vyhodili z okna

Explosions in the Sky: co uměli, vyhodili z okna

woko | Články / Recenze | 21.09.2016

Explosions in the Sky vzali to, co uměli, a vyhodili to z okna. Porušit prověřený recept desetiminutových stopáží a katarzních přechodů z ticha do exploze zvuků je na tenkém postrockovém ledě odvážné. Poslouchat The Wilderness je jako poslouchat soundtrack k devíti různým kratkometrážním snímkům. O crescenda a vyvrcholení není nouze, ale člověk je musí hledat. Je to jako poslouchat šeptání. Deska vyžaduje mnohem více posluchačovy pozornosti, díky čemuž lze ale ve skladbách nalézt textury a tóny, kterých byste si nevšimli.

Na druhou stranu - pokud se na poslech člověk nesoustředí, deska kolem něj propluje jako nic. Explosions in the Sky si nechávají jediný ostrý náboj až do poloviny, kdy začne hrát singlová Disintegration Anxiety. V porovnání s monumentálními nahrávkami dob dávno minulých zní skoro až stydlivě, ale ve společnosti zbylého obsahu The Wilderness jde o kopanec. Je to song na uklidnění těch, kteří se jali lámat hůl nad jedním z posledních postrockových přeživších. Předcházející Logic of a Dream se sice v polovině přehoupne do noisového hluku, ale hned se zase vrátí do klidnějších ploch. A zbytek skladeb se nese v podobně ukňouraném duchu jako první půlka alba.

Pět let mezi deskami vyplnila kapela třemi soundtracky a The Wilderness je stejnými postupy prolezlá. Chybí jí výraz nebo náboj, který by dokázal zvednout ze židle, bez doprovodného obrazu k hudbě je na posluchači, aby se sám více zapojil. Jenže většina desky se nehodí na nic víc, než na sezení na louce. Sedíte rádi na louce?


Info

Explosions in the Sky – The Wilderness (Temporary Residence, 2016)
www.explosionsinthesky.com

Live: Explosions in the Sky (us)
18. 10. 2016 19:00
Roxy, Praha
Vstupné: 450,- v předprodeji

www.facebook.com/events/1129745430403788

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Making me sparkle (Blue Hawaii)

Karolina Veselá 23.02.2020

Nostalgicky se vracejí k hudbě svého mládí, a tak něžné a snové vokální party podkládají tranceovými a garageovými beaty.

Trefa do černého (Punisher MAX 2: Bullseye)

3DDI3 22.02.2020

Bullseye je díl, ve kterém Aaron malinko ustoupil od akce a přidal na psychologické hutnosti. Celek připomíná střet kladiva s trhavinou.

Vesmír ľudskej mysle (Pandorama)

Milan Hrbek 26.01.2020

Rozbiehajúci sa label Tabačka records z Košíc priniesol na slovenskú hudobnú scénu vskutku originálne a netradičné zjavy...

Ponor do minulosti i současnosti taneční scény (808 State)

Jaroslav Myšák 12.01.2020

808 State jsou na nové desce jednoznačně jistější v dříve prozkoumaných oblastech. Skladby, které nevybočují ze zavedených postupů, mají na desce kvalitativně navrch.

Agresívnejší, prieraznejší (Flash the Readies)

Radoslav Lakoštík 04.01.2020

Duna je neskrývane druhým postrockovým albumom skupiny Flash the Readies, ktorá si prešla za svoju existenciu zaujímavým vývojom.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Tři metry nad zemí (Kult: Vlasta Třešňák)

Akana 02.01.2020

Málokdo asi bude zpochybňovat, že jeho Zeměměřič je jednou z nejoriginálnějších a nejryzejších nahrávek našeho před- i porevolučního folku. Kult, texty z tištěného Full Moonu, to nej online.

Posmutnělý, ale konstruktivní (Pan American)

Tomáš Kouřil 29.12.2019

Diskografie Pan American je někde v půli mezi kytarovými mágy Labraford a téměř čistě ambientní dvojicí Anjou, v níž Marc Nelson také působí.

Cesta do zářivé mlhy (Michal Ajvaz, Města)

Jiří Zahradnický 25.12.2019

V knize není ani běžná veteš současné prózy – psychopati, devianti, masoví vrazi, ani drogoví dealeři. Ajvaz má letitou slabost pro...

Sluníčkové koláže Ariela Pinka

Bára Jurašková 19.12.2019

Po dvou řadových deskách – Pom Pom (2014) a Dedicated to Bobby Jameson (2017), vydává Ariel Pink první trojici ze série Ariel Archives.

Peneři prastrýčka Homeboye (Debut)

Honza Nosek 17.12.2019

Vladimír 518 to nakousl v podcastu Ladislava Sinaie – v určitou chvíli se člověk přestane cítit součástí scény a přestává si s ní rozumět.