Články / Rozhovory

Festivalová trojka: Propadák

Festivalová trojka: Propadák

redakce | Články / Rozhovory | 03.05.2016

Pokud chcete dělat promo na něco takového, jako je menšinový hudební festival, musíte mít za tím... za ušima. Třeba takhle: „Nejdříve Vás ignorují, pak se Vám smějí, pak s Vámi bojují a pak prohrajete. Přesně tak. Nejhorší hudební festival na světě v Jičíně se letos vrací. Po loňském fiasku si jeho zkrachovalí tvůrci brousí zuby na průšvih ještě dalekosáhlejších rozměrů. Chystáme pro vás zpoplatnění záchodků, delší fronty, dražší pivo a ještě horší kapely než loni,“ říkají jeho organizátoři, kteří si nepřejí být jmenováni. Aha? Jičínský Propadák na falešnou minci nedbá.

Jaký je váš festival? Čím je zvláštní, originální, proč ho děláte?
Náš festival je vlastně úplně průměrný. Originální je možná v tom, že se nesnaží hrát si na kvalitu. Je prostě špatný. Dokonce tak špatný, že musí být zadarmo. V našem programu tedy logicky naleznete zloděje, sluníčka, sektáře, Slováky, studenty humanitních oborů, pražskou náplavku, vegetariány a cikány. Zkrátka vezmeme podvratné živly naší společnosti a shromáždíme je na jedno místo, kde jim dáme prostor se projevit. To se normálnímu, slušnému člověku nemůže líbit a festivalu se obloukem vyhne. Propadák se lidem líbí ze dvou prostých důvodů: jednak je to zadarmo, jednak se s ním můžou ztotožnit - jsou to totiž ztroskotanci, žijou si svůj propadák celý život. A naše cíle? Chceme vybudovat na trhu silnou značku a pak z ní začít ždímat prachy. Nepolevíme, dokud nás nezačne masivně financovat CIA nebo jiná neziskovka.

Na které méně známé kapely se mají návštěvníci nejvíc těšit?
Těšit by se neměli na žádnou kapelu. Víte, jak to dopadá, když se člověk na něco těší. Doporučujeme neočekávat vůbec nic. I tak nejspíš budete dost zklamaní. Abychom byli konkrétnější - třeba The Atavists svou účast odřekli, když zjistili, že se akce s takhle pitomým jménem opravdu bude konat. Please the Trees jednak nejsou neznámí, jednak nikoho nezajímají. Frank Bigsby se nám líbí - na rozdíl od většiny českých interpretů nezamrznul v 80. letech, ale rovnou v šedesátkách. Své fanoušky přijede okrást nechvalně známý rapující pankáč Násilník, o zbytek se postarají slovenští thrash-bačové Catastrofy. Nejvíce pyšní jsme ale hned na dva koncertní debuty, cigánský stoner Baro Chandel a mladou postmoderní kapelu Větrací šachta (doporučujeme vyhledat!).

Můžeme očekávat i novinky a změny v oblasti služeb, ubytování, občerstvení, mimohudební zábava atd.?
Ano! Letos jsme vsadili na kreativitu, u našich stánků budou nově k dostání žádané speciality - pivo, párky a nepříliš pestrá paleta smažených jídel. Vegetariáni a vegani budou mít okolo spoustu pastvy, neboť festival se koná v malebném lesoparku. Záchodky budou letos konečně zpoplatněny: 30 Kč za malou potřebu, 80 Kč za potřebu velkou. Vstup ve dvou za rovnou stovku. Omytí rukou bude účtováno dle objemu spotřebované vody, podobně jako toaletní papír. Letos jsme rozšířili náš program o druhou scénu s chytlavým názvem: Stage na hovno. Otrlí návštěvníci tam budou moci vytrpět nudná autorská čtení náhodných generátorů slov, shlédnout vystoupení pomatených alkoholiků, poslechnout písně lidových bardů nebo ochutnat zasranej čaj. Festival zakončíme velkým ohňostrojem, při němž bude každý návštěvník za odměnu okraden.

Další malé i velké, tuzemské i zahraniční festivaly hledejte na naší festivalové mapě hudební databáze XPlaylist.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Protokol: Ben Miller (Ben Miller Band)

redakce 29.02.2020

Stručný přehled zásadních hudebních setkání Bena Millera z Ben Miller Bandu. Strohé jako život na venkově, který zformoval jeho i jeho pojetí country.

Vstupní prohlídka: Laokoon

redakce 28.02.2020

Mikuláš Hamerla (Sekvoye) a Jiří Machů (Killiekrankie) poprvé představí svůj zbrusu nový hudební projekt Laokoon.

Vstupní prohlídka: Ai Fen

redakce 26.02.2020

Ai fen je nový sólový projekt polsko-čínské hudebnice a producentky Eweliny Vlcek-Chiu, známé z witchwave dua Ba:zel.

Vstupní prohlídka: Fred Madison

redakce 20.02.2020

V březnu Fred Madison pokřtí novou desku ve Valmezu, ale i jinde. Co si nechají donést do backstage, co je vyprudí?

Chelsea Wolfe: Budujem si svoju definíciu ženskosti

Lucia Banáková 19.02.2020

Byť na javisku sama a hrať prostý akustický song je náročné, ale je to pre mňa osobný rituál, príležitosť k rastu ako umelkyne i duchovnej bytosti, hovorí Chelsea.

Martin Mažári (Edison Filmhub): Tahle oscarová sezona byla perfektní

Jarmo Diehl 18.02.2020

Povídání s Martinem Mažárim o současné kinematografii, vnímání filmu jako takového i o tom, co ho dovedlo zrovna do filmhubu.

Pořadatelská: Kristýna Procházková (Spratek production)

redakce 17.02.2020

Dělat koncerty pro kamarády v sobě obnáší velkou dávku romantiky, ale taky spoustu práce. Kristýna Procházková vypráví o své Spratek Production.

Protokol: Scott Hansen (Tycho)

redakce 14.02.2020

Scott Hansen neboli Tycho si prošel cestu od tvrdých kytar až k snové elektronice a audiovizuálním světům, které dokáže vytvořit člověk doma s laptopem.

Tono Guth (La3nos): Hudba je rečou a rytmus jej kostrou

Daniel Hevier ml. 14.02.2020

Aký vplyv má hra na perkusie na vedomie, stres, úzkosť? Rytmus je pre Tóna Gutha prirodzeným vyjadrením tela aj mysle.

Vstupní prohlídka: Brains for Sale

redakce 13.02.2020

Brains for Sale nabízí citové výpovědi, hymny loserů i úvahy o současnosti a podobně vyznívají i jeho odpovědi níže v rámci vstupní prohlídky.