Richard Kutěj | Články / Recenze | 20.10.2015
Vše je naprosto v pořádku. Ferrari je červené, noc černá, slunce do zlata a Květy už léta točí výborné desky. Miláček slunce nabízí přesně to, co dělá všechna ta dlouhá léta Květy Květy. Přivoň si a ucítíš. Parádní aranže, melodie, které takřka z každé skladby dělají hit, osobitý zpěv M. E. Kyšperského, jednoho z těch, kterého můžeme bez jakékoli nadsázky nazývat básníkem mezi českými textaři. Texty! Tolik korespondující s lehkou nostalgií, ale i skrytým vtipem a místy i jemným veselím v každé písni. Popisy osamělosti, smutku, podivínství, obyčejnosti, ty psychedelické pohledy do domu, kde žijí jen kočky a na oknech jsou mříže, aby nikdo jiný nemohl dovnitř…
My, hudební fanoušci, jsme občas divně ukňučený spolek. Stává se nám, že když léta oblíbená kapela najednou „uletí“ a začne hrát jinak, brečíme. A když naopak léta jede podle vlastního trademarku, začneme si pofňukávat, že by nebylo špatné zkusit to zas nějak jinak. Po prvním poslechu Miláčka slunce můžete mít druhý dojem. Když si desku ale poslechnete podruhé, přichází láska. A taky si všimnete dalších a dalších detailů, jak si kapela s písněmi vyhrála, kdy je tu lehce poškádlila až tanečními spodky, tu přidala triphopově barovou atmosféru, onde slyšíte krásně vygradovaný refrén, až se tají dech. Takže? Ferrari je červené, noc tmavá a Miláček slunce příjemně září a je další skvělou deskou, přesně takovou, na jaké jsme od Květů už léta zvyklí.
Květy - Miláček slunce (Indies Scope, 2015)
www.kapelakvety.cz
Live: křty Miláčka slunce
21.10.2015, Kabinet Múz, Brno
22.10.2015, Malostranská beseda, Praha
Text vyšel v magazínu Full Moon #51-52.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.
Veronika Tichá 25.01.2024
Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.
Jaroslav Myšák 23.01.2024
Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.
Eva Karpilovská 19.01.2024
Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.
Veronika Vagačová 16.01.2024
V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.
Mária Karľaková 28.12.2023
Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.