Články / Profily

fullmoonstage2017_colours: Žen

fullmoonstage2017_colours: Žen

redakce | Články / Profily | 23.06.2017

Vystoupení chorvatské dívčí skupiny Žen bylo jedním z vrcholů letošního ročníku přehlídky Tallinn Music Week, takto jejich koncert popsal známý hudební žurnalista Richard Foster v reportu pro internetový magazín Louder Than War a zdaleka nebyl jediný, kterého koncert nadchl. „Žen jsou skutečně alternativní kapelou, nenajdete u nich žádnou nemotornost nebo negativní smýšlení, jsou naprosto ponořeny do své hudby. Jejich zvuk (pro ty, co potřebují srovnání) je jiskřícím mixem Felt, Stereolab a Spacemen 3, zabaleným do výrazného, pulsujícího a žhnoucího celku, který ještě o třídu povyšují ohromující vizuály.“


Samy Žen o sobě říkají, že „hravě rozpitvávají genderové stereotypy a spojují hranice zvukové a vizuální tvorby“. Čtveřice se dala dohromady v roce 2010, pochází ze striktně DIY prostředí a jejich debutové album I onda je sve počelo vyšlo v roce 2013. Od samého začátku je pro Žen důležitá vizuální stránka, grafička a VJka Tanja Minarik je plnohodnotnou členkou kapely. Obrovský posun udělaly Žen na svém druhém albu Jantar (2015), divokost punkových začátků se zde umně snoubí s elegantními melodiemi a výraznými klávesovými tóny, které v jejich hudbě hrají stále větší roli. Přívětivější zvuk ovšem neznamená, že by se jejich tvorba stala obyčejnější, naopak – díky větší přístupnosti a chvílemi až sladce dreampopovému nádechu jsou Žen najednou mnohem rafinovanější a nebezpečnější. O to větší paniku pak působí ostré hlukové plochy.


Svoji novinku chystají Žen u známého slovinského vydavatelství Moonlee, kde vydávají například známí elektroničtí veteráni Borghesia nebo díky svým energickým koncertům i u nás populární trojice Repetitor. „Západ je mrtvý, dávno ztratil svoje kouzlo,“ hřímal na festivalu v Tallinnu člen legendárních Laibach Ivan Novak a pravdou je, že jména z někdejší východní Evropy jsou stále zajímavější a Žen jsou toho důkazem. K podzimnímu vydání očekávaného třetího alba chystají rozsáhlé evropské turné, ostravské publikum ovšem jeden ze žhavých východních příslibů uvidí už v létě.


Info

Žen (cr)
www.xzen.xyz
www.facebook.com/xzenxzen

Live: Colours of Ostrava 2017
19. - 22. 7. 2017
Dolní oblast Vítkovice, Ostrava
www.colours.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Full Moon Stage 2024: ||ALA|MEDA||

redakce 22.03.2024

Hutné a pestré taneční rytmy doplňuje industriální produkce i jasně psychedelické poselství, daleko nejsou karibští experimentátoři a rukodělná elektronika Nyege Nyege.

Full Moon Stage 2024: Lenhart Tapes

redakce 21.03.2024

Projekt, za kterým stojí někdejší srbský kulturní publicista, bývalý člen noiserockové kapely Klopka za pionira a dua Pamba Vladimir Lenhart.

Full Moon Stage 2024: Aunty Rayzor

redakce 20.03.2024

Její rýmy vždy krájející správný beat s precizností skalpelu jsou jedním z nejvýraznějších exportních produktů Hakuna Kulala po boku dalších raperek jako MC Yallah.

Full Moon Stage 2024: Fat Dog

redakce 20.03.2024

Pětice pokračuje v ADHD produkci scény okolo klubu Windmill (Black Midi, Squid), tamní kapely se nerozpakují mixovat téměř cokoli, co projde kolem nich.

Full Moon Stage 2024: Derya Yıldırım & Grup Şimşek

redakce 19.03.2024

Fenomén anatolské psychedelie pronikl do širších kruhů před více než dekádou, skupiny jako Baba Zula jej prosadily mezi hudební fajnšmekry.

Full Moon Stage 2024: Irreversible Entanglements

redakce 18.03.2024

Jejich improvizovaný, konfrontační způsob hraní v propojení s mluveným slovem je zbaven jakékoliv abstrakce a místo toho volí formu jasného, ritualistického apelu plného hněvu.

Full Moon Stage 2024: Freekind.

redakce 18.03.2024

Za jemnými elementy R&B, jazzu a neosoulu nasátými něžností a křehkostí na míru Lauryn Hill se skrývá prosté motto „be free. be kind“.

Vojde francúz do potravín a vypýta si melón (Mezerg)

Dušan Šuster 29.06.2023

Donútiť jazz a tanečnú hudbu, aby existovali v symbióze, je neľahká výzva. Mezerg však práve na nej vybudoval svoj autorský rukopis.

Spodní proudy moderního žití (Dry Cleaning)

Jan Krejča 24.03.2023

Nikdy jsem nevěřil v linearitu hudebního vývoje, nikdy jsem neuctíval interprety ani kapely víc, než bylo nutné. Počítal jsem vždy s niternou intuicí, která mě přivábí k něčemu výjimečnému.

Full Moon Stage 2023: Tramhaus

redakce 15.03.2023

Nizozemská postpunková senzace stihla za dva roky existence vydat sotva hrst písní a už se z nich stala jedna z nejžhavějších evropských nadějí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace