Tony | Články / Recenze | 08.05.2015
Země je zpustošena společností. Mrtvé stromy stojí po krajích opuštěných silnic. Na všem je popel z vyhaslých pecí továren. Není slyšet zpěv ptáků, vítr ve větvích, na obzoru jen černé mraky, které nepřinesou světlé zítřky. Úzkost, strach a bolest. Řeky jsou směs popílku a bahna, na vlnách plavou mrtvé ryby. Není se ke komu modlit, není se na koho obrátit, poslední kousky lidskosti jsou zašlapány. Panika. Chaos. Válka.
Očekávání bylo na místě, ochutnávky naznačovaly mnohé, ostatně Oceano nejsou žádní nováčci, už debutovým albem Depths si vytvořili solidní fanouškovskou základnu. Možná za to mohou i změny v sestavě, ale na třetí nahrávce Ascendents nás čeká jenom zklamání. Všechny skladby mají stejný rytmus, stejné tempo, jsou si tak podobné, že se slévají v jednu. Bicí nezrychlí, nezpomalí, neuhnou ani o píď.
Příliš mnoho breakdownů na originalitě taky nepřidá, navíc jsou si tak podobné, že je od sebe neodlišíte, objeví se přesně v ten moment, kdy je čekáte. Materiál je beztvarý, šedý a ničím nepřekvapí, s dalšími poslechy nudí. Zpěv, to je guturální murmur, pokud před sebou nebudete mít texty, nepochytíte ani slovo. Až na poslední větu posledního songu: „DEATH IS NOT THE END!“
Jednu zvláštnost však deska má: ono slití v jeden song je vlastně přednost, tedy pokud máte rádi před spaním něco na noční můry. Deathcore má už svoje nejlepší dny za sebou a vystřílel už hodně munice, nápady došly, zavíráme krám. Škoda.
Otevírání očí bolí, snad to byl jen sen. Smrad a špína svědčí o opaku. Děje se to znovu, tady a teď. Vše se točí v nekonečné smyčce…
Oceano – Ascendants (Earache, 2015)
www.facebook.com/OceanoMetal
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.