Veronika Mrázková | Články / Reporty | 18.10.2016
Předně je třeba říci něco o prostoru: kdo byl v Katovicích v Hipnoze, ví, že takový prostor mimo Prahu většinou chybí. Lokálové jsou na něj patřičně hrdí - dobrá atmosféra, nápaditý a klubový interiér a po čertech dobrá dramaturgie napříč žánry, to se jen tak nevidí. Potkáte tu jazz, rock, alternativu i disco a na dámských toaletách kromě obřích zrcadel také přebalovací pult (!). Druhá poklona patří festivalu Tauron Nowa Muzyka, který se tady před dlouhými lety mimochodem rodil. Páteční mejdan byl oficiálně posledním “after” eventem, hned v neděli už ale pořádali první “before” s uhrančivou melancholičkou Mary Komasou. Taky nač čekat, že?
Ale zpět k programu. Hlavní hvězda večera, Jon More, polovina slavného mixerského dua Coldcut, slaví letos šedesátiny a slíbil set se sedmipalcovými vinyly. Po dvou hodinách velmi repetitivní předehřívačky v režii Burna Reynoldse jsme se Mora nemohli dočkat. Polský warm-up sázel jen funky vypalovačky, bez jakéhokoli žánrového odklonu, a zhruba po třech stovkách vyposlechnutých “getapá” se nám přestávalo chtít tančit. Jenže More nastoupil úderem půlnoci se stejnou písničkou à la James Brown (či jeho černošské kolegyně) a největším odvazem byl výlet k reggae (Get Up, Stand Up, Fght for Your Right). Že by na něj přeci jen přišlo stáří? Že se nedočkáme ani jediného skreče, mixu nebo zásahu, nás opravdu nenapadlo. Vlastně jsme se ocitli na retro večírku, takové diskotéce pro dospělé.
Na druhou stranu to dávalo smysl - vstup stál jen necelé dvě stovky a společnost se věkově pohybovala v kategorii 30+. Takže si tančíte, jak chcete, nenarážíte na opilé a otravné “děti”, máte dost místa na parketu a váš DJ vám rozumí. Kdybychom nečekali aspoň trochu elektroniky, neměli zažité jeho kultovní Essential Mixy a vypili dostatek piva “z malinowym sokiem”, nebylo by si na co stěžovat.
After TNM: Jon More (Coldcut)
14. 10. 2016 Jazz Club Hipnoza, Katovice
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.