Články / Offtopic / / Komix

Hellboy #11 - Ďáblova nevěsta a další příběhy

Hellboy #11 - Ďáblova nevěsta a další příběhy

3DDI3 | Články / Offtopic / / Komix | 05.02.2017

Sbírka povídek s rudým ďáblem v hlavní roli stále neztrácí na síle ani ve svém jedenáctém pokračování. Potkáme se s masožravým domem, nemrtvými, pohanskými kulty nebo upířím mexickým wrestlerem. Mike Mignola krátké příběhy umí, úlitby folklóru smíšené s jeho neselhávající imaginací dokáží spolehlivě zabavit. Další porce dobře uleželých hlášek, stoický klid v očích hlavního hrdiny a děsy, ze kterých se tají dech.

Ďáblova nevěsta a další příběhy je v podstatě předposlední knihou v sérii, za mořem se Hellboy po dvanáctém díle už začal realizovat jinde. Vysoká kvalita je konstantní, ale košatá mytologie si vynutila posunout pekelníka někam dál. V povídkách bloumáme minulostí, která má na hlavní linii (alespoň prozatím) pramalý vliv. Z většiny zde uvedených povídek sálá samota, a když se ukáží staří známí, je pro Hellboye likvidace mrtvých i nemrtvých mnohem veselejší záležitostí. Nápadité kombinace různých typů legend u titulní Ďáblovy nevěsty patří k nejsilnějším stránkám knihy. Bohužel poslední povídka nazvaná Busteru Oakleyovi se splní přání je až příliš velkou úlitbou konspiračním teoriím a složkám v pořadači Foxe Muldera. Duchové krav a nestvůrní kříženci jsou v kresbě Kevina Nowlana až příliš bizarní, a to i na Hellboyovu úroveň. Nelze jí upřít originalitu, ale zde je to bohužel na úkor stylu a celek tak malinko sráží.

Naopak kresba Richarda Corbena Hellboyovi neuvěřitelně sedne. Makabrózní atmosféra sálá z každé stránky a po samotném Mignolovi, který kreslil pouze Whittierův odkaz, nejvěrněji zachycuje pekelníkův svět. Výborná povídková kniha, ale už aby tu byl poslední díl.

Info

Mike Mignola - Hellboy #11 - Ďáblova nevěsta a další příběhy (Comics Centrum, 2016)
www.comicscentrum.cz/9788088152071-hellboy-11-dablova-nevesta-a-dalsi-pribehy.html

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Barokní nabubřelost říznutá wagnerovskou velkolepostí (Requiem: Upíří rytíř)

redakce 16.06.2019

Specialitou Pata Millse je vytváření propracovaných a komplexních fikčních světů a tento modus operandi uplatnil i ve chvíli, kdy obrátil svou pozornost k upírským legendám.

Zázrak zrození (Ocelový alchymista 5)

redakce 14.06.2019

Arakawa úvod následujícího dílu pojala tak, že když něco umře, musí se něco nového zrodit. Domácí porod, groteskní situace, tragické situace. Ocelový alchymista, manga pokračuje.

Dobytí Salemu (Alita 4)

redakce 30.05.2019

Jukito Kiširo dál tká příběh okatého zabijáka, který hledá svého „otce“, a jednolitost příběhu rozbíjí nečekanými pointami.

Hokus pokus (Doctor Strange: Krev v éteru)

redakce 19.05.2019

Obrovský úspěch velké marvelovské rozlučky vyšponoval likviditu svých brandů na maximum a protože je nejvyšší mág jedním z hlavních tahounů blížící se filmové čtyřky...

Čarodějova nevěsta se pouští do díla

redakce 27.04.2019

Čarodějova nevěsta se čtvrtým i pátým svazkem dostává do dějových obrátek, z nichž ve třetím svazku poněkud vypadla.

Život nenarozeného (Sága 8)

redakce 18.04.2019

Když se dva vojáci znepřátelených ras Alana a Marco do sebe zamilovali, bylo to špatné. Když si udělali malou Hazel, bylo to ještě horší.

Ježíš v zemi Mad Maxe (Alita)

redakce 13.04.2019

Alita je kyborgem, jehož křehký vzhled ukrývá zuřivou sílu a bojové schopnosti, které jsou pro samotnou titulní postavou záhadou. Stejně jako celá její minulost.

Viselec (Temná věž: Pistolník 1: Cesta začíná)

redakce 06.04.2019

Příběh působí roztříštěně a hlavní hrdina se nevyvíjí, jeho pojetí se navíc začíná lišit od předlohy. Chybí charakterová strohost a fanatismus.

Jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet (Spiderman/Deadpool: Bokovky)

redakce 02.04.2019

Deadpool v kinech nedávno znovupředstavil svůj druhý díl ve verzi pro děti a důchodce, tentokrát bez krve, hořících lidí a sprostých slov... Co na to komiks?

Netopýr po italsku (Batman: Můj Temný princ)

redakce 19.02.2019

DC Comics jsou pro každou „legraci“, takže se nebáli nezávislé speciální řady, v níž chtějí svěřit své superhrdiny ne-americkým tvůrcům a nakladatelům.