Články / Reporty

Film a živá hudba: Alrúna vs. No.c

Film a živá hudba: Alrúna vs. No.c

Jakub Šilhavík | Články / Reporty | 01.08.2016

Poslední přírůstek do sekce Film a živá hudba na Letní filmové škole 2016 se profiloval jako modernější variace na Frankensteina, kdy se doktor genetiky rozhodne stvořit dívku Alrúnu, aby zjistil, zda je lidskost výsledkem pouhých genů nebo správné výchovy. Dle očekávání se Alrúna brzy vzbouří předem nalinkovanému životu ve slušné společnosti a obrátí svůj hněv vůči svému stvořiteli. Papírově zajímavý námět však po nadějném začátku vyústil v nezáživné melodrama. Pokud si odmyslíte onu premisu, nezůstane z filmu nic víc než pitvoření rádoby svůdné Brigitte Helm v hlavní roli.

Němé filmy jsou pro dnešního diváka často neatraktivní svou zdlouhavostí a nedostatkem dynamiky, naštěstí v případě sekce Film a živá hudba může výsledný dojem v mnohém vylepšit povedený hudební doprovod. Galeenovu Alrúnu bohužel nezachránila ani instrumentální dvojice No.c, která otočila hned na začátku projekce tlačítko volume doprava a po celou dobu prakticky nesundala nohu z plynu. Zajímavé motivy by člověk hledal marně, natož organické propojení se snímkem.

Právě tohle je největší kouzlo sekce Film a živá hudba. Jedinečný zážitek, kdy nikdy dopředu nevíte, co dostane. Jednou je to vynikající spojení němého filmu a hudebního doprovodu (letos např. Metropolis vs. Forma nebo Velezrada vs. Alphones), jindy naopak čiré utrpení, kdy se nervózně vrtíte na sedačce a čekáte na závěrečné titulky.

Info

Film a živá hudba: Alrúna vs. No.c
Alrúna / Alraune (Henrik Galeen, 1928)
30. 7. 2016 Kino Hvězda, Uherské Hradiště
www.lfs.cz

foto © Karolína Tomečková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Možno sa už neuvídime (Injury Reserve)

Jonáš Sudakov 26.11.2022

Zamyslenejšie a atmosferickejšie pasáže predchádzajúcich päťdesiatich minút nahradili moshpity a skandovanie. Dôstojná rozlúčka s Injury Reserve.

Citový vyděrač Nils Frahm

Lukáš Grygar 25.11.2022

Podezřelý: Frahm, Nils, ročník 1982, státní příslušnost německá, žánrová „contemporary classical“. Už máte dostatek indicií?

Stále svěží šumperské blues (Blues Alive 2022)

Jiří V. Matýsek 21.11.2022

Letošek jako by startoval novou éru, uvolnění po covidové pauze bylo znatelné. Pokud byl jubilejní ročník prodchnut obavami o budoucnost, vyprodáním letoška byly rozptýleny.

Le Guess Who? 2022 – To nejlepší

redakce 15.11.2022

Kromě denního zpravodajství nabízíme tradičně stručný výběr z nejlepších koncertů, podrobnější reportáž najdete v lednovém Full Moonu.

Tolik sebevědomí i pochybností zároveň (Sudan Archives)

Jakub Béreš 15.11.2022

Místo R&B zpěvačky vyzařující klid připomínala rockstar, ve svých manýrách ale nikdy neošidila samotný pěvecký výkon.

Show me your inner IKEA (Luki Essender, Galerie OFF/FORMAT)

Minka Dočkalová 15.11.2022

Víc pozornosti tentokrát strhávají návštěvníci než výstava. Musím se dívat na to, jak se lidé dívají. A přes to dívání zkoumám vystavená díla.

Hádanky z Utrechtu #3: Mít co říct

Michal Pařízek 13.11.2022

Může být nejlepším koncertem festivalu ten, ze kterého jste odešli? Snadno.

Hádanky z Utrechtu #2: Obrazy z minulosti

Michal Pařízek 12.11.2022

Sedíme v Cafe Derat, což, jak za ta léta asi už víte, není žádná kavárna, ale bar s kraftovými speciály z celého světa.

Hádanky z Utrechtu # 1: Začátek pro radost

Michal Pařízek 11.11.2022

„He love to talk, but he hate of conversation.“ Non-Fiction Writer od rotterdamských Lewsberg mi hraje na cestu domů, Mourning [A] BLKstar se bojím pustit...

Nás život taky někdy bolí (Sports Team)

David Stoklas 11.11.2022

Sports Team působí ambivalentně – na podiu jako parta dobrosrdečných nerdů, zpěvák Alex Rice zase jako drzý floutek.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace