Články / Reporty

Fascinující noční jízda s Johannesem Benzem

Fascinující noční jízda s Johannesem Benzem

Anna Mašátová | Články / Reporty | 10.03.2013

„Dlouhá hnědá stezka přede mnou, vede kamkoliv si zvolím.“

Ještě se ani neusadil prach zvířený dusotem Ďáblova stáda Wabiho Daňka a parta jeho kovbojů zahodila sedla, aby se mohla vydat na noční jízdu po dálnici. Jednou ze zastávek jedinečné road movie se stal i pražský NoD.

Ti, kteří se nedokázali odtrhnout od baru, dostali díky předpísni čas na poslední cigaretu. Možná to byla i skladba na zahřátí, chladno bylo v sále citelné.

Ale pak už se Benzův kamion rozjel a vzal nás na nekonečnou cestu, zahalenou do jemně melancholického oparu. Na trasu ozářenou jen světly aut a hvězdným nebem.

Podmanivou audioprojekci podbarvoval vynikající živý soundtrack. Kytaristé Jan Foukal a Josef Štěpánek, bubeník David Landštof a basák Jan Lstibůrk vykouzlili spolu s vokalistkami Harvey Sisters působivou atmosféru zvláštního bezčasí, hodnou poetiky filmů Davida Lynche.

Průvodcem americkou dálavou byl Foukalův zpěv, prolínající se s vyprávěním řidičů na plátně. Tedy těch, které Whitman před 160 lety popisoval jako „návštěvníky mnoha vzdálených zemí, štamgasty dalekých obydlí, důvěrníky mužů a žen, pozorovatele měst a osamělé nádeníky“.

O čem vyprávěli? O tom, že nestačí mít jen velké auto, ale i velký kus odvahy a touhy po dobrodružství v srdci. Nebo o tom, že vás na cestě může potkat cokoliv – přátelé, nepřátelé, lásky, smrt nepozorných řidičů, kteří přijdou o život při žvatlání do mobilu, strach o rodinu. I pochyby, smutek, přízraky z minulosti či budoucnosti... Anebo nepotkáte 500 mil nikoho a zůstanete jen se svými myšlenkami. Divák tak může mít až mírný pocit voyeurství.

„Ach cesto, po které putuji, říkáš mi abych Tě neopouštěl?“
Neopustí, neboť to je jejich život. I Váš, pane Benzi.

Inspiračním zdrojem příběhu ztraceného řidiče kamionu, Johannese Benze, se stala báseň Walta Whitmana Song of the Open Road. A stejně jako básníkova sbírka Stébla trávy, je tento projekt něco krásného a jedinečného. Dalším odpočívadlem, na kterém Johannes Benz zaparkuje, bude pražské Baron Prášil Café. Vydejte se s ním na další štaci...

Info

Johannes Benz
4. 3. 2013, NoD, Praha
www.johannesbenz.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace